piątek, 18 maja 2018

it's a prank bro

Wyobraź sobie że masz trudny dzień, chcesz odpocząć po ciężkim tygodniu siedzisz z koleżanką w knajpce a tu podchodzi do Ciebie ktoś z głupim tekstem.... - oczywiście sytuacja jest nagrywana... jak sie czujesz gdy dowiadujesz się o tym i dostajesz wizytówkę z nazwą kanału...
Kobieta odbiera telefon a tu syn mówi że został aresztowany.... matka sie denerwuje... a w pewnym momencie mężczyzna wyjaśnia że to żart z okazji pierwszego dnia kwietnia.
Ja pewnego dnia dostałam telefon, ktoś zna moje imię, pyta czy to ja, potwierdzam. Pan przedstawia się imienia i nazwiska informuje i że dzwoni z ramienia mojego operatora (tu pada nazwa) informuje mnie że od początku roku nie płacę za telefon, fakt wydał mi sie dziwny, przedziwny mówię ze to jest niemożliwe na to rozmówca podniesionym tonem że sprawa leci do BIKu a ja ze to jakaś pomyłka więc Pan chciał mój numer PESEL w celu potwierdzenia. Powiedziałam że pójdę sprawę wyjaśnić podania danych odmówiłam. Usłyszałam że mam sie uśmiechnąć bo to z Radia Zet dzwonią i słyszy mnie na antenie ileś tam osób. Dziwne bo sprawdziłam i tematyka aktualnej audycji odbiegała od tego co mówił mój rozmówca...


46 komentarzy:

  1. To co Ciebie spotkało, to nie był żaden prank.. tylko próba oszustwa moja droga. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To mi śmierdzi oszustwem i to dosć poważnym - próbą wyłudzenia danych osobowych. Kilka razy jadąc samochodem z Tatą słyszałam audycje Radia Zet i nie przypominam sobie aby kiedykolwiek prosili o podanie PESEL-u. To poważne. Zachowałaś zimną krew, zdrowy rozsądek ale większość osób panikuje i pierwsze co robi to biegnie po dowód i podaje dane ;/ A potem zaczynają się problemy... A jeśli rzeczywiście to jest żart to w ogóle nie śmieszny ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla tego wybieram się z tym na policje, też prank dla rozmówcy;)

      Usuń
    2. Słuszna decyzja. Jeśli to rzeczywiście wyłudzenie a policja zajmie się tą sprawą i złapie sprawce, pomożesz niejednej osobie ;)

      Usuń
    3. Niestety przez zmiane telefonu straciłam ten numer, próbowałam go odzyskać ale nie ma go;/ obawiam sie ze policja zbagatelizuje sprawę

      Usuń
  3. Ale trzeba się pilnować. Masakra.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawe ja na szczęście nie miałam takiej sytuacji, jeśli ktoś dziwny wydzwania to go blokuję, nie wysyłam smsów do żadnego radia więc do mnie nie dzwonią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nigdy takiego smsa nie wysłałam. Tak naprawdę nie słucham radia i nie angażuję się w to co sie tam dzieje, słucham youtuberów których część z tego co słucham wrzucam tutaj.

      Usuń
  5. Wow no faktycznie maja tupet żeby tak nachalnie. Ja nie mam zasiegu praktycznie non stop wiec mam cisze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Próba oszustwa, a danych przez telefon od dawna już nie podaje. Teraz tak łatwo jest oszukać.
    Polecam zgłosić na policję, wszędzie pełno teraz przekrętów różnego rodzaju.

    Pozdrawiam serdecznie

    Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam że nic z tym nie zrobią i oleją, ale zrobić swoje warto.

      Usuń
  7. Bezczelna próba oszustwa, my danych nie podamy, ale starsze osoby już niestety zbyt często to robią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla tego piszę o tym by poruszyć sprawę i uczulić innych by byli ostrożni

      Usuń
  8. Warto być czujnym i danych wrażliwych nie podawać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba rzeczywiście próba oszustwa, te podłe kanalie i nieroby coraz nowsze sposoby obmyślają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kreatywności nie można im odmówić, ciekawe co na to operator i policja.

      Usuń
  10. Prawdziwe oszustwo... Dobrze, że nie podałaś żadnych danych

    OdpowiedzUsuń
  11. Teraz aż strach odbierać telefony , oszustwo na oszustwem

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój mąż miał podobną sytuację, że niby wpłaca na konto plusa na zły numer. Powiedział, że płaci przez panel klienta, koleś stwierdził, że sprawdzi i oddzwoni i już się nie odezwał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aha czyli zdarzają sie takie sytuacje moja nie jest wyjątkowa, ok. Dobrze że poruszyłam temat, dziękuje że podzieliłaś sie tą sytuacją.

      Usuń
  13. Oj, trzeba uważać na każdym kroku... Wszędzie sami oszuści...

    OdpowiedzUsuń
  14. Podejrzane. Też bym chyba zachowała ostrożność w takim przypadku...

    OdpowiedzUsuń
  15. A do mnie ostatnio ciągle dzwonił ktoś w sprawie pracy, którą rzekomo oferowałam. Mój numer telefonu pojawił się w ogłoszeniu w Urzędzie Pracy w Opolu. Mieszkam jakieś 300km od Opola, więc to raczej nie był kawał niczyj, po prostu pomyłka. Najpierw było śmiesznie, ale potem zaczeło mnie to denerwować. W końcu poprosiłam kolejnego dzwoniącego, żeby powiedział o tym w UP. I był koniec. Ale Twoja sytuacja wygląda mi na jakąś próbę oszustwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie lepiej samej zadzwonić do PUPy? Dobrze że przestali dzwonić, wierzę że powtarzające sie pomyłki mogły irytować.

      Usuń
  16. Jak widać na każdym kroku trzeba się pilnować ;/

    OdpowiedzUsuń
  17. dobrze, że nie podałaś danych, czasem rozsądni ludzie, w takiej sytuacji tracą grunt pod nogami i podają swoje dane.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ech, dobrze że to się tak skończyło...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ewidentnie próba oszustwa :/

    OdpowiedzUsuń
  20. Co raz to nowe próby wyłudzania danych ;/

    OdpowiedzUsuń
  21. Myślę, że ktoś próbował wyłudzić Twój PESEL. A od tego już nieszczęście gotowe.

    OdpowiedzUsuń
  22. NIekoniecznie to próba oszustwa. Jest niejeden serwis właśnie wkręcający ludzi. Mnie to akurat nie śmieszy.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!