sobota, 9 września 2023

Przyjemności / ulubieńcy sierpnia

 Sierpień obfitował w miłe chwile, był to wyjątkowo fajny miesiąc. Jedni narzekają że lato było mało upalne, takie byle jakie. Ja przyznam że nie pałam miłością do dni gdy nie ma czym oddychać a człowiek po prostu sie rozpływa i bynajmniej nie ze szczęścia. Dziś chciałam sie z Tobą podzielić urywkami, migawkami wspomnieniowymi z miłych sierpniowych chwil, zapraszam


1)Piosenka, wpadła mi w ucho jak byłam w jakimś sklepie, na szczęście udało mi się wyszukać ją na YT. Może komuś też sie spodoba. Cosmos - Droga Pani



2) Elbląg, wycieczki. Bardzo lubię podróże małe i duże. Przeżywam dużo miłych emocji gdy mogę poznawać nowe miejsca i smaki.


3) Herbaciarnia, piliśmy herbatkę oolong (zwana też ulungiem, herbatą niebieską, turkusową, szmaragdową, a nawet smoczą). Napar ma kolor jak widać na poniższym zdjęciu. W składzie jak czytałam ma zestaw witamin (np. A, C, E, B1, B2) i minerałów (np. magnez, cynk, wapń, fosfor). 
Jadłam pyszny sernik, właściwie taki jesienny bo z jabłkami cynamonem, piernikami, bardzo sycący. Siedziało mi sie tam tak miło że ciężko było mnie stamtąd wyciągnąć.


4) Centrum Sztuki Galeria EL. W zabytkowych średniowiecznych murach odbywały sie msze, przychodzili wierni. Kościół NMP podczas wojen nie raz ucierpiał. Dziś chłodne mury stanowią przestrzeń dla dzieł artystycznych oraz wydarzeń. 







5) Ab03 to jest konto na FB należące do pewnego właściciela psa. Włoch w swoich filmikach wygłupia sie ze swoim psem, czasem widać jego dziewczynę.




6) Rejs po Kanale Elbląskim, piękna pogoda... było cudnie. 







7) Golonka, ta była pyszna taka na słodko, mniam!


8) Infected Mushroom - dwaj panowie pochodzący z północnej części Izraela, zaczynali w latach dziewięćdziesiątych tworzą psychedelic trance oraz buttrock goa. Cokolwiek to znaczy, pisałam w oparciu o wikipedię. Zespół odkryłam podczas szukania muzyki do jakiejś relacji:)

 Infected Mushroom - Converting Vegetarians



Infected Mushroom - Becoming Insane



9) Tutaj trochę kosmetyków: Olej z Linianki, Olej z Awokado - fajnie nawilżał włosy. Pianka z Isany fajnie pachnie słodko no i stanowi fajne urozmaicenie bo żel wydobywa sie z opakowania i zamienia w piankę. Kneipp żel pod prysznic na dobranoc fajnie pachnie. 


10) Bransoletka, jest cudna, bardzo lubię to że jest dłuższa, nie lubię dopasowanych bransoletek. 


11) Pasiak jak go nazywam, taka oto długa sukienka z długimi rękawami, wykonana z materiału o nazwie Rayon, czyli ze sztucznego jedwabiu jak wyczytałam. Pasiak może piękny nie jest ale lekki, przewiewny dobrze sie w nim czuję, zwłaszcza w upalny dzień.


12) Cukiernia u Wołka w Elblągu. Ciastkarnia w której bywałam ma bardzo miłą obsługę i ciekawe ciasta. Miło sie siedzi na dworze delektując ciastami które są zaskakujące, na przykład sernik... właściwie taki deser coś między pianką a sernikiem, ciekawe.... albo tarta cytrynowa która na górze zamiast bitej śmietany miała coś jakby tą piankę z ciepłego loda. Chętnie jeszcze kiedyś odwiedzę to miejsce z miłą obsługą i niewygórowanymi cenami. 


13) Malva to taki ogród piwny, miejsce ma ciekawy klimat. Można tu coś wypić, można też coś zjeść (kiełbasa z grila z chlebem). Miejsce ma swój klimat.



14) Święto Chleba, taki jarmark w Elblągu. Miło pobuszować między kramikami.


Przywiozłam sobie sporo dobroci, bransoletkę, ulubiony cydr gruszkowy, herbaty, chleb kapuściany...



Uważam że sporo miłych chwil doświadczyłam w sierpniu, mam nadzieje że jeszcze więcej będzie ich w tym miesiącu, czego i Tobie życzę:*

24 komentarze:

  1. Bardzo fajne podsumowanie miesiąca :D Do ciastkarni zawsze warto się wybrać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miłe podsumowanie i przyjemności :) Golonki na słodko jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że jesteś zadowolona z sierpnia. U mnie widać po wpisach, i fajnie, i stresująco, to zależy od kontekstu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale, że potrafisz dostrzec i docenić wszystko co sprawia Ci radość i przyjemność w życiu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie wycieczki naprawdę dużo dają. A małe przyjemności trzeba sobie robić i to często.

    OdpowiedzUsuń
  6. To właśnie takie chwile są najpiękniejsze w życiu. Szkoda, że tak mało osób je dostrzega :-/

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie też sierpień był fajny. :)
    Ty na święcie Chleba, a ja dziś byłam na Święcie Rózy :)
    Naprawdę niektórzy mówią, że za mało upalne lato było? Dla mnie za bardzo.... Mimo że jak byłam trzy tygodnie w sanatorium w Rabce to miałam chłodek. Ale i tak mi dopiekło. I jeszcze jutro 29 i do wtorku... brrrrr :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Chleb kapuściany? Cydr gruszkowy? Nie spożywałam, a chętnie bym się zapoznała ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super podsumowanie. Też lubię podróże małe i duże oraz wizyty w herbaciarniach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie sierpień też był udanym miesiącem.
    Do cukierni chętnie się wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czuć w Twoim wpisie ostatni powiew lata :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że to był fajny miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ udany sierpień. Tyle zwiedzania i pyszności. Do tego to święto chleba, super! Trzymam kciuki aby wrzesień też był taki udany 😘

    OdpowiedzUsuń
  14. Pogodowo wrzesień podobny, może i on będzie udany? smakołyków nie brakowało:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  15. Widać sierpień był aktywny i urozmaicony 😊 bardzo dobrze, zwłaszcza jeśli zostały przyjemne wspomnienia. Oby i wrzesień był ciekawy!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaskoczyłaś mnie golonką na słodko, dziwne połączenie. Dużo pysznych rzeczy było u Ciebie w sierpniu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pamiętam ten post w którym opisywałaś wyprawę do Elbląga.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przyjemny sierpień . Lato jest super. Uważam, że pokazało w tym roku swoje dobre oblicze.

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie małe przyjemności budują fajną codzienność. Super, że jesteś zadowolona z minionego miesiąca. Piękna bransoletka! Asia z Pisane z uśmiechem

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne podsumowanie. Widać, że w Elblągu sporo się działo. A bransoletka cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam codzienność właśnie za możliwość kolekcjonowania drobnych przyjemności, to one głównie składają się na satysfakcję życiową. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Sukienka jest w stylu, który totalnie do mnie nie przemawia. Ale bransoletka cudna. Sama mam bardzo podobną. Po prostu MAMA

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow, trafiłaś do Elbląga, znane mi miejsca, fajne i ciekawe, następnym razem jak będziesz daj znać, to może spotkamy się na Starówce :-) Ja już jestem starsza pani, to będzie bez ekscesów :-))

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!