piątek, 24 maja 2024

Filmowo

 


Czasem tak mam że szczególnie ciągnie mnie do filmów, lubię robić sobie maratony filmowe. Zdarzają się niestety produkcje które nie wciągają mnie i sobie odpuszczam, są takie tytuły które jestem w stanie dokończyć ale i takie które mega mnie poruszają, niestety tych ostatnich jest najmniej. Dziś o takich które zobaczyłam w całości, zapraszam

Carte Blanche (2015)

reżyseria: Jacek Lusiński
scenariusz: Jacek Lusiński
gatunek: Dramat obyczajowy
produkcja: Polska


Andrzej Chyra w roli nauczyciela historii, który kocha swoją pracę, jest lubiany przez uczniów. Problem polega na tym że Kacper jest chory, traci wzrok, problemy zdrowotne stara sie ukryć. 
Historia oparta na faktach, czytałam że w jednym z polskich liceów pracuje pan Maciej Białek o ile dobrze pamiętam, chodzi z białą laską i to jego historia stała się inspiracją dla filmu.. 


Barbie (2023)


reżyseria: Greta Gerwig
scenariusz: Greta Gerwig, Noah Baumbach
gatunek: Dramat, Fantasy, Komedia
produkcja: USA, Kanada


Barbie żyje w idealnym świecie, zadziewa się pewna rzecz która sprawia że bohaterka musi wyruszyć w podróż do świata rzeczywistego. Celem podróży jest miejsce w którym realia mocno różnią się od różowego świata naszej bohaterki. W produkcji proszone zostają dość poważne sprawy jak wpływ lalki na ludzi, miejsce kobiety, mężczyzny w świecie. 

Kler (2018)


reżyseria: Wojciech Smarzowski
scenariusz: Wojciech Smarzowski, Wojciech Rzehak
gatunek: Obyczajowy
produkcja: Polska


No minęło ładnych parę lat po premierze tego jakże głośnego filmu. Z pełną premedytacją zobaczyłam po latach ten film, pamiętam ogromny szum jaki towarzyszył tej produkcji. Czy zobaczyłam tam cokolwiek co mnie zadziwiło, zszokowało? Są pewne treści które mnie tak brzydzą że nie daję rady oglądać/słuchać i zapewne wiele osób domyśla się że są to niezdrowe relacje dziecka i dorosłego, wyznania etc... wszystko przewijałam bo to silniejsze ode mnie. Zdawałam sobie sprawę że ta tematyka zostanie poruszona, podobnie jak i inne afery takie jak interesy związane z obrotem nieruchomościami, usługami które generują konkretny dochód pozwalający na dostatnie obfitujące w przyjemności życie. Ksiądz jako oprawca ale też można spojrzeć z drugiej strony, zobaczyłam tutaj chorego człowieka borykającego się z poważnymi problemami, zostaje ukazana pewna scheda pokoleniowa ktoś kto jest oprawcą był ofarą więc jest tutaj naświetlony problem. Zdaje sobie sprawę że to zupełnie nowa sytuacja że pewne co tu ukrywać obrzydliwe sprawy wychodzą na światło dzienne i bardzo dobrze! 
Swoją droga nie rozumiem skąd ten szum medialny był. 


Ida (2013)


reżyseria: Paweł Pawlikowski
scenariusz: Paweł Pawlikowski, Rebecca Lenkiewicz
gatunek: Dramat
produkcja: Polska, Dania


Anna, nowicjuszka jest przed ślubami wieczystymi, dostaje plecenie od matki przełożonej by odwiedzić swoją ciocię. Wanda jest sędziną, kobietą z charakterem. Kobiety ruszają w podróż by poznać prawdę o swoich korzeniach. Wspólny czas w zamyśle przełożonej zapewne ma pomóc Idzie w bardziej świadomym podjęciu decyzji którą drogę wybrać.

Trzy (2010)


reżyseria: Tom Tykwer
scenariusz: Tom Tykwer
gatunek: Dramat, Romans, Komedia
produkcja: Niemcy



Simon i Hanna sa parą od dwóch dekad: wykształceni, bezdzietni, ustawieni wiodą dość nudne życie i trochę szukają wrażeń, ich relacje ciężko nazwać jakoś szczególnie bliską widać to w momencie gdy jedno dzwon do drugiego ze szpitala przed zabiegiem, telefon milczy gdyż zapewne podczas miłej zabawy nie słychać dzwonka. W moim odczuciu są nieco dziwni, przypomina mi się scena gdy Hanna przyjmuje zaproszenie do mieszkania, idzie skorzystać z toalety i próbuje ucieczki przez okno. Rozumiem znudzenie relacją ale dlaczego nie pogadają szczerze a wybierają podwójne życie i... ślub. 

Pociąg do Darjeeling / The Darjeeling Limited (2007)


reżyseria: Wes Anderson
scenariusz: Wes Anderson, Jason Schwartzman
gatunek: Dramat, Komedia
produkcja: USA


Trzej zwaśnieni bracia, wyruszają pociągiem w podróż do Indii. Wyprawa ma wymiar duchowy. Wspólny czas obfituje w rozmaite sytuacje poznanie zwyczajów pogrzebowych, romans...
Na końcu filmy gubią walizki, jakież to wymowne...

Udało mi się obejrzeć więcej produkcji ale nie zdążyłam ich opisać więc innym razem. 
A co Ty mi polecisz? 

17 komentarzy:

  1. Świetnie, że udało Ci się obejrzeć tak dużo. Ja już dawno nic nie oglądałam. Brakuje mi na to czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obejrzałam ciekawy mini serial norweski Midsummer Night, polecam:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wczoraj oglądałam horror na Netflixie o sztucznej inteligencji. Całkiem niezły.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat widziałam te wszystkie :) A wczoraj obejrzeliśmy Diunę, część drugą:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam Barbie -powiem szczerze że tak dziwnego filmu a zarazem podobał mi się 😀Kler ogadalam ...masakra. Monika F

    OdpowiedzUsuń
  6. Część z tych filmów widziałam. Akurat oglądam teraz serial "Hacks" (komediodramat). Już 3 sezon. Polecam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam tego serialu, naprawde warto? Poszukam :)

      Usuń
  7. Oglądałam co najmniej trzy . Polecam ''Jeden gol'' jest na Disney+

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne filmy :D Z zaprezentowanych filmów oglądałam tylko Barbie, ale chętnie też obejrzę film pt. "Ida" :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zdecydowanie wolę książkę niż film, a spośród tych wymienionych tutaj oglądałam tylko Kler.

    OdpowiedzUsuń
  10. Część z tych filmów widziałam, "Barbie" strasznie mnie znudziła (nie wiem, skąd tyle zachwytów). Ostatnio byłam w kinie na "Biednych istotach", polecam książkę i film :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Barbie u mnie jest nie do przejścia, zupełnie nie mój klimat. Ja też sporo oglądam, trudno coś polecić bo bym musiała stworzyć listę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Barbie mnie nie przekonal, ale Ida i Kler to swietne, bardzo mocne filmy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kilka z nich oglądałam już lata temu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cały czas wolny spędzam obecnie w ogrodzie, więc praktycznie w ogóle nie oglądam nic. Zimową porą przyjdzie na to pora :)

    OdpowiedzUsuń
  15. I mnie mile zaskoczyłaś bo nie znam Carte blanche ani Idy musze poszukać :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!