wtorek, 24 grudnia 2019

Bezowy tort na krążkach bezowych z Mako.

No tak to jest gdy człowiek myśli, wyobraża sobie, planuje... Przyznam sie szczerze że nigdy wcześniej nie korzystałam z bezowych krążków do tortów... no i był to mój pierwszy raz:)
Słyszałam że właśnie jedzonko z półproduktów wychodzi najlepiej. To co zrobiłam jest banalnie proste, smaczne,  i robi sie to ekspresowo. Myślę że każdy jest w stanie coś takiego zrobić, a potem pałaszować z dumą słodki owoc pracy który wygląda zacnie:)
Szukałam inspiracji bo to miało być coś wyjątkowego, oszałamiającego i pionierskiego w bezowym temacie. A jak wyszło zaraz sie dowiecie:)


Składniki:

1 kostka masła
3 szklanki mleka w proszku
1 szklanka mleka
1 szklanka cukru (można dać mniej)
skórka z pomarańczy (następnym razem dodam też sok z pomarańczy)
pół łyżeczki cukru waniliowego (na pewno lepsza jest wanilia)

Śmietanka 30% do deserów
Śmietanfix
pół łyżeczki waniliowego cukru
łyżeczka kakao, łyżeczka cynamonu

Pomarańcz oparzyłam, skórkę wyczyściłam. Do garnuszka wlałam mleko, wsypałam cukier zagotowałam rozpuściłam cukier, dodałam skórkę pomarańczową, dodałam cukier waniliowy pogotowałam, zostawiłam do ostudzenia. 
Masło zmiksowałam, dodałam ostudzone mleko (uprzednio usunęłam skórkę pomarańczową:), zmiksowałam na wolnych obrotach, należy tu uważać bo chlapie:) pewnie też można ucierać albo mieszać, ja postawiłam na mixer. Dodałam mleko w proszku i dalej miksowałam na masę jednolitą:) 
Krążki bezowe wymagają delikatności więc nieco mi się... no następnym razem będę delikatniejsza:)
Masę ostrożnie rozsmarowujemy na blatach, by sobie ułatwić można pomoczyć łyżkę w wodzie bo masa jest gęsta, ja tam dałam radę suchym sztućcem:) Warto w miarę szybko działać bo masa tężeje:) 
Mojej mamie zasmakowała masa, więc jak dla kogoś za dużo to myślę że sie nie zmarnuje:)) 
Blaty mają taką fajną, inspirującą  fakturę u góry:) 



Gdy blaty bezowe są już przełożone masą, ubijamy śmietankę, dodajemy śmietanfix z cukrem waniliowym i dalej działamy mixerem:)
Śmietanka na górę ląduje, całość wieńczymy kakao z cynamonem co stanowi przeciwwagę dla słodkości.


Słodkie, rozpływające sie w buzi... ja na pewno zrobię ponownie to ciasto, smaczne i szybkie w przygotowaniu banalnie proste!


Masa jest twarda, jak dla kogoś za słodka to można mniej cukru dać, można dodać owoców, kwaskowatego dżemu.... 
Na opakowaniu krążków znalazłam dwa kolejne przepisy:


Za smakowite bezy dziękuję Mako producentowi słodkości które wiele z nas pamięta z dzieciństwa: rurki z kremem, bezy, Murzynki, ciepłe lody, zauważyłam że w ofercie pojawiły sie nowości, aż ślinka cieknie:) 

67 komentarzy:

  1. Muszę kiedyś spróbować :D Słodkie szaleństwo <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię Pawłową, ale sama nie umiem robić ... zostawiam to profesjonalistom 😁 i zawsze zamawiam bezę w kawiarni, jeśli można.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie po to są gotowe bezowe krążki, masa jest zdecydowanie łatwiejsza, i szybsza:)

      Usuń
  3. Uwielbiam bezę, więc na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasta jutro. :)
    Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tort wygląda na smakowity. Będę musiała kiedyś sama taki zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam, ale muszę unikać :D

    OdpowiedzUsuń
  7. No i to jest mniej stresująca opcja. U mnie miał być tort bezowy, a beza klapła i wyszedł plendz o smaku bezy. Na szczęście wszystkim smakuje, nawet jeśli nie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie gotowe krążki bezowe są świetnym ułatwieniem sprawy, myślę że warto skorzystać:)

      Usuń
  8. Uwielbiam beze a to cudo wygląda genialnie

    OdpowiedzUsuń
  9. Słodyczy nie jadam, więc z przepis. Nie skorzystam :) A moja mama jest z zawodu cukiernikiem, więc nigdy nie korzystamy z półproduktów. Jak już coś pieczemy to zawsze musi to być domowe :) ale w dzieciństwie zajadalam się murzynkami i ciepłymi lodami.

