niedziela, 11 marca 2018

Co nazwa amerykańskiej wędliny niskiej jakości ma wspólnego z problemem w promowaniu się osoby piszącej bloga?


Od lat 30. XX wieku amerykańska firma Hormel Foods produkuje mielonkę wieprzową o nazwie powszechnie rozpoznawalnej: "Spam", nazwa być może skrótem wcześniejszej nazwy produktu Spiced Ham lub w innej wersji słów Shoulder Pork and Ham. Długa odzwierciedlająca zawartość nazwa wieprzowej mielonki została zamieniona prawdopodobnie na skrót który podobnie jak kiedyś tak i dziś nazywa coś co budzi emocje raczej negatywne. A jednak marka odniosła sukces a SPAMowe puszki były na wyposażeniu Armii Amerykańskiej walczącej w II Wojnie Światowej.
     Spam to także określenie elektronicznej wiadomości którymi użytkownik nie jest zainteresowany.  Spam jest wszędzie: na mailu, na telefonie: smsy, dzwoniące automaty, call center... ściągnęłam aplikacje budzika bo mój telefon nie miał takiej funkcji i nawet w budziku wyświetlają się reklamy...
Ciocia Wikipedia podaje trzy cechy identyfikujące daną wiadomość jako spam:

1) Treść wiadomości jest niezależna od tożsamości odbiorcy.
2) Odbiorca nie wyraził uprzedniej, zamierzonej zgody na otrzymanie tej wiadomości.
3) Treść wiadomości daje podstawę do przypuszczeń, iż nadawca wskutek jej wysłania może odnieść zyski nieproporcjonalne w stosunku do korzyści odbiorcy.


My jako blogerzy możemy się reklamować w różny sposób:

1) bywanie na blogach u innych,
2) korzystanie z różnych stronek skupiających i zamieszczających zajawki do wpisów (na przykład zblogowani)
3) Grupy na fb które umożliwiają nam:
- możliwość zareklamowania swojego bloga czy innych socjal mediów poprzez zamieszanie linków do swoich wpisów,
- możliwość przeglądania tego co wklejają inni
- wymianę komentarzy lajków itd.

A jak widzi to fb? A no od kilku dni jest problem gdyż wklejane linki często bywają uznawane jako spam... mimo że:

zamieszczane są na grupach czyli tam gdzie ich miejsce
wymiana komentarzy i lajków jest korzyścią porównywalną.

Czyli takie działania to nie spamowanie. Pisanie do fb korzystając z pomoc skutkuje automatycznym podziękowaniem i zapewnieniem że dzięki opinii ulepszą fejsbuka...
Dowiedziałam się że problem może potrwać dwa tygodnie może krócej... i nie u każdego on wystąpił, związany jest ze zmianami na fb. Podobno algorytm ma randomowo raz na jakiś czas właśnie oznaczać jako spam wybrany link co będzie mógł zobaczyć admin i ręcznie przywrócić go do widoczności publicznej.
No a Ty korzystasz z takich grup na FB? Miałaś/masz może podobny problem?

50 komentarzy:

  1. Nie ... nigdy z tego nie korzystałam. Myślę, że nie przynosi to oczekiwanych korzyści - odnoszę wrażenie, że oznacza to skupienie się na własnym blogu a nie wymianę poglądów. W efekcie skutkuje komentarzami w stylu "świetny wpis, zapraszam do mnie", a to mnie nie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i właśnie tu zaczyna się różnica pomiędzy tymi, którym zależy na rzetelnych komentarzach a tymi, dla których liczą się cyferki. Staram się promować jakoś swój blog, ale przy tym nie uznaję próśb o obserwację czy zostawianie linków. Od razu wiem, że ktoś nawet nie wie co komentuje, a takie coś mnie nie interesuje.
      A na fb nie zauważyłam problemów.

      Usuń
    2. a ja myślę że zarówno wstawianie jak i przeglądanie to fajna rzecz, już nie raz miałam okazje przeczytać ciekawy post dowiedzieć sie, czasem nawet w rozmaitościach wstawiałam zajawki z linkami do takich postów. Co do osób które nie wiele wnoszą a może pojawi sie temat gdzie akurat ta osoba coś ciekawego napisze.... ja uważam że taka kooperacja blogowa to fajna sprawa w końcu socjal media mają łączyć ludzi.

      Usuń
    3. No i fajnie że promujesz, oby do przodu!Co do obserwacji to ja jej dokonuję jak dane miejsce mnie zainteresuje:)

      Usuń
  2. Ja na FB się nie udzielam, bo go nie lubię. Na swoim prywatnym profilu mało kiedy coś aktualizuję. Niestety strona funpage bloga też milczy :D jestem w paru grupach i raczej w większości tylko obserwuję dane grupy. Czasem ale w zasadzie sporadycznie się udzielam. A jeśli idzie o typową "reklamę" bloga na takich stronkach czy grupach to nie robię tego wcale...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a może warto korzystać z możliwości jakie są nam dawane?

      Usuń
  3. Chętnie korzystam z takich grup facebookowych, ale nie miałam pojęcia, że ostatnio są jakieś problemy z linkami, nawet tego nie sprawdzałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no niestey jak pisałam do admnów grup to sami nie wiedza o co chodzi. Jest grupa dodając link piszesz kolejny numer, przed chwilą tak spojrzałam że są normalne dziury czyli linki są dodawane chwilę widocznie muszą być skoro inni je widzą i znikają a część jest. Problem niestety dotyczy wielu osób ;/

      Usuń
  4. Ciągle coś słyszę o zmianie algorytmu Facebooka, ale mało tam skupiam swoją działalność blogową, więc ciężko mi stwierdzić:)

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem na różnych grupach na fb ale pierwsze o tym słyszę:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio miałam właśnie takie problemy, gdzieś wrzucałam link do przepisu chałwy i oczywiście musiałam potwierdzić, że to nie jest SPAM, ale chyba i tak został usunięty post z grupy przez FB:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a gdzie to potwierdzałaś? Moje zniknęły bez śladu, ewentualnie miałam informacje że adminka oznaczyła jako spam. Informacja przychodziła tak szybko że myślę że to automat... napisałam do niej odesłała mnie do kontaktu z fb przez to centrum pomocy odpisuje automat że "Twoja opinia zostanie wykorzystana do doskonalenia Facebooka. Dziękujemy za przesłanie zgłoszenia." No i szczerze powiedziawszy nie wiele sie zmienia ;/
      Ponoć to ta zmiana algorytmu, za ok 2 tygodnie ma być koniec "remontu" ale ciekawe co nowego wymyślą ;/

      Usuń
  7. Ja na jednym z fanpage, które prowadzę zauważyłam, że FB wycina mi niektóre komentarze jako spam. Na szczęście można było je przywrócić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie korzystam z takich grup. Największą przyjemność sprawiają komentarze od osób, które rzeczywiście czytają to co napiszemy i komentują nie dla obserwacji czy kliknięć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja uważam ze promocja to fajana sprawa zwłaszcza że są możliwości:)

      Usuń
  9. Ja dzień w dzień wrzucam na grupy na FB linki i nie miałam jeszcze takiego problemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o proszę, ja zauważyłam problem gdzie wklejam link jako komentarz

      Usuń
  10. Podejrzewam, że tu chodzi bardziej o powielanie treści, a nie o linki. Moim zdaniem wystarczy robić większą przerwę czasową między komentarzami z linkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przerwa nic nie daje. Odstęp kilku czy kilkunastu godzin to spory odstęp w dodatku modyfikacja treści w postaci numer kolejnego to też nie to samo tym bardziej że link nei do bloga wstawiam, a jednak pojawiają się na krótko te treści i znikają co widać w dziurach patrząc na to jak wątek wygląda czyli co drugi czy trzeci link jest albo sprawa dotyczy konkretnych osób.

      Usuń
  11. FB chce zeby mu placic a ze ja nie zamierzam to zasiegi mam smieszne;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak to płacić? Co?! ZA co? Przecież bycie w grupach jest darmowe to za co mamy płacić jako osoby prywatne? Zastanawiam się kiedy fb przegnie i pojawi sie konkurencja.... oby coś naprawdę świetnego wymyślili

      Usuń
  12. mnie udzielanie się na innych blogach zajmuje masę czasu, nie wiem czy to skuteczna forma promocji. teraz jest duża konkurencja. nigdy nie spamowałam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba nikt nie lubi spamu, nie zauważyłam problemu na fb.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. : ) spam to treść niechciana do odbiorcy który nie chce być adresatem, grupa na której można wstawiać linki automatycznie sprawia że treść nie jest spamem

      Usuń
  14. Fajny wpis :) sytuacji na fb nie zauważyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. FB zawsze cos wykombinuje, choć o tej sytuacji dowiedziałam się teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie promuję się na fb, więc problem mam z głowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a może warto pobuszować:) blogi to skarbnica wiedzy na rożne tematy, polecam.

      Usuń
  17. As usual very interesting) Thanks for the great post)

    OdpowiedzUsuń
  18. Prawie nie używam Facebook'a, więc nawet nie zauważyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kombinują kombinują wkurzają to tylko czekać aż ktoś coś wmyśli alternatywnego:)

      Usuń
  19. Mam nadzieję, że FB się w końcu ogarnie, bo dla wielu blogerów to ważne miejsce jeżeli chodzi o promocje.

    OdpowiedzUsuń
  20. So interesting post, like it! Have a nice day! ♥

    Visit my blog, Malefica

    OdpowiedzUsuń
  21. Najśmieszniejszy spam jaki dostałam dotyczył możliwości powiększenia sobie penisa. Miałam ochotę im odpisać, że z próżnego to i Salomon nie naleje. :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Z Facebooka trzeba umieć korzystać , jeżeli się ma bloga ,
    przecież jako blog czy blogerka jesteś tam gościem z innej planety,
    więc tak i traktują :-:
    Spam się pojawia, jeżeli wrzucasz dużo takich samych linków,
    a algorytmy są wyczulone na takie zachowanie.
    Administrator strony albo grupy może przywrócić komentarz .
    I nic się nie zmieni, póki co algorytm zostaje :-) ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja słyszałam że zmieniają algorytm i ma to do 2 tygodni potrwać problem jest co wiem od adminów innych grup.

      Usuń
  23. Szczerze? Dla mnie facebook się zwyczajnie kończy. Jak obserwuję co się dzieje, jak szybko można zniszczyć lata czyjejś pracy tylko dlatego, że się jest niepoprawnym. Jak można dostać bana za prawdę. Jak zawieszane są strony za posty sprzed kilku lat... Jak zorganizowane grupy trolli niszczą renomę dobrych firm/stron. Jak jedni traktowani są ulgowo i wszystko im wolno, z kolei inni, co myślę kompletnie inaczej są banowani. Obcinane im sa zasięgi.Na razie nie ma alternatywy, ale mam nadzieję, że za chwilę coś się pojawi.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja osobiście nie korzystam, bo nie mam za bardzo czasu;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Również udzielam się na forach na fb ale nie spotkałam się z tym problemem.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie korzystam z grup fb, więc problem mnie nie dotyczy ;)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!