Obserwatorzy

czwartek, 18 sierpnia 2016

Filiżanka w Uzdrowisku w Busku Zdroju!

No to jedziemy, wyjechałyśmy w niedziele 7 sierpnia, po godzinie 11. Moja koleżanka to przedsiębiorcza zaradna, oszczędna jest osoba skorzystawszy z portalu Bla Bla Car zaoszczędziłyśmy na paliwie, i poznałyśmy przemiłą Wiktorię, mądrą osobę która swoją wiedzą psychologiczną wzbogaciła nas, dziękujemy jeszcze raz i pozdrawiamy:)
Celem podróży było Uzdrowisko mieszczące się w niewielkiej miejscowości o nazwie Busko Zdrój.
Busko Zdrój to miejscowość uzdrowiskowa gdzie przybywają kuracjusze.
Uzdrowiskowa Miejscowość Busko Zdrój mieści się w w województwie świętokrzyskim, jest stolicą powiatu buskiego, siedziba gminy Busko-Zdrój.
Miasteczko uzdrowiskowe Busko Zdrój jest dość słabo skomunikowane, więc najlepiej dotrzeć tu autem. Do samego Buska można dojechać busem lub PKSem. Bo Buska Zdroju także dociera Polski Bus. Busko Zdrój słynące z Uzdrowisk znajduje się około półtorej godziny jazdy za Kielcami My na szczęście jechałyśmy autem i choć pogoda była wyjątkowo piękna to widok jaki oglądałyśmy przez okna był jak z filmu:


Nawet czarownice widziałyśmy na miotle: 


U celu to jest w Busku Zdroju byłyśmy około 19 godziny... powodem była nawigacja która przyczyniła sie do opóźnienia przyjazdu. Zgłosiłyśmy się do Uzdrowiska Marconi w Busku Zdroju gdzie dostałyśmy klucze do apartamentów w Willi Cyprys, jak widać szyld w jednym miejscu wprowadził nas nieco w błąd podczas gdy wejście:


Taki myk, może sie komuś przyda;) 

W apartamencie czekały na nas zestawy kosmetyków Uzdrowiskowych "Słonecznych Kosmetyków" na bazie wody z  Uzdrowiska w Buska Zdroju, który sprawił nam dużą przyjemność :




Dostałyśmy: 


Łazienka:


Kuchnia, i tu czekała niespodzianka: trzy zgrzewki Buskowianki:




Widoczki z balkonu: 



Z rana poszłyśmy na śniadanko i do lekarza. Okazało sie że nie możemy skorzystać z zabiegów nie mieszkając w Sanatorium. Tak wiec jeszcze przed lekarzem przyszło nam przeprowadzić sie do Sanatorium Marconi który to budynek jest wizytówką Buska Zdroju: 


Pokój dostałyśmy dwuosobowy z łazienką



Nasz korytarz a na nim złowrogie zabytkowe urządzenie do kontroli, pomiarów kilogramów 



Marconi, piękny Marconi w Busku Zdroju którym można korzystać z zabiegów uzdrowiskowych: 






Podczas pobytu w tym przepięknym miejscu miałam wyjątkową okazje skorzystać z zabiegów:



 (ten korytarz znajdujący się w Sanatorium Marconi wygląda jak z filmu):


Kąpiel borowinowa w Sanatorium Marconi:


  

Kąpiel siarczkowa w Sanatorium Marconi:


Tlen



Masaż klasyczny



Masaż podwodny w Sanatorium Marconi w Busku Zdroju który pomaga redukować tkankę tłuszczową


Wpisu nie chcę przedłużać w nieskończoność więc wrócę do tematu w innym wpisie bardziej szczegółowo wrócę do zabiegów oraz związanych z nimi moich przemyśleń... 

