piątek, 9 czerwca 2023

Szymbark, wycieczka :)

Wczoraj byłam w Szymbarku, pochodziłam pofociłam a po szczegóły zapraszam dalej:)


Dwór Salino, a właściwie replika. Przed wojną polscy szlachcice mieli 16 000 dworków, dziś zostało ich około 200


Statua Świętowida Kaszubskiego - jest wyrazem dumy z bycia Kaszubami, miłości do przyrody,  oraz wartości wyznawanych takich jak: religijność, pracowitość, upór i patriotyzm.



Dom do góry nogami, kiedyś czytałam że ma symbolizować świat który stanął na głowie, wewnątrz nieruchomości mamy wrażenie jakby człowiek po suficie chodził, podłogi wyprofilowane dla wzmocnienia wrażeń. Czytałam że mieli zrobić kuchnie i łazienkę w tym domku, ale niestety wspomnianych pomieszczeń nie uświadczyłam, a szkoda. Ten domek odwiedziłam jakieś kilkanaście lat temu, tak jak go pamiętam tak ujrzałam ponownie. Błędnik szalał... z tego co wiem takich domków jest więcej.



Na piętrze są obrazy oto niektóre z nich:




Spacerując dalej mijalismy atrakcje dla dzieci:


Przyznam że pogoda dopisała:

Miło posiedzieć pod zadaszeniem


Zwiedziliśmy Dom Sybiraka z Łagrem, te buty zrobiły na mnie wrażenie, zwłaszcza drewniana podeszwa. 


Pora na przerwę, pogaduszki.


Pogaduszki z widokiem na palenisko, mają swój klimat. 




Z atrakcji jeszcze był bunkier oraz największy fortepian ale tam nie dotarłam, może następnym razem.

Mile wspominam czas w Szymbarku, miłe miejsce:) 

źródło, więcej klik

28 komentarzy:

  1. Oj miejsce bardzo miłe sympatyczne i ciekawe. Byłam tam już 2 razy i za każdym razem byłam zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja, szkoda tylko że kuchni i łazienki w domku nei zrobili.

      Usuń
  2. Nie byłam tam nigdy, ale widzę, że warto je odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię zwiedzać takie nie za duże miasteczka. :) ładnie tam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna wycieczka. Ciekawe miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że pozwiedzałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne miejsce. Chętnie zawitałabym w te strony.

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam kiedyś , polecam także.
    Oprócz Szymbarka zwiedziliśmy tez fermę strusi i wieżę widokową:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś uda mi sie tą fermę i wierzę widokową zobaczyć.

      Usuń
  8. Byłam kilka razy w Szymbarku, lubię tam wracać. Ten park dla dzieci jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  9. To niesamowite, jak wiele miejsc można odwiedzić w Polsce 😀 Szymbark - bez wątpienia dla nie do zapamiętania dzięki Tobie 😀

    OdpowiedzUsuń
  10. My jeszcze tam nie dotarliśmy, ale mamy w planach.

    OdpowiedzUsuń
  11. Byłam kilka razy. Świetne miejsce na wyjazd z rodziną czy znajomymi nawet na cały dzień.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze chciałam się tam wybrać i zobaczyć dom do góry nogami 😉 Jednak nigdy nie miałam na to czasu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyjemne miejsce :) nigdy nie byłam, ale chętnie bym sobie pospacerowała :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!