piątek, 7 lipca 2023

Filmowo


Jak tam koniec tygodnia? Jak pogoda? U nas pogoda była "niezdecydowana" melanż lata i jesieni... były momenty ostrego słońca ale i wietrzne momenty, obawiałam się deszczu ale na szczęście pranie wyschło mi bez komplikacji. Pojawiam sie czasem na portalach randkowych i jakoś szału tam nie ma, jedno konto zamknęłam bo jakoś sie nie odnajdywałam tam. Znalazłam coś takiego jak pearº. Z tego co wyczytałam jest to taki eksperyment społeczny. Opłata jest jednorazowa za zestaw 3 pierścionków (1xS, 1xM, 1xL) to 108,00 zł dostaje sie za to numer członkowski oraz możliwość udziału w wydarzeniach właśnie dla singli. Pierścionek czy ta obrączka symbolizująca przynależność do pearº ma być też znakiem rozpoznawczym i ułatwiać zapoznawanie sie w miejscach publicznych. Są dwa rodzaje pearº dla osób hetero i LGBT. 

A teraz do tematu posta. Lubię oglądać filmy i na szczęście mi sie to udało, tym razem całkiem trafne te moje wybory:) A co i ile zapraszam do dalszej części:


 Na krawędzi nieba / Auf der anderen Seite 2007

reżyseria: Fatih Akin
scenariusz: Fatih Akin
gatunek: Dramat
produkcja: Turcja, Niemcy, Włochy


Starszemu panu wpadła w oko pani lekkich obyczajów imieniem Yeter, złożył jej propozycję wspólnego zamieszkania. W pewnym momencie czyn mężczyzny sprawia że jego syn, wykładowca uniwersytecki odcina się od niego. Nauczyciel odkrywa pewną prawdę i rusza w podróż by odnaleźć córkę Yeter. Sprawa okazuje sie nie taka prosta a informacje nie wielkie. Bardzo ciekawa fabuła, film z początku nudnawy jednak gdy obserwowałam wydarzenia odczułam więcej emocji. "Na krawędzi nieba" to film który pokazał mi że mimo że świat jest mały to w jakiś sposób ludzie nawet nie świadomi mogą być powiązani ze sobą. Nie wiem czy trafne będzie powiedzenie że czasem rządzi przypadek. Ktoś napisał w komentarzu: "O szczęściu, które mijamy nie wiedząc, że przechodzi obok. O wydarzeniach, które wiele by zmieniły gdyby się zdarzyły.(...)"


Tuż po weselu / Efter brylluppet 2006


reżyseria: Susanne Bier
scenariusz: Anders Thomas Jensen
gatunek: Dramat
produkcja: Dania, Szwecja, Wielka Brytania, Norwegia


Jacob Pederson (Mads Mikkelsen) jest zarządcą sierocińca w Indiach, kocha swoich podopiecznych jest bardzo zaangażowany w swoją działalność. Niestety schronisku grozi zamknięcie, aby do tego nie doszło pisze projekt który w przeciwieństwie do poprzednich wygrywa. W sprawie dotacji udaje sie do Danii spotkać się z biznesmenem imieniem Jørgen, ten jednak na miejscu stawia mu warunki. No właśnie co tutaj jest przypadkiem a co świadomym działaniem, a może nie ma odpowiedzi na te pytania... Prawdą jest że ta podróż zmieni życie Jacoba.

No i to na tyle czym udało mi sie moje patrzałki uraczyć. A Ty co mi polecisz do obejrzenia? 

10 komentarzy:

  1. Obie propozycje brzmią ciekawie.
    U mnie na zmianę słońce i deszcz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmią ciekawie, ale raczej nie obejrzę. Polecę mężowi, on jest bardziej filmowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio nie mam w ogóle czasu na oglądanie filmów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi odpowiada taka pogoda, nie znoszę upałów ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że wreszcie udało Ci się coś obejrzeć. :)
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam tych filmów, ja ostatnio obejrzałam na Netfixie serial Lupin i film Glass Onion z serii Na Noże oraz Śledztwo Spensera, wszystko z czystym sumieniem polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Również lubię oglądać filmy, szczególnie komedie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja niestety nie mam czasu na filmy. Jedynie szybkie filmiki na jutubie;p

    OdpowiedzUsuń
  9. No niestety jakąś dziwną mamy w tym roku pogodę. Wyjątkowo zimny początek lata.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio byłam w kinie na ,,Małej syrence".

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!