Przed zabiegami i po... sprawą istotną jest wyżywienie, nasz stolik na jadalni przydzielany na czas obiadów i kolacji, mimo że na śniadaniach numeracja nie obowiązywała były osoby zaciekle broniące swego przydziału. Hehhh gdybyśmy my młodzi mieli tyle energii i wigoru co te wcześniej urodzone osoby...
Posiłki w Sanatorium Marconi w Busku Zdroju: 


Śniadania były także na miejscu, po prostu po schodach schodziłyśmy na dół - wszystko miałyśmy na miejscu: w Sanatorium Marconi. 
Posiłek pierwszy w ciągu dnia - śniadanie w Sanatorium Marconi w Busku Zdroju miałyśmy w formie szwedzkiego stołu:


Przykładowy obiad koleżanka jako diabetyk miała stosowną dietę, ja nie więc można porównać:




Kolacja w Uzdrowisku w Busku Zdroju w Sanatorium Marconi:
chlebek, herbatka, masełko,wędlinka i zawsze coś na ciepło było:




Sanatorium Marconi to także miejsce kulturalne. Wieczorami, po kolacji w Uzdrowisku Marconi w Busku Zdroju, często, prawie codziennie coś sie dzieje:  były koncerty, spotkania z ciekawymi ludźmi, autorami... Koleżanka była na spotkaniu z Hanna Bakułą. Owo spotkanie to wyjątkowa atrakcja dla kogoś kto lubi daną osobę i ma okazje poznać osobiście, posłuchać, kupić książkę, grę... zdobyć autograf - koleżanka była prze szczęśliwa!







Widok z góry na Salę Koncertową w Sanatorium Marconi w Uzdrowisku w Busku Zdroju: 



Wejście do Sanatorium Marconi w Busku Zdroju:







 Miejsce gdzie można sie napić wody - oj ciekawe przeżycie organoleptyczne:


Piękny Marconi:

 Koziołek Matołek z Buska Zdroju ma rzut beretem do Pacanowa:


W Busku Zdroju można skorzystać z oferty Usług Turystycznych. Małe busiki chętnie zabiorą na przejażdżkę chętnych:


Podczas pobytu w Uzdrowisku w Busku Zdroju chętnie chodziłyśmy na spacery po Parku Zdrojowym mieszczącym się na terenie Uzdrowiska w Busku Zdroju. My miałyśmy tak rozpisane zabiegi że ciężko było gdzieś dalej zawitać, ogród Przed Marconim w Busku Zdroju duży... było gdzie spacerować, wiewiórkę spotkałyśmy co sie ludzi za bardzo nie bała:








Byłyśmy na rynku W Busku Zdroju gdzie dobrą kiełbasę do kanapek na powrót kupiłyśmy, fajnie sprzedawcy rymowali zachwalając każdy swój towar:)) "dużo jadam że tak ciągle gadam", "kto ma chęci i grosze to do mnie proszę".... hahaha!

Ciacho w jednej z cukierni kupione smaczne by osłodzić sobie końcówkę pobytu w Pięknym Uzdrowisku Marconi w Busku Zdroju "czarna fala" "oraz deser owocowy":



Widok z naszego pokoju w Uzdrowisku w Busku Zdroju, nasz widok z okna w Marconim:



Ja uwielbiam woski jak wiecie toteż ja jak to ja ciągle wymieniałam podgrzewacze:) woski z Wood Wicka i Kringla zabrałam YC zostawiłam bo sie kruszą, dla soli bym wyjątek zrobiła ale nie było jej jak kupowałam, niestety.


Smutno do domu wracać...



Pogoda piękna nas nie opuszczała:


Podczas pobytu sie pozmieniało sporo, przetrawię, przeżyje. Wnioski wyciągnięte.


Do domku przywiozłam pamiątki, pyszne czekolady, cukierki z ryneczku (tu rewelacji nie było), i dzbanuszek z zaparzaczem 


Lubię takie praktyczne rzeczy, zamiast kurzołapów typowych. 

Za pobyt ślicznie dziękujemy marce



Oczywiście nie zapomniałam też o czytelniczkach które chciałabym wyróżnić wysyłając upominki:) zapraszam Was na ich blogi:

testujeiopiniuje.blogspot.com (tu sole i wysyłkę w połowie sponsorowała moja koleżanka, współtoważyszka podróży i pobytu)


Szkoda że nie mogłam więcej osób w ten sposób wyróżnić, ale może będzie jeszcze okazja;)

74 komentarze:

  1. Też niedawno korzystałem z Blablacar, pierwszy raz w życiu i było ok, szybciej i taniej, niż pociągiem. I wygodniej :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie korzystam z tego typu rzeczy nie wiadomo kogo się weźmie.
    Wolę nie ryzykować. Jeździmy z mężem sami i jest nam z tym dobrze.
    Byłam w Busku jakiś czas temu. Widać, że miasto zmienia się na lepsze.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie w komunikacji miejskiej też nie wiadomo na kogo sie trafi, no ale jak ma sie swoje auto to jasne że jest wybór:)

