piątek, 18 lutego 2022

Filmowo

 Ponoć nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Przymusowe wolne to czas choroby, czas wolnego, dni osłabienia, snu i kurowania się. Jednak czasem nabiera człowiek mocy i jest przestrzeń na to co tak bardzo chciałam robić a czasu nie było. Jestem w trakcie oglądania trzeciego filmu: "Przełamując fale" (1996) ale nie zdążę go obejrzeć więc opiszę to co udało mi się zobaczyć, zapraszam:



Życie ukryte w Słowach/ La Vida secreta de las palabras (2005)


reżyseria: Isabel Coixet
scenariusz: Isabel Coixet
gatunek: Dramat, Romans
produkcja: Hiszpania


Tajemnicza Hanna (Sarah Polley) pracuje w sporym zakładzie pracy, nie wiele mówi o sobie, nei wiele mówi w ogóle. Pewnego dnia zostaje zaproszona do pokoju szefa, obawia się zwolnienia, przełożony zapewnia że jest zadowolony z jej pracy, jako że pracuje od kilku lat nigdy nie była ani na chorobowym, ani na urlopie to pod naciskiem związków zawodowych odsyła ją na urlop. Bohaterka zamiast wypoczywać najmuje się jako pielęgniarka do chorego Josefa (w tej roli Tim Robbins).Mężczyzna od początku stara się nawiązać kontakt z Hanną, ona jednak nie daje się wciągnąć w rozmowy i w niemal całkowitym milczeniu wykonuje swoje obowiązki. Z czasem jednak między dwojgiem okaleczonych przez życie ludzi rodzi się więź. Pewnego dnia Hanna decyduje się opowiedzieć Josefowi swoją dramatyczną historię.. Podopieczny głównej bohaterki uległ ciężkiemu poparzeniu i cierpi na czasową utratę wzroku.Wśród persolenu na platformie jest też m.in. zdolny kucharz i miłośnik muzyki Simon (Javier Cámara) oraz naukowiec Martin (Daniel Mays). Hanna lubi spokój, jest małomówna, opiekuje się Josefem (Tim Robbins). 
Trudna sytuacja ale także pewien humor sprawia że film nie jest tak cieżki, wisi w powietrzu tajemnica dotycząca samej bohaterki o której naprawdę mało wiemy, aż do czasu gdy sama opowie. Film to też wyciskacz łez, tu humor przeplata sie z tym co naprawdę cieżkie i trudne. A co z tą piękną tworzącą sie więzią? 

Zaginiona bez śladu / Nowhere 2019

reżyseria: Michael Thomas
scenariusz: Paolo Mancini / Michael Thomas
gatunek: Thriller
produkcja: Kanada


Claire (Kate Drummond) przeprowadza się z nastoletnią córką Sarah (Nell Verlaque) z Chicago do prowincjonalnego miasteczka. Nowy dom, nowa szkoła i praca. Sporo nowego, zwłaszcza że siedem miesięcy temu zmarł mąż Claire i ojciec Sarah. Dzielne kobiety rozpoczynają nowy etap życia Claire jest dyrektorką szkoły w której rozpoczyna naukę Sarah, która dołącza też do szkolnej drużyny sportowej. Szybko zostaje zaproszona na imprezę integracyjną i na tym ślad po niej ginie. Claire zaczyna szukać latorośli, widząc bezradność policji, kontynuuje śledztwo na własną rękę. Szybko okazuje się że owa drużyna to miejscowa świętość a przesłuchanie dziewczyn z drużyny to coś przez co naraża się mieszkańcom. Całe miasteczko jest bowiem dumne ze swojego zespołu. Miejscowi z całych sił bronią się przed wybuchem skandalu. Z czasem zdesperowana matka odkrywa tajemnice, jakie skrywa nowa społeczność, która początkowo tak życzliwie ją przyjęła.

Film budzi emocje, wciąga ale nie jest to arcydzieło, ot taki średniaczek na wieczór, są co prawda emocje, ponoć historia na faktach, ale średniaczek napewno.


No i to na tyle co udało mi sie zobaczyć, a y co ostatnio dobrego widziałaś? 

14 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe propozycje, dużo zdrowia! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oba tytuły chętnie bym obejrzała. Zdrówka życzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Życie ukryte w słowach" chętnie obejrzę.
    Dużo zdrowia! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe propozycje. Może uda mi się coś obejrzeć w weekend.

    OdpowiedzUsuń
  5. planuję weekendowy domowy maraton filmowy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie widziałam żadnego i nawet o nich nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja ostatnio oglądam głównie filmy katastroficzne - o trzęsieniach ziemi, tsunami i wybuchach wulkanów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio oglądałam,,Wiki i jej Sekret", który bardzo mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi fajnie, zapisuję potrzebowałam akurat czegoś nowego :D

    OdpowiedzUsuń
  10. nie słyszałam o żadnym z tych filmów, ale zaciekawiłaś mnie oboma tytułami :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten film Zaginiona bez śladu wydaje się ciekawy, jeśli jest na Netflix, chętnie obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne propozycje i chętnie skorzystam z podpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!