środa, 9 października 2024

Ognisko

 

 

Dzień dobry, z tą pogodą to różnie bywa, oj różnie. Pamiętam cieplejsze dni gdzie udało sie kilkukrotnie zrobić ognisko. Dzisiejszy wpis to faktycznie taka notka w której zapisuję a jednocześnie pragnę podzielić się z Tobą pomysłami na budżetowe a jednocześnie takie które nam smakowały potrawy. Będzie na wytrawnie, taki obiad kolacja, będzie też co nieco na słodko. Pomysły z dobrze dostępnych składników więc nie powinno byc problemów z zakupem. Przyznam że może jest jeden wyjątek;) co do przyprawy to też ciężko mi podać cóż to takiego, otóż mieszankę kupiłam za 4,50 na ryneczku, nazywa się "do ryb" ale świetnie pasuje mi do wszystkich wytrawnych propozycji.

Wiem że teraz kocyki, napoje gorące a ja tak pod prąd, no cóż, chętnych zapraszam do dalszej części

Na wytrawnie

"Warzywa"


Papryka, pieczarki, cebula, ewentualnie przyprawa. Warzywka kroimy, dobrze dodać trochę oleju/masełka,  przyprawę i zawijamy.

Ziemniaczki 

Ziemniaczki obrać, pokroić w talarki, trochę masełka, przyprawa, ząbek czosnku, zawinąć w folię aluminiową.

Druga opcja: można dodać łososia. Znam sklep w którym można kupić "uszy z łososia" są to kawałki wędzonego łososia, plusem jest cena - ok 12 pln/kg minusem jest dostępność oraz ości które wymagają sporej ostrożności podczas konsumpcji. Można kupić kawałek ryby który z mniejszą ilością ości albo fileta no ale cena będzie wyższa. Takie ziemniaczki z tym łososiem to pomysł który w mojej opinii jest najsmaczniejszy. Mniam!! 

Makaron

Wiem to nie wygląda najlepiej, no tak to bywa z eksperymentami. Makaron ugotowałam na połowę czasu podanego na opakowaniu, odcedziłam wymieszałam z z keczupem, wędlinkę i trochę sera lazura dodałam. Mogłam cebulkę, czosnek dodać, ale sie spieszyłam. 


No to teraz na słodko:

Dwa banany, dwie czekoladki pokroić, zawinąć.



Gruszka a konkretnie dwie,dodałam pokrojoną czekoladkę, zawinęłam w folię. Z gruszką idealnie może komponować się likier ziołowy, lody waniliowe... no ale tak tylko podpowiadam. W mojej opinii surowa soczysta gruszka "Klaps" jest najsmaczniejsza solo;) 
Jak ktoś gruszki nie ma można zastąpić jabłuszkiem.

Tak na zawinięciu w folię kończyła się moja rola, co do czasu ciężko mi sie wypowiedzieć. Powyższe propozycje można pewno wykonać w piekarniku.

Miłego dnia!

1 komentarz:

  1. Jestem wegetarianką, więc dania z dodatkiem mięs odpadają, ale wszystko inne bardzo chętnie zjem.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!