    OdpowiedzUsuń
  10. moja mama kocha bezowe torty!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bezy to zupełnie nie dla nas, ale wiem komu przepis się spodoba

    OdpowiedzUsuń
  12. O to na pewno wiele ułatwia. Można w chwile zdobić extra deser

    OdpowiedzUsuń
  13. ... niestety przepis nie dla mnie, bo nie używam mleka w proszku, nawet w gotowych produktach ...

    OdpowiedzUsuń
  14. Bezowe krążki wydają się super ułatwieniem, szczególnie kiedy krzątamy się w kuchni przygotowując tuzin potraw i ciężko byłoby wszystkiego dopilnować!

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda super, widzę też, że łatwo się przygotowuje, czyli coś dla mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Raczej nie jem typowych słodyczy, ale mojej kuzynce by smakował:)

    OdpowiedzUsuń
  17. nie wiedziałam, ze Mako mają takie produkty, ale ciepłe lody mają bardzo smaczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie jestem fanką bezy. Ale wiem komu ten przepis mógłby się przydać ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam bezy, więc taki tort zjadlabym ze smakiem!

    OdpowiedzUsuń
  20. O rany, ale mi narobiłaś ochoty na taki tort i na rurkę z kremem jeszcze. Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  21. wygląda pysznie. nie jestem fanką bezy, ale czasem nachodzi mnie wielka chęć na coś słodkiego i wtedy tworzę cudną pavlowa z kremem, bita smietana i owocami albo ze słonym karmelem :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Oj, po tym co zjadłam we święta chyba byłoby mi trudno znaleźć jeszcze miejsce na taki tort. Ale wygląda obłędnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. W mojej rodzince tort uwielbiaja mężczyźni i jedna z córek. Ja preferuję raczej ciasta wilgotne. Teraz, pod koniec drugiego dnia świąt jestem sama jednym wielkim ciachem - nie ze względu na widok, ale wypełnienie mojego brzuszka :)

    OdpowiedzUsuń
  24. This looks so sweet and delicious
    xx

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie wiedziałam, że takie coś istnieje, super sprawa :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Szybkie i proste a to lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. ... faktycznie przepis prosty i szybki, ale nie dla mnie, bo nie używam mleka w proszku ...

    OdpowiedzUsuń
  28. Z bezami mam małe doświadczenie odnośnie wypieków. Zawsze kojarzą mi się z czymś mega przesłodzonym.

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam wszystko co jest z beza :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ale to pysznie wygląda! Jadłabym :D

    OdpowiedzUsuń
  31. U mnie urodzinowy tort od lat właśnie w takiej formie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Wygląda mega apetycznie :) też unikam półproduktów, ale cóż od czasu do czasu można się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wygląda nieziemsko pysznie! Choć jestem najedzona (jak to po świętach bywa) to i tak bym z chęcią zjadła

    OdpowiedzUsuń
  34. Ojej ale to smacznie i pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  35. Pięknie wygląda. Super przepis. Zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Chciałabym zrobić tort bezowy, jednakże wydaje mi się że jest to trudne i by mi nie wyszedł.. :(

    OdpowiedzUsuń
  37. Wspaniały wypiek, zresztą uwielbiamy bezę :) U nas wyjątkowo było ciacho kinder boueno + standardowe pierniki, sernik i makowiec :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Jak ja lubię bezy! Mogłabym je jeść na okrągło!:D

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie przepadamy za bezą ani tortami bezowymi, natomiast ten wygląda naprawdę ciekawie. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  40. Zjawiskowo się prezentuje! Gdybym tylko mogła jeść słodycze...

    OdpowiedzUsuń
  41. Wygląda na bardzo fajny przepis! Może kiedyś spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. ależ to wygląda smakowicie, muszę koniecznie zrobić

    OdpowiedzUsuń
  43. Uwielbiam bezy - mam to po mamie :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Pięknie się postarałaś w wykonaniu tego tortu. Pyszny taki z bezami:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Kocham wszystko co bezowe! Tak jak normalnie w ogóle nie jem słodkiego, tak torcika bezowego nigdy nie odmówię.

    OdpowiedzUsuń
  46. ojej jakie cudo, muszę kiedyś spróbować

    OdpowiedzUsuń
  47. Wygląda smakowicie, może kiedyś skuszę się na zrobienie go. Na dzień dzisiejszy nie jem słodyczy.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!