sobota, 6 kwietnia 2024

Uszy Dionizosa, Groty Szeptów.

 Będąc w Gdańsku warto odwiedzić klimatyczną dzielnicę tego pięknego miasta. Gdańska Oliwa oprócz organów, katedry, zaprasza do Parku im. Mickiewicza. W Parku Oliwskim możemy przechadzać się wśród zieleni, podziwiać ptaki, odwiedzić palmiarnię i to wszystko bezpłatnie. Kolejną z atrakcji są Groty Szeptów. 


"Warto jeszcze zwrócić uwagę na tzw. groty szeptów (inaczej "Uszy Dionizosa"), które jako pozostałość barokowego wyposażenia ogrodu z XVIII w. zaskakują niezwykłą akustyką, dzięki której osoby znajdujące się w dwóch przeciwległych grotach mogą prowadzić rozmowę szeptem." źródło

Groty to dwie półkule sąsiadujące ze sobą, mają specyficzne właściwości akustyczne: wzmacniają dźwięk oraz umożliwiają porozumiewanie się szeptem. Aby skorzystać z atrakcji wystarczy by dwie osoby stanęły odwrócone do siebie plecami w przeciwległych muszlach.


Tym razem nie dane nam było sprawdzić akustycznych właściwości muszli. 


Groty są przyjemnym miejscem w upalny dzień. 


Jeśli ktoś ma ochotę, może wybrać się na wirtualny spacer i ocenić czy ma ochotę osobiście spędzić tam czas.

22 komentarze:

  1. Tyle razy bylam w Gdańsku i nigdy nie zaszłam w te miesjca xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Tęskno mi do Gdańska, może i tam trafie, gdzie polecasz?

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak gdybym się wybrała do Gdańska też chętnie bym tam zajrzała. Podobnie jak do Muzeum II wojny światowej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że nie mozna było skorzystać...

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią bym się wybrała do Gdańska. Może latem się uda, bo planuje spontan nad morze 😎

    OdpowiedzUsuń
  6. Ucho Dionizosa jest jest na Sycylii w mieście Syrakuzy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe miejsca, nie znałam ich do tej pory :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tym miejscu nie słyszałam. Chętnie bym się tam wybrała.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawe miejsce. Następnym razem koniecznie odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dość daleko mam do Gdańska z południa naszego kraju, ale przy okazji czemu nie? Warto zobaczyć to miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam tam okazję być jako dziecko i miło wspominam tą wycieczkę. Polecam każdemu się tam wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam w tym miejscu jak jeszcze mieszkałam w trójmieście, warto się tam wybrać!

    OdpowiedzUsuń
  13. nie miałam pojęcia o czymś takim , ciekawa historia

    OdpowiedzUsuń
  14. Byłam tam w zeszłym roku chyba z 3 lub 4 razy, genialne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne miejsce, warto mieć je na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wybieram się w tym roku do Gdańska, chętnie odwiedzę to miejsce

    OdpowiedzUsuń
  17. O tak, Oliwa to piękna i zielona dzielnica. Warto tam spędzić czas.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!