sobota, 18 maja 2024

Ciasto z truskawkami:)

 Truskawkowy sezon, więc trzeba korzystać, jadam te owoce na surowo, robię koktajle...

Jednym z pomysłów jest ciasto z truskawkami właśnie, pewnie i inne owoce można wykorzystać, a ja truskawek użyłam. Przepis znalazłam gdzieś dawno temu na jakimś blogu, zapraszam



Skład:


2 szklanki mąki pszennej 1 szklanka cukru 1 szklanka mleka krowiego (w oryginale jest migdałowe) 1/2 szklanki oleju 2 jajka ze dwie kropelki aromatu  waniliowego, skórka z pomarańczy 2 łyżeczki proszku do pieczenia ok 200 g truskawek

Co zrobiłam:


Zgodnie z przepisem jaja z cukrem zmiksowałam na puszystą masę. Dodałam pół szklanki oleju, szklankę mleka, starłam do środka skórkę z jednej pomarańczy i olejek waniliowy.
Mąkę pszenną z proszkiem do pieczenia, przesiewałam przez sito do do masy, miksowałam mikserem. A powinnam delikatnie połączyć dbając o to by jak najwięcej powietrza do środka się dostało. 
Jako że - nad czym ubolewam - piekarnika nie posiadam lecz prodiż, natarłam olejem posypałam bułką tartą w środek wsadziłam w środek takie ustrojstwo. Wylałam masę dbając by ustrojstwo nie emigrowało.


 Zwieńczeniem dzieła były pokrojone w pół truskawki uprzednio oczyszczone bez zieleniny i na samą górę dodane. Myk odpaliłam wehikuł:) po godzinie wyłączyłam. Zapach ciekawy, smak przypadł do gustu nie tylko mi. Ciasto godne uwagi zwłaszcza że składniki to "potaniości" które zwykle każdy w domu ma, lub ewentualnie bez większego uszczerbku na portfelu zakupić może z łatwością:)


31 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciasta z owocami, ale na truskawki niestety jestem uczulona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To współczuję, ja myślałam żeby wkomponować banana

      Usuń
  2. Tak, teraz to ciasto z rabarbarem lub z truskawkami, pychota!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że zaczyna się sezon na truskawki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam truskawki i też lubię z nimi ciasta i koktajle.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie. Muszę takie upiec. Może nawet od razu upiekę dwa :D
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest właśnie czas na ciasta z owocami sezonowymi. Zaczyna rabarbar,potem truskawki i tak można kombinować bez końca:)
    Twoje ciacho jest bardzo sprytne i bez udziwnień a takie są najlepsze!
    No i jeszcze jeden plus,taki sentymentalny; pieczone w prodiżu...

    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ekstra. Ja niestety nie mogę zajadać się truskawkami,

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ kusisz! Uwielbiam i ciasto i truskawki, więc pomysł podkradam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha :) teraz będzie dużo szaleństw truskawkowych :) W ogrodzie są już pierwsze sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoć z ogródka najlepiej smakują w upalny dzień:)

      Usuń
  10. Uwielbiam słodkie wypieki z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyroby cukiernicze oraz dania z truskawkami są niezwykle wspaniałe i smakowite, a takie ciasto nie nie tylko proste, ale i szybkie do przygotowania. Uwielbiam je bardzo 👍😊
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 🤗🤲💖

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie dzisiaj był sernik na zimno z truskawkami. Trzeba wykorzystać sezon!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik z truskawkami, pychota! Sezon trzeba wykorzystać, zdecydowanie!

      Usuń
  13. ja robie owoce pod kruszonka :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam desery z truskawkami. :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!