piątek, 4 czerwca 2021

Domowe lody tylko z trzech składników.

 Miało być filmowo, ale nie obejrzałam ostatnio żadnego filmu, za to skorzystałam z przepisu na lody naszych blogowych koleżanek. Dziewczyny tworzą kulinarne treści na blogu garnuszekiforemka.blogspot.comRecept mnie zainspirował na tyle że na zapisaniu przepisu sie nie skończyło. 



Nie byłabym sobą gdybym nie przerobiła przepisu. Zrobiłam też pewien błąd ale o tym w dalszej części, zapraszam:

Skład:

250 ml śmietany 30 %

250 g serka mascarpone 

460 g masy korówkowej 


Trzy łyżki masy krówkowej odkładamy, resztę miksujemy z serkiem mascarpone. Ja dodałam tutaj trzy cukierki chałwowe i zmiksowałam by połączyć składniki. Wyjętą z lodówki śmietanę ubijamy na sztywno by lody były bardziej puszyste. 

Na tym etapie bardziej niż o miksowanie chodzi o połączenie ubitej śmietany z masą serowo krówkową. Ja miksowałam na niskich obrotach, następnym razem raczej połączę zawartości misek.

Ja znalazłam takie trzy pudełka po lodach i postanowiłam je wykorzystać. Gdy napełniłam kubeczek na górę dałam masy korówkowej którą odłożyłam. 

Pojemniki pozamykałam i włożyłam do zamrażarki. 

W przepisie jest mowa o sześciu godzinach, u mnie było to dłużej ale myślę że nie ma to większego znaczenia. 

Wczoraj była degustacja, tak oto wyglądały lody z zamrażarki wyjęte jeszcze w opakowaniach:




Co do błędów to kolejnym było nie sprawdzenie składu masy kajmakowej. Masa krówkowa to ugotowane w puszce mleko skondensowane słodkie, więc skład prosty, mleko i cukier. Tja... okazało się że firma dodaje tłuszcz palmowy i nie tylko, na przyszłość warto i ten skład sprawdzić bo moje zaskoczenie bylo wielkie. Do marki mam uraz...

Sąsiadka adoptowała nowego zwierza. Sunia ma jakieś trzy lata jest uśmiechnięta, bardzo energiczna, to typ sportowca raczej, bywa mało delikatna, jest odważna śmiała:)

Fajnie że mogę sobie pospacerować z pieskiem, to przyjemność i spalenie kalorii, wczoraj byłyśmy ponad dwie godziny. Dla niej i tak to mało.



67 komentarzy:

  1. Fajnie, że można samemu zrobić takie lody. Ale zgadzam się, że trzeba czytać składy. I masa kajmak, i śmietana potrafią mieć niepotrzebne dodatki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja byłam mega zdziwiona, a na przyszłość niestety składy trzeba czytać, choćby w kolejce do kasy;)

      Usuń
  2. Mniam mniam.
    Tylko ten tłuszcz palmowy.wszedzie go wtykają...
    Miłych spacerów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są takie bez tego dodatku, a i można samemu zrobić;) ponoć wystarczy mleko i cukier. Ja pamietamkiedyś gotowałyśmy mleko skondensowane słodkie w puszkach i taka masa sie potem z tego robiła.

      Usuń
  3. Chętnie wypróbuję przepis, zdecydowanie smakowo coś dla nas, rodzinka się ucieszy. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają przepysznie. Dzisiejsza pogoda jest idealna na lody.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają bardzo apetycznie te lody. Ja mam nietolerancję, więc unikam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zrobię na urodziny chrześniaka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają obłędnie :) Ja często robię takie bardziej fit, z banana :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Psiaki lubią spacerować :D Z przepisu chętnie skorzystam :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. idealnie komponowały by się z kawą na zimno, na pewno zrobię <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas zdecydowanie lody z zimną kawą wiodą prym w gorące dni, czasem zamiast kawy mięta. :)

      Usuń
  10. Wyglądają bardzo apetycznie. Dla mnie niestety za 'ciężkie' składniki (o mascarpone) ze wzgl.zdrowotnych.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepis , Smacznie wyszły Ci te lody

    OdpowiedzUsuń
  12. Great post! thnks for sharing. X

    OdpowiedzUsuń
  13. Narobiłaś mi apetytu na lody :) Masz rację z tymi składami, trzeba wszystko sprawdzać :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiło się ciepło, więc takie lody są na czasie. Ja robię sorbety.

    OdpowiedzUsuń
  15. O ja Cię, wyglądają przepysznie, a że sezon na lody mogę uznać za rozpoczęty, nie omieszkam sama skorzystać z przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomysł na pyszne domowe lody bez wysiłku :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie ostatnio wzięło na owocowe lody, sezon na truskawki już działa, zatem komponują się świetnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. moja mama kiedys robila lody domowe

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj zjadłabym takie domowe lody :). Kiedyś kilka razy robiłam owocowe.

    OdpowiedzUsuń
  20. Takie domowe lody są naprawdę świetne, ale trzeba czytać skład produktów.

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam lody, a takie domowe to super sprawa. Na pewno też takie zrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale teraz mam ochotę na lody. Wyglądają pysznie. Mój psiak też by tylko spacerował :D
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepis się przyda, bo mój mąż zrobił się ostatnio prawdziwym lodożercą 🙈

    OdpowiedzUsuń
  24. Kolejnym razem będziesz miała większe doświadczenie przy robieniu domowych lodów :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię robić domowe lody, z jogurtów też wychodzą bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  26. Super Ci wyszły te lody! Dobrze, że mówisz, żeby sprawdzać ten skład masy krówkowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta masa krówkowa pokazała mi że wszystko trzeba sprawdzać!

      Usuń
  27. zapisuję sobie ten przepis omomomom

    OdpowiedzUsuń
  28. Niebawem i ja spróbuję je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Przeważnie kupujemy gotowe lody,ale może wypróbujemy ten przepis - bo domowe też prezentują się bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ach, uwielbiam takie domowe wersje, szczególnie w połączeniu z owocami, które już mamy w ogródku :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wyglądają świetnie, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam masę krówkową - muszą smakować obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  34. Nigdy nie robiłam lodów w domu, to idealny moment, aby spróbować Twojego przepisu. :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!