      Usuń
  3. Moc atrakcji, bosko. Nigdy nie byłam, nie korzystałam i pewnie nie będę :) Czajniczek super, uwielbiam takie cudeńka. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dzbanuszek cudny-lubię takie rzeczy! Czekolade uwielbiam :)
    Widoki z balkonu piękne, miasteczko urokliwe, prezenty w pokoju bomba :)
    Pełen relaks i czysta przyjemność :) Czego chcieć więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj zazdroszczę Wam tego pobytu, tych widoków i zabiegów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Filiżaneczko kochana, za podarek bardzo dziekuje! Sól jest genialna. A jak pachnie!!!!!
    Oj chciałabym do takiego sanatorium pojechac:).

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam.
    Fajnie sobie pojechać do Buska,
    Coś tam zwiedzić, coś tam przeżyć.
    Z kotami się zaprzyjaźnić...
    Smutno za to wracać z buska...
    Wina Tuska.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  8. ach jak widać życ i nie umierać ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Raj na ziemi takie wakacje :) Sama z chęcią pojechałabym do Buska :) Nie mam tak daleko, a naprawdę można tam wypocząć, zrelaksować się i uzdrowić :D Pozdrowionka serdeczne :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny pomysł na wpis.
    Też bym się tam wybrała :)
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com/2016/08/katy-perry-mad-potion.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale świetny wpis :)
    Wiedźmy na mitle najlepsze!
    Pozdrawiam :)
    www.evelinebison.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, ile atrakcji. Jestem pod wielkim wrażeniem. I jakie pyszne jedzonko.

    OdpowiedzUsuń
  13. wow, rewelacja, super zdjećia, chciałabym jechać na turnus do takiego miejsca, podleczyć zdrowie, pozwiedzać, odpocząć. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dawno byłam w Busku... Och, kilkanaście lat temu :O Nie pamiętam dokładnie tego miasta, ale wiem, że mi się podobało.
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaki świetny wypoczynek miałaś :) Ja dawno dawno temu w Busku byłam ale koziołka nie widziałam ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj Kochana! Bardzo dawno mnie nie było -niestety zdrowie posypało mi się totalnie, ale wracam i powoli nadrabiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale wspaniale, kąpiel borowinowa mm :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Byłam bardzo zadowolona z pobytu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny wypad! U mnie po kampusie biegają wiewiórki:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale super wyjazd :) Wróciłyśmy wypoczęte i pewnie zdrowsze?

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajny wyjazd! Też tak chcę!!! Pozdrawiam serdecznie!:))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale Ci dobrze :-) zazdroszczę :-D

    OdpowiedzUsuń
  23. wow! masa pięknych zdjęć, pozazdrościć :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Ojjj,tylko pozazdrościć - sama chętnie wzięła bym udział w takim rytuale SPA :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Oj, chętnie skorzystałabym z takiego wyjazdu i zabiegów :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny wyjazd i piękne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajna relacja, taki dość aktywny wypoczynek;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nigdy w takim miejscu nie byłam, a chętnie bym się wybrała.

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie ma to, jak relaks w tak cudownym miejscu! Cudownie :))

    OdpowiedzUsuń
  30. O rany chyba byłaś w niebie :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Super zdjęcia muszę powiedzieć,że strasznie zazdroszczę :) Blablacar polecam moi znajomi do Holandii jeżdżą są bardzo zadowoleni i ile pieniędzy zaoszczędzili :)

    OdpowiedzUsuń
  32. O, moi dziadkowie tam byli! Tak więc, zgadzam się że jeżdżą tam głównie osoby starsze xD

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
  33. Widzę, że wypad był udany i dla ciała i dla ducha :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, miło mi że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie, ale nie SPAMuj, komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię na pewno. Zwłaszcza jeśli masz g+ będzie mi łatwiej do Ciebie trafić gdy zostawisz adres bloga pod swoim komentarzem. Czasem mam zaległości, ale spokojnie, nadrabiam je:))
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!