piątek, 10 lutego 2023

Filmowo

 Siemaneczko, jak minął tydzień? Mam nadzieje że wszystko ok. Dziś piątek i na szczęście mogę zaprezentować kilka tytułów które udało mi sie zobaczyć, zapraszam:


Pięć Palców/ Five Fingers (2006)


reżyseria Laurence Malkin 
scenariusz Laurence Malkin, Chad Thumann 
gatunek Dramat, Thriller 
produkcja USA


 Martijn (Ryan Phillippe) pianista duńskiego pochodzenia jedzie do Maroka w sprawie jakiegoś programu żywnościowego. Niestety jego towarzysz zosaje zamordowany a Martijn uprowadzony i wplątany w niebezpieczną grę. Uwięziony pianista stara sie zrozumieć swoich oprawców aby ujść z życiem. Thiller z elementami zaskoczenia.


Zdarzyło się / L'Événement (2021)



reżyseria Audrey Diwan 
scenariusz Audrey Diwan, Marcia Romano 
gatunek Dramat 
produkcja Francja

Poznajemy Anne Duchesne, śliczną, pilną studentkę literatury która ma problem a jak wiadomo nieszczęścia chodzą parami a trudności łatwo sie mnożą. Okazuje sie że bohaterka jest w ciąży, jej priorytetem są studia a dziecko to problem z którym zostaje sama. Nie do końca wiemy czy powiedziała rodzicom o ciąży, ale z całą pewnością nie może liczyć na ojca dziecka, lekarze boją się albo nie chcą pomóc. Zdeterminowana dziewczyna nie ustaje w próbach osiągnięcia celu. Jest to przykry obraz bo człowiek jest istotą społeczną ma rodzinę która powinna być wsparciem, związek w którym sie jest powinien wspierać, a tutaj jak widać nie jest idealnie z obrazu bije samotność młodej dziewczyny i determinacja. Oczywiście można dyskutować nad zasadnością legalizacji oraz jak być powinno i co można zrobić by pomóc. Film może wydawać sie nudny bo nie ma elementów zaskoczenia, zwrotów akcji. Obraz został wielokrotnie doceniony:
  • Złoty Lew - Najlepszy film Audrey Diwan
  • Nagroda Arca Cinemagiovani - Najlepszy film Audrey Diwan
  • Nagroda Międzynarodowej Federacji Krytyki Filmowej (FIPRESCI) - Najlepszy film Audrey Diwan
  • Nagroda Specjalna - Nagroda Briana Audrey Diwan


Z innego świata / Mal de pierres (2016)



reżyseria: Nicole Garcia
scenariusz: Jacques Fieschi, Nicole Garcia
gatunek: Melodramat
produkcja: Francja

Gabrielle (Marion Cotillard) to kobieta piękna, jednak cierpiąca na ciele i duszy. Zakochuje sie bez wzajemności w nauczycielu który ma żonę ciężarną i nie jest w stanie odwzajemnić uczucia uczennicy. Ogromne cierpienie psychiczne i fizyczne jakie odczuwa izoluje ją od ludzi. Rodzina postanawia wydać ją za mąż za  uczciwego i pracowitego hiszpańskiego. Tutaj pojawia sie smutny obraz relacji pozbawionej choćby grama pozytywnych uczuć żony do męża. Lodowata i osamotniona Gabrielle wydaje mi się oderwana od rzeczywistości jakby żyła we własnym świecie. Dla poprawy zdrowia jedzie do położonego w górach uzdrowiska gdzie stara sie zaprzyjaźnić z personelem, poznaje też porucznika który rozpala w niej ogień pożądania.

A Ty widziałaś ostatnio jakiś godny uwagi film?

12 komentarzy:

  1. Dla mnie wszystkie moje obejrzane filmy są godne uwagi. Niekoniecznie muszą być bardzo ambitne :D Ambitnie za to oglądam filmy edukacyjne, z czegoś trzeba zdobywać wiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe propozycje. Ja może obejrzę coś interesującego w weekend.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie obejrzałabym film Z innego świata, same kostiumy już mnie przyciągnęły, a fabuła też zaciekawiła:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsza propozycja najbardziej mnie zaintrygowała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie widziałam tych filmów. Tytuły są mi obce, ale fabuły całkiem dobre. Może uda się coś ogarnąć jeszcze przez zimę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dwie ostatnie propozycje mnie zaciekawiły. Ostatnio oglądałam ciekawy serial azjatycki z muzycznym tłem, Quartet (2017).

    OdpowiedzUsuń
  7. Obejrzałabym sobie "Pięć palców".

    OdpowiedzUsuń
  8. Tych filmów nie widziałam , ale ostatnio obejrzałam Projekt Adam, Czerwoną Notę oraz serial Wielka Woda.

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam Zadziwiający kot Maurycy i Kot w butach: Ostatnie życzenie. Podobały mi się.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!