wtorek, 19 marca 2019

Zupa serowa przepis - tanio, smacznie i prosto.


Dzień dobry kochani! Jak mija dzionek? Mam nadzieje że u Ciebie wszystko ok.
Dawno nie było tutaj przepisu więc może dziś opowiem o moim małym eksperymencie, otóż ostał mi sie wywar mięsno warzywny i tak trzeba było go jakoś zagospodarować; ostatecznie stanęło na serowej zupie. Serową zupę dawno temu jadłam pamiętam że smaczna i sycąca była.
Mama wspominała że serową zupę można robić na samej wodzie, jednak ja jestem zwolenniczka pożywniejszych składów.
Przepisów na zupę serową w sieci dostatek... rozmaite sery, do tego grzanki można.... jednak ja zrobiłam najprościej, chyba:)

Wywar (miałam nie wiele może z litr)
Biała część z pora..
Serek topiony.

Pokroiłam por na małe kawałeczki wrzuciłam do gotującego sie bulionu gotowałam około 15 minut, zblendowałam na gładko, dodałam ser topiony, zblendowałam na gładko. Chwilkę pogotowałam.
Było warto, zrobię jeszcze sobie taką zupkę jest smaczna, pożywna i rozgrzewająca.


Przepisy są różne, rozmaite sery są dodawane do takich zup - cheddar... zapewne co kto ma, co kto lubi... dorzucano też czosnek zamiast pora, cebulę.....w innych wersjach pojawiały się różne przyprawy gałka muszkatołowa, papryka....
Wariantów jest wiele, słyszałam też o zupie z dodatkiem szynki czy kiełbaski.
A Ty lubisz zupę serową?

53 komentarze:

  1. Ciekawe, czy smak by mi podszedł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama kiedyś robiła i pamiętam, że bardzo mi smakowała. Prosta, szybka i tania 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm... takiej jeszcze nie jadłam. Ale lubię zupy serowe, o ile sa dobrze przyprawione.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka zupa jest idealna na rozgrzanie. Przeraża mnie tylko ilość sera...ach te kalorie;)))
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lovely post dear! Have a great week! xx

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam i czasami robię, choć trochę inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Por bardzo lubię ale ser już nie ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię taką zupkę - czasem dodaję jeszcze pieczarki i grzanki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy jeszcze nie jadłam takiej zupy, narobiłaś mi smaka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię zupę serową,ale nigdy nie gotowałam jej sama. Myślę,że dzięki temu przepisowi skuszę się i w najbliższym czasie sama taką ugotuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie ! Słyszałam , że jest prosta do zrobienia ale nie miałam odwagi. Może zrobię ją jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię zupę serową, ale bez dodatku pora. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. o rany, ale zgłodniałam <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis brzmi świetnie :) Chętnie wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta zupa to smak mojego dzieciństwa, moja babcia często ją dla nas gotowała.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja z kolei robię zupę porową i dodaję sera.
    Proszę spróbować ...PYCHOTA
    Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przstła Krysia.
    zapraszam do
    http://krystynaczarnecka.pl/

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam ser ale takiej zupy jeszcze nie gotowałam.

    OdpowiedzUsuń
  18. szczerze mówiąc nigdy nie jadłam zupy serowej ale myślę, że by mi smakowała

    OdpowiedzUsuń
  19. Obawiam się, że dla mnie mogłoby być za ciężka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawe ciekawe ;) można chyba też grzanki czosnkowe dodać do takiej zupy dla mnie byłoby mniam mniam. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie jadłam zupy serowej :) A przynajmniej nie domowej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie dla mnie. Nie uznaję serków topionych ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dawno nie jadłam. Może sobie w weekend zrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam tą zupę. Mogłabym jeść codziennie ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie jadłam zupę serowej. Muszę wkoncu spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jest to zupa za którą bym nie przepadała, nie jestem zwolenniczką wszelkiego rodzaju serów, serków..

    OdpowiedzUsuń
  27. Dawno nie jadłam takiej serowej zupki :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Robię taką zupę z grzankami... bardzo lubimy!

    OdpowiedzUsuń
  29. Kiedyś moja mama przygotowała taką zupę. Była pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  30. Nigdy nie robiłam zupy serowej i jestem ciekawa czy by mi smakowała

    OdpowiedzUsuń
  31. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  32. Hmm szczerze nigdy nie jadłam takiej zupy, ale chyba muszę spróbować ;)

    Pozdrawiam,
    http://julabooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie jestem fanka serów wiec niestety i z ta zupa bym się nie polubiła

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam tą zupę, jest łatwa do zrobienia i smaczna:).

    OdpowiedzUsuń
  35. Uwielbiam ją. Szczególnie w chłodne wieczory!

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja bym chętnie spróbowała, ciekawe co moja córka na to :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Chyba jeszcze nigdy takiej nie jadłam, ale brzmi interesująco:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Czasami robimy taka zupę. Bardzo lubię

    OdpowiedzUsuń
  39. Z gałką byłaby na pewno smaczna. I niestety serki topione to jednak nie jest najzdrowszy element diety...

    OdpowiedzUsuń
  40. Mniam! Będę musiała wypróbować ten przepis!
    Zupa serowa to coś idealnego dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Serową zupę jadłam tylko gotową w kubku... nie wiem, czy gotować bym ją chciała, bo niezbyt fajnie pachnie :D

    OdpowiedzUsuń
  42. Lubię takie zupy to coś dla mnie chętnie bym spróbowała 😋 😋

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja właśnie taką typowo czosnkową serową uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  44. Wieki całe nie jadłam zupy serowej, muszę sobie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Nigdy nie robiłam i nigdy nie jadłam zupy serowej. A ostatnio mam ochotę wyprobowac kilka nowych przepisów na zupy ;-)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!