sobota, 21 września 2019

Sernik z malinami i jeżynami

Cześć kochani! Dziś na osłodę nie zdecydowanej pogody przepis na sernik mojego autorstwa. Pomysł mój stary, a jako że malin i jeżyn u mnie dostatek chętnie bym pomysł mój zrealizowała... gdyby nie brak piekarnika. Niemniej jednak może komuś przyda się ten przepis mojego pomysłu.
Przepraszam za jakość zdjęć, są stare... z 2013 roku:

Składniki na spód:
 Masło,
ok. 20 dag ciasteczek ,
cukier wanilinowy

Masa: 
50 dag twarogu (president)
puszka masy krówkowej
śmietana trzydziestka (president)
3 szklanki jeżyn
Szklanka cukru
 4 małe jajka oraz:
Olejek wanilinowy
Czekolada Belgijