piątek, 17 listopada 2023

Piosenki o o miłości zarówno psyche jak i fizis....



Dziś w "kulturnym" temacie, tym razem nie filmowym z wiadomego powodu (nic nie zobaczyłam ostatnio). Tym razem będzie muzycznie ale nie chodzi tutaj tak bardzo o muzykę ale do zestawienia szukałam utworów o miłości ale też o pożądaniu. Jak wiadomo człowiek składa sie z tego co psyche dusza oraz fizis czyli cielesności. Selekcjonowałam teksty i sporo odrzuciłam właśnie dlatego że nie rezonowały z moim, być może wywrotowym pojęciem uczuć. Romantycznie starałam się by przekaz był nieco głębszy, ale też pojawi się taki przaśny przerywnik, zapraszam:


1) cosmos "Droga Pani". Młody mężczyzna oczarowany zapachem kobiety chce ją poznać, spędzać czas, gubi sie w formach raz... pani raz śmielej...


2) Taco Hemingway - "Deszcz na betonie" autor tekstu porównuje obecność kobiety do samych przyjemnych doświadczeń nie chce patosu, trochę sie jakby waha: "Ale teraz siedzę w Warsie z kubkiem pociągowej lury Bojąc się, że nie zapomnę nigdy woni twojej skóry(...)" jednak więcej pozytywnych uczuć ma dla wybranki która jest dla niego jak: "Pełen bak, pusta droga, seria zielonych świateł W radiu utwór jednej z twoich niedocenionych kapel (Jesteś jak) Nieoczekiwany zwrot podatku Długi weekend dla tych utopionych w korpo światku Gdy wszyscy wokół brzmią nijak Twój głoś wciąż spijam Tak jak szum winyla o poranku"


3) Jarecki - "Kochanie" tu nie ma pięknych wyrazów, tekst krótki, tu są emocje które ciężko wyrazić, szuka słów, serce krzyczy a to sytuacja w której ciężko o rozsądek. 


4) Kazik "Do u remember?" - to ten przaśny przerywnik, trochę zabawne to... 


5) Celine Dion – „My Heart Will Go On” piosenka z filmu „Titanic" kobieta która czuje, śni o kochanku. Śpiew Celine Dion porusza...


6) Ellie Goulding – „Love Me Like You Do” o filmie chyba wszystko zostało powiedziane i napisane. Rozumiem ta piosenka może wzbudzać irytacje bo często gdzieś leciała. W słowach tekstu odczytałam pragnienie kobiety i wołanie, nawet rozkaz by kochał dalej, nadal... no nie wiem czy dobrze że zamieściłam tą piosenkę tutaj). W słowach jest też wyrażone pożądanie 


7) Antonio Orozco-"Se deja llevar" mężczyzna ma jakieś problemy, tekst pisany dość lapidarnie. Jest tutaj uczucie, jest tęsknota...



8) Metallica "Nothing Else Matters" ballada piękna, klasyka.... już sam tytuł: "nic innego sie nei liczy" już sam tytuł mówi że tekst jest o czymś co stawia na pierwszym miejscu a jest to bycie ze sobą tak blisko, o otwarciu sie nawet na inny punkt widzenia, o zaufaniu, otwarciu sie jak nigdy dotąd... czyli o ryzyku choć tego tak nie nazywa... otwarcie sie na drugą osobę to możliwość bycia odrzuconym, ale jest to zaufanie że zostanie przyjęty jakim jest. Jaka fascynująca uważność tam jest skoro każdy dzień przynosi coś nowego... Jak mi T <3 powiedział: "ale ja nudny jestem" to aż poczułam dreszcz! Przecież poznawanie drugiego człowieka otwarcie sie to coś cudownego! Nawet praca nad sobą to ciekawa podróż a co dopieo odkrywanie drugiego człowieka przeciwnej płci...
Nothing Else Matters to piękna piosenka....


9) Aida Nikolaychuk (Kolobielna?) nie wiem jak sie pisze tytuł tej piosenki, różnych filmików gdzie śpiewa Aida jest wiele ale poniższe wykonanie przyprawia mnie o dreszcze. Tekst poetycki, krótki. Kobieta zaprasza do bliższego poznania i wprowadzenie wiosny w owładnięte zimą serce, jest tęsknota i pragnienie bycia razem.


No i to na tyle co udało mi sie znaleźć, pewnie mogło by być tego więcej, a może Ty coś dodasz do poniższej listy?

37 komentarzy:

  1. Odsłucham całą listę w wolnej chwili. Piosenkę numer 5 bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dużym sentymentem darzę piosenkę Celine Dion. Uwielbiam ją.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie najpiękniejsza piosenka o miłości to Somebody DM ;) nasz pierwszy taniec!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dodanie czegoś od siebie do listy. Taniec przy takiej balladzie musiał być wyjatkowy... macie co wspominać:)

      Usuń
  4. Lubię gotowe playlisty, bo leci w tle i mogę coś kreatywnego porobić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam utwór Metallica :) poza tym moja ulubiona piosenka o miłości to Sting "every breath you take" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dodanie czegoś od siebie do listy, Ta ballada Stinga to bardzo znana piosenka:)

      Usuń
  6. Sporo tego, muszę znaleźć dobrą chwilę by wszystkie wysłuchać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Żadnej nie znam, ale bardzo chętnie odsłucham :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ejjjjjj... naprawdę żadnej.... piosenka z Titanica... tak popularna... ta z Greya też często puszczana... Metallica.... klasyk....
      A może coś od siebie dodasz....?

      Usuń
  8. Niektóre utwory kojarzę. Dodałabym Dance me to the end of love Cohena.

    OdpowiedzUsuń
  9. Większości tych piosenek nie kojarzę. A może po prostu nie kojarzę tytułów, a kiedyś słyszałam je w radiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To popularne utwory spore prawdopodobieństwo że znasz:)

      Usuń
  10. Bardzo lubię piosenkę Celine Dion :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Najbardziej przypadły mi do gustu 5 i 8.

    OdpowiedzUsuń
  12. "Nothing Else Matters" zawsze słucham z wielkim sentymentem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dodałabym 'Lady in red" Chrisa de Burgha
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja znam chyba tylko tę z ,,Titanica".

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja znam piosenki nr 5, 6 i 8. Często je słucham i to są jednocześnie moje ulubione piosenki 👍🙂🎶

    Pozdrawiam Cię serdecznie 🤗🥰😘
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie będę oryginalna i powiem, że najbardziej podoba mi się nr 5 :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie mam ulubionych miłosnych piosenek...Twoja lista może by pewną bazą takich utworów.

    OdpowiedzUsuń
  18. Niezłą listę nam przygotowałaś. Piosenkę Celine Dion uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!