piątek, 10 stycznia 2020

Filmowo


Jak tam początek weekendu? Mam nadzieje że wszystko ok. Lubie oglądać filmy i nie ukrywam że kusi mnie wszystko co dobrze sie zapowiada. Lubię dramaty, thillery, psychologiczne, lubię nawet komedie, z tym że cieżko trafić na dobrą. W dzisiejszym zestawieniu pojawia sie jedna komedia, czy będzie to porażka czy tytuł wart uwagi? Zapraszam do dalszej części:


Rodzaj ciszy / Tiché doteky (2019)

reżyseria: Michal Hogenauer
scenariusz: Michal Hogenauer, Jakub Felcman
gatunek: Dramat Thriller
produkcja: Czechy, Holandia, Łotwa


Młoda mieszkanka Pragi wyjeżdża za granicę do pracy jako opiekunka do dziecka. Dom i jego mieszkańcy oraz zasady tam panujące okazują się odbiegać od normy. Szybko zorientowałam sie mniej wiecej o co chodzi, końcówka filmu potwierdziła to tylko. Film może wydawać sie nudny i że "nic sie nie dzieje" oraz monotonny jakby coś wisiało w powietrzu i tak nie do końca wiadomo co to jest. Kolorystyka, muzyka wszystko podporządkowane jest relacjom a właściwie pewnemu porządkowi który narzucają gospodarze domu. 
Oglądając "Rodzaj Ciszy" wraca pytanie co człowiek jest w stanie zrobić, jak zmienić by utrzymać pracę. Film uważam za dobry, jednak rozumiem że nie jest to obraz który zadowoli gusta szerokiej publiczności. 

Starsza pani musi zniknąć / Duplex (2003)


reżyseria: Danny DeVito
scenariusz: Larry Doyle
gatunek: Czarna komedia
produkcja: Niemcy, USA


Alex i Nancy kupują kamienicę, w każdym nieruchomość wraz z mieszkającą piętro niżej mieszka lokatorką, starszą panią. Para wprowadza się do siebie z celem uwicia romantycznego gniazdka we dwoje: on pisarz, ona pracownica biura. Problemem szybko okazuje sie staruszka... samotna mieszkająca z papugą Arą kobieta staje sie narastajacym problemem. Para różnymi sposobami usiłuje sie pozbyć lokaorki co okazuje sie nie takie proste.
Trudno znaleźć dobrą komedie a ta pełna czarnego humoru naprawdę wywołała u mnie śmiech. Film ogląda sie dobrze fabuła wciąga i bawi.

No i to wsio co udało mi sie zobaczyć. A może Ty polecisz mi jakiś tytuł?

36 komentarzy:

  1. Starsza pani musi zniknąć oglądałam i lubię ten film. Pierwszą propozycję, chętnie zobaczę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie obejrzę ten drugi film, bo lubię tego aktora :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. 'Starszą panią' widziałam dawno temu. Fajna komedia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam "Starsza pani musi zniknąć". Super komedia.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Starsza pani musi zniknąć" oglądałam, fajna komedia :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę obejrzeć starsza Pani musi zniknac, kiedyś widziałam, ale chciałabym obejrzeć raz jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  7. Starsza pani musi zniknąć, świetna komedia ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam "starsza pani musi zniknąć", ale jak dla mnie szału nie było :) miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie jest to wybitne dzieło, ale fajna komedia na której fajnie sie bawiłam:)

      Usuń
  9. Starszą Panią ostatnio oglądałam i uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Starsza Pani to klasyk. Bardzo lubię ten film i co jakiś czas do niego wracam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Starsza Pani musi zniknąć, oglądałam ten film dawno i mi się podobał, lubię komedie z Benem Stillerem. Też lubię filmy i rocznie oglądam ich dużo, stycznień to dobry czas aby nadrobić filmowe zaległości.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Starszą panią widziałam kilka razy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie są to tym razem pozycje dla mnie, ostatnio jedynie horrory oglądam :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie widziałam żadnego z nich, niestety

    OdpowiedzUsuń
  15. "Starsza pani..." to już prawdziwy klasyk :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Oglądałam "Starsza pani musi zniknąć" :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio filmowo jestem sto lat za murzynami, więc niczego nie polecę;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Starszą panią widziałam już kilka razy, pierwszego nie znam. Mi się sporo udało obejrzeć ostatnimi czasy i kilka typowo świątecznych lubię takie w tej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!