piątek, 19 kwietnia 2024

Filmowo

 Dzień dobry bardzo! Wiem że sporo osób woli i wybiera książki, sporo osób dużo czyta. Mi zdarza sie oglądać filmy, bardziej lubię a właściwie kocham teatr dawno nie byłam, przydało by sie to zmienić;) Film też jest ok, byle dobry. Fajnie że w bibliotece można pożyczyć płytkę z filmem i obejrzeć w domu. Kiedyś w na kartę biblioteczną można było książki, gazety poczytać. Dzisiejsza oferta jest znacznie bogatsza bo można bezpłatnie skorzystać z komputera i internetu co awaryjnie bywa wybawieniem, można pograć w grę, pożyczyć film a nawet dwa, do tego biblioteka ma w ofercie jakieś wydarzenia, zmienia sie zmienia fajnie ze na plus. Dziś o tym co udało mi sie obejrzeć, zapraszam. 



Szefowie wrogowie / Horrible Bosses (2011)


reżyseria: Seth Gordon
scenariusz: John Francis Daley, Jonathan Goldstein
gatunek: Komedia kryminalna
produkcja: USA


Praca jest ważną częścią życia człowieka, ona daje możliwość rozwoju, miejsce w społeczeństwie i środki do życia, od tego zależy poziom egzystencji. Atmosfera w pracy to temat ważny, choć nie dla każdego jedni przychodzą robią swoje i wychodzą a inni mają pecha. Bochaterami komedii są trzej przedstawiciele różnych zawodów: dwóch pracowników biurowych i astatent stomatologa. Panowie prywatnie są kolegami, co ich łączy jeszcze? Nienawiść wobec przełożonych: Jennifer Aniston jako lekarz stomatolog, nimfomanka która w desperacki sposób próbuje uwieść podwładnego. Kevin Spacey i Colin Farrell wykorzystują swoją pozycje by poniżać podwładnych. W pewnym momencie czara goryczy sie przelewa i panowie knują wendettę. Obsada dobra, Kevin Spacey to jeden z moich ulubionych aktorów. Czy komedia mnie rozśmieszyła mocno? Coś tam było zabawnego ale humor na pograniczu dobrego smaku. Kevin Spacey... uwielbiam go!

Mój Piękny syn / Beautiful Boy (2018)


reżyseria: Felix Van Groeningen
scenariusz: Luke Davies, Felix Van Groeningen
gatunek: Biograficzny, Dramat
produkcja: USA


Każda rodzina ma swoje ciemne i jasne strony, tutaj w rodzinie wszystko wygląda pięknie, jedynym problemem jest syn który popada w nałóg. Mimo odwyku i leczenia ma swoje upadki ale i sukcesy. Fajnie pokazany jest wplyw problemu na funkcjonowanie rodziny. To co mnie tutaj interesowało to to co jeszcze jest tutaj nie tak i okazało się że jest jeszcze jeden członek rodziny który ma swój sekret. To co mi sie nie podobało to nie pasowały mi przekleństwa w tej produkcji. Obsadzony w roli ojca Steve Carell aktor-komik też jakoś nie do końca mi pasował do roli przez dotychczasowe emploi.

Musimy porozmawiać o Kevinie / We Need to Talk About Kevin (2011)


reżyseria: Lynne Ramsay
scenariusz: Lynne Ramsay, Rory Stewart Kinnear
gatunek: Dramat, Psychologiczny
produkcja: Wielka Brytania, USA, Hiszpania

Opis z filmwebu:

"Matka Kevina stara się kochać swoje dziecko, mimo iż chłopiec coraz bardziej uprzykrza jej życie."
Tilda Swinton jako Eva Khatchadourian kobieta wydaje sie być zimna, dostaje też sporo wrogości od ludzi, zaciekawił mnie powód dlaczego zmywa czerwoną farbę, temat jakiegoś brudu zaczął się bardzo wcześnie i to była zagadka której rozwiązania byłam ciekawa. 
Byłam ciekawa powodu, jakiejś tajemnicy dlaczego wobec mamy syn zachowuje sie dziwnie. Pomyślałam że może nie lubi kobiet. Przecież z ojcem wydawało mi sie że łączy ich większa więź. Coś mi nie pasowało. Ok Kevin jako małe dziecko wykazywał się narzędziami które nie było właściwe dla jego wieku, potrafił bardzo wulgarnie odpowiedzieć do matki, pytanie skąd znał takie zachowania? Bardzo lubił testować granice wytrzymałości rodzicielki. Porozmawiajmy o Kevinie, jego winy, intelgencja i przebiegłość mogą pzyprawiać o dreszcz, ale wciąż za mało wiemy o matce...na ile może pozwolić sobie w relacji z synem, dziecko na różnych etapach rozwoju jest wyzwaniem dla rodzica, który jest też człowiekiem. Eva kryje w sobie jakąś tajemnicę bo z jakiegoś powodu jest obiektem ataków obcych ludzi? Relacja z partnerem jest taka zimna, nie ma w niej czułości, troski, nawet intymność niemalże sprowadza sie do fizycznego minimum. dostrzegłam w nim możliwość zagrana osoby samotnej i skrajnie zamknietej w sobie. Te emocje skrajnie przytłaczają Evę 

Nie opuszczaj mnie/ Never Let Me Go (2010)

reżyseria: Mark Romanek
scenariusz: Alex Garland
gatunek: Melodramat, Sci-Fi
produkcja: Wielka Brytania, USA


opis: "Kathy, Ruth i Tommy to przyjaciele, którzy dorastali w angielskiej szkole z internatem nazywanej Hailsham. Po latach ich drogi splatają się ponownie." Jakoś nie przemówił do mnie ten film, może dla tego że nie przepadam za  Sci-Fi

W ułamku sekundy / Aus dem Nichts (2017)


reżyseria: Fatih Akin
scenariusz: Fatih Akin
gatunek: Dramat
produkcja: Niemcy, Francja



Katja Sekerci i Nuri Sekerci pobierają się w zakładzie karnym, nie jest to różowy początek sielanki.  Nie wiele wiadomo o ich życiu na wolności, mniemam że jest spokojne: on prowadzi działalność gospodarczą, ona jego księgowość. Pewnego dnia ktoś podkłada ła**nek wy**chowy i kobieta tarci dwie najważniejsze osoby: męża i synka. Samotność mimo wsparcia bliskich osób i przeszywający ból trudno bohaterce uśmierzyć. Tu nie ma łzawego klimatu, jest bardziej estetyka paradokumentu, zapewne jest to zabieg by nie odwracał uwagi widza od problemu.

Makbet (2015)


reżyseria: Justin Kurzel
scenariusz: Jacob Koskoff, Todd Louiso
gatunek: Dramat
produkcja: Wielka Brytania, Francja, USA


Opis: "Szkocki generał Makbet, za namową swojej ambitnej żony, postanawia użyć niegodziwych środków w celu zdobycia władzy i obalenia króla."

No i to na tyle, plusem jest to że mogę zrobić zdjęcie pudełek z plakatami zamiast szukać plakatów w sieci. A co Ty ostatnio oglądałaś? Polecisz coś?

20 komentarzy:

  1. Nie oglądam tego rodzaju filmów. Ostatnio w ogóle mało ich oglądam. Wolę filmy inspirujące, dające wiedzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Musimy pomówić o Kevinie mam w planach obejrzeć już od bardzo dawna, gdyż jest to ekranizacja książki. Na pewno kiedyś to zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Szefowie wrogowie" bym chętnie obejrzała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja " Szefowie wrogowie" widziałam, zresztą obie części. Ja ostatnio oglądałam " Wonka" z moim córciami i bardzo nam się podobał ten film.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że biblioteki idą z duchem czasu. Ja na oglądanie filmów nie mam zbytnio czasu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki wybór! Ja moge polecić dostepne na YT filmy z "Category" w tytule. Najlepsza jest "Category 8", ale wszystkie mi sie podobały.

    OdpowiedzUsuń
  7. Więcej czytam niż oglądam ale ciekawe podpowiedzi:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałem ostatnio książkę "Nie opuszczaj mnie" - świetna, dużo lepsza od filmu. "Musimy porozmawiać o Kevinie" dobrze pokazuje przypadek "autystycznego" psychopaty.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jakoś bardziej w książkach ostatnio siedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. W ułamku sekundy widziałam kilka lat temu, dobry film.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super tytuły! Zachęciłaś mnie do kilku. Czasem mam wrażenie, że te starsze produkcje są o wiele lepsze od dzisiejszych:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio ściągnęłam sobie "Mój piekny syn" i czeka, aż go obejrzę. Poza tym, też wolę zerkać filmy i seriale, po książki sięgam w drugiej kolejności. Jak kto lubi:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie widziałam żadnego z tych filmów, ale znalazłam kilka interesujących tytułów, więc w wolnej chwili nadrobię zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam Cię serdecznie 🖐😊
    Dzięki Ci za podzielenie się z nami filmami, które miałaś okazję obejrzeć. Bardzo mnie zaciekawił film Mój piękny syn i musimy porozmawiać o Kevinie. Widać, że wiele wątków dotyczy sposobu funkcjonowania różnych bohaterów z psychologicznego punktu widzenia. Wiele filmów psychologicznych są dosyć ciekawe, które przedstawiają różnych bohaterów zmagających się z różnymi zaburzeniami, włącznie z zaburzeniami osobowości. Ja na chwilę obecną obejrzałem dwa filmy psychologiczne z gatunku dramatu psychologicznego - "Sybil" (bohaterka zmagająca się z dysocjacyjnym zaburzeniem tożsamości, osobowością mnogą/wieloraką) i "Ordinary People" (bohater zmagający się z kryzysem psychicznym/emocjonalnym oraz depresją). O nich już pisałem na moim blogu. Mam w planie obejrzeć kolejne filmy psychologiczne i z miłą chęcią również o nich podzielę się na moim blogu.
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 🤗🥰💝

    OdpowiedzUsuń
  15. Regularnie chodzę do biblioteki poczytać czasopisma. Maja tam prawie wszystkie pozycje z rynku, więc robię sobie dłuższe posiedzenie. Gosia B.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam małą bibliotekę i jej filie to i dobrze że choć na książki trochę kasy dostają ;) Filmów nie ma. Ale w powiecie w bibliotece widziałam że puzzle dla dzieci zakupują hmm ciekawe czy wypożyczają ;) haha dwa filmy oglądałam, ale pamięć dobra tylko krótka haha A może wyzwanie jakieś Polskie filmy co Ty na to może uda Ci sie coś wypożyczyć mniej znanego :))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Warto oglądać filmy i czytać książki. Ale moim zdaniem nie komercyjne, tylko takie, które coś wnoszą, zmuszają do refleksji i przemyśleń.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie oglądałam żadnego z wymienionych przez Ciebie filmów. Fajnie, że macie filmy w bibliotece u nas dobrze, że chociaż jakieś nowości mają książkowe.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe polecanki, na pewno się zainteresuję :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!