środa, 10 kwietnia 2024

Test kawy

 



Prawo pracodawcy jest określić sobie klucz wedle którego wybiera sobie załogę. Rekrutacja to temat który przerabiało, przerabia i zapewne czeka sporo osób chcących podpisać umowę. 

Pracodawcy mają różne sposoby na wyłonienie najlepszego kandydata z którym zaproponują stanowisko. Jak sie okazuje kwalifikacje, doświadczenie to nie wszystko. Trent Innes każdemu na interview robi test kawy, a kto go obleje nie ma co liczyć na współpracę. O co chodzi z tą kawą? otóż jak wyczytałam klik:

" Zawsze podczas rozmowy kwalifikacyjnej zabiorę cię do jednej z naszych kuchni, gdzie zrobimy sobie kawę. Zawsze wyjdziemy z kuchni z jakimś napojem.

Następnie zabiorę cię z powrotem do części biurowej na rozmowę. Jedna z rzeczy, na które zawsze zwrócę uwagę, to to, co zrobisz z pustym kubkiem po rozmowie.

Odniesiesz go do kuchni? Czy zostawisz na biurku?"

Trent Innes mówi że człowiek może sie rozwijać w różnych kierunkach i wymiarach, jednak kulturę albo sie posiada albo nie. Celem testu była uniwersalność, tak aby można było sprawdzać tym sposobem ludzi niezależnie od stanowiska o które sie ubiegają.  "Chciałem stworzyć test na najniższym poziomie, który sprawdzi cię niezależnie od stanowiska, na jakie aplikujesz. Jest to niezwykle ważne, czy weźmiesz na siebie odpowiedzialność. Tego poczucia odpowiedzialności szukamy w ludziach."

Z tekstu wyczytałam że kultura pracy jest kluczowa, a czystość w pomieszczeniach jest wizytówką firmy podobnie jak wzajemny szacunek i sprzątanie po sobie.

8 komentarzy:

  1. Bardzo fajny test! Sama bym na to nie wpadła, ale podoba mi się ich pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm nie jestem do końca przekonana, ale zaraz sama napiję się kawy i kubek na pewno wstawię do zmywarki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Test dyskusyjny, bo gdy jestem u kogoś gościem, to nie lecę z kubkiem do zmywarki...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy jestem w domu, po wypiciu kawy zanoszą kubek do zmywarki. Natomiast, kiedy jestem w gościach, zostawiam go w miejscu, gdzie piłem kawę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tym teście. Nie wiem, czy grzeczne jest chodzenie z pustym kubkiem do czyjejś kuchni... Ja najprawdopodobniej zapytałabym gdzie odłożyć pusty kubek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Bardzo ciekawy test a przy okazji nikt nie może zarzucić, że stygmatyzujący...

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny test. Na rozmowie kwalifikacyjnej jestem tylko gościem, więc dziękuję za kawę i zostawiam kubek. Będę myć, kiedy będę już pracownikiem tej firmy, nie wcześniej.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!