niedziela, 7 lutego 2016

Dziewczyna z portretu


Kod z "gumowej promocji" postanowiłam wykorzystać więc tak od pewnego czasu przyglądałam sie repertuarowi.... w końcu padło na "Dziewczyna z Portretu". Spotkanie z koleżanką było spontaniczne... Umalowana, ubrana prysnęłam sie nowym wymarzonym nabytkiem moim... czasem nie mogę sie opanować.... i nawet jak w domu jestem zdarza mi sie nim prysnąć....tak mi sie podoba ten zapach...

Film "Dziewczyna z Portretu"



Dziewczyna z portretu / The Danish Girl (2015)

Produkcja: Niemcy, USA, Wielka Brytania;
2015 Gatunek: Dramat/Biograficzny
Wersja: 2D Napisy/2D Napisy Strefa Platinum
Reżyseria: Tom Hooper
Scenariusz: Lucinda Coxon
Muzyka: Alexandre Desplat
Zdjęcia: Danny Cohen
Obsada:
Eddie Redmayne - Einar Wegener/Lili Elbe Alicia Vikander - Gerda Wegener Amber Heard - Oola Ben Whishaw - Henrik

O filmie:

Wielka historia miłosna zainspirowana życiem Lili Elbe i Gerdy Wegener, w których postacie wcielają się laureat Oscara Eddie Redmayne oraz Alicia Vikander („Ex Machina”). Film w reżyserii nagrodzonego Oscarem Toma Hoopera, twórcy „Jak zostać królem” i musicalu „Les Miserables. Nędznicy”. Rok 1926, Kopenhaga. Einar Wegener i jego żona Gerda są parą artystów; jego krajobrazy cieszą się coraz większą popularnością. Ona zyskuje sławę jako portrecistka. Są zgodnym, kochającym się małżeństwem. Wszystko zmienia się, gdy pewnego dnia, zmuszona terminem oddania portretu Gerda prosi męża, by przywdział elementy damskiej garderoby, aby, patrząc na niego, mogła skończyć zamówioną pracę. To moment przełomowy w ich życiu. Einar szybko orientuje się, że kobiece alter ego, Lili, jest prawdziwą i właściwą stroną jego osobowości. Lili rozpoczyna własne życie. Niespodziewanie dla samej siebie, Gerda odkrywa w niej źródło nowych inspiracji, rodzaj twórczego fermentu, który redefiniuje jej sztukę. Ale temu artystyczno-miłosnemu „trójkątowi” wkrótce przyjdzie zmierzyć się z brakiem akceptacji ze strony społeczeństwa. Para wyrusza do otwartego obyczajowo i moralnie Paryża, gdzie kariera Gerdy rozkwita. Prywatnie losy małżonków ewoluują, ale zawsze, bez względu na wszystkie przeciwności, Gerda wspiera Lili w jej meandrycznej podróży w poszukiwaniu siebie. Wbrew wszystkim i wszystkiemu, oboje znajdują w sobie odwagę, by pozostać sobą i postępować zgodnie z nakazami serca. Za reżyserię filmu odpowiada laureat Oscara Tom Hooper. W filmie zobaczymy: Eddiego Redmayne’a, Alicię Vikander, Bena Whishawa, Amber Heard oraz Matthiasa Schoenaertsa i Sebastiana Kocha. Za muzykę odpowiada Alexandre Desplat. Makijażem i fryzurami, kluczowymi dla znaczenia filmu, zajęła się Jan Sewell, kostiumami – Paco Delgado.

źródło

Moja opinia:
Cóż ja napisać mogę... film ujmuje pięknem wizualnym.... piękno natury.... piękne ujęcia, tak zmysłowe, tak klimatyczne... naprawdę dla samych wrażeń wizualnych, słuchowych warto było iść do kina.
Tematyka rzadko spotykana w filmach, problem często spychany.... jak ludzie dotknięci tym problemem... kiedyś było jeszcze gorzej z czym mierzy sie bohater...
Podczas seansu czułam momentami ciarki , zachwyt... jestem bardzo zadowolona. Oczywiście pojawiła sie złość w pewnych momentach bo czy takie osoby powinny wstępować w związki małżeńskie, mieć dzieci?
Przecież... - ah nie chce zdradzać fabuły.... bo przecież kobieta miała prawo czuć sie oszukana...
Z koleżanką jesteśmy bardzo zadowolone z dokonanego wyboru. Polecam.

A mogę Wam jeszcze polecić przy wolnej chwili jeśli ktoś lubi Danutę Szaflarską która wczoraj skończyła 101 lat!


45 komentarzy:

  1. Starałam się ominąć opis - tzn. Wiem o czym jest film, ale skupilam się na Twojej opinii. Idę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam:) ciekawa jestem czy Ci sie spodoba. a co z tym francuskim: "nowy testament" czy coś poszłaś na to?

      Usuń
    2. Grali w kinie konesera- jeden seans- w tym samym czasie wezwali mnie do roboty:( Czekam na powtórkę.

      Usuń
  2. O brzmi intrygująco , muszę iść :D

    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. pierwszy raz słyszę i widzę... :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ja zaczęłam oglądać wczoraj... ale hm nie mogłam zdzierżyć Edzia jako baby xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale trzeba przyznać że całkiem nieźle to wyszło...

      Usuń
  5. To może być idealna okazja, aby pójść do kina. Bardzo mnie zachęciłaś swoją rekomendacją. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam zapowiedź, bardzo interesująca, bardzo klimatyczna. Ciekawy film, może uda mi się na niego pójść.

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam zapowiedz i myślę,ż fajny jest ten film,:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszłem o tym filmie ale jeszcze go nie oglądałem :) Super post!

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobno bardzo dobry ten film :) Może i ja go obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mogłabym obejrzeć. Zaciekawił mnie ten film.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oglądałam "Jak zostać królem" więc po tym reżyserze spodziewam się czegoś dobrego. Zaintrygowałaś mnie do obejrzenia tego filmu, chętnie poznałabym więcej szczegółów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że to film, który uruchamia mózg, a nie tylko bawi. Mnie też przekonuje piękno o którym wspomniałaś. Nie lubię chodzić na polskie filmy, bo tak jakoś szaro i ponuro w nich zwykle... No może nie na komediach, ale te z kolei wydaja mi się wszystkie na jedno kopyto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TEn film nie bawi a czy pobudza do myślenia? hmmmm... w każdym wazie problem poważny.
      Rodzime kino potrafi zaskoczyć zwłaszcza te filmy na festiwalu w Gdyni mnie interesują...
      No właśnie jak polski film o problemie to zaraz żałoba... komedii dobrej ze świeca szukać...

      Usuń
  13. Zapowiada się bardzo fajny film. Dramaty uwielbiam oglądać więc z przyjemnością wyciągnę kogoś w najbliższym czasie do kina :) Mam nadzieję, że będzie w repertuarze mojego kina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten film oglądałam z przyjemnością:) mam nadzieje że i Tobie sie spodoba:)

      Usuń
  14. Twój opis bardzo zachęcający. Lubie filmy o podobnej tematyce i postaram się zobaczyć :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj kino nas nie przyciąga ale film owszem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Po Twojej recenzji chętnie się na niego wybiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. jeszcze nie oglądalam ale lubię takie filmy i na pewno go obejrzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaintrygowałaś mnie tym opisem...

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja siostra właśnie czyta te ksiażkę, by obejrzec film :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękna historia, coś czuję, że by mnie urzekła ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. No to trzeba go obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie kojarzę tego filmu. W najbliższym czasie chcę się wybrać na Zjawę z Leonardo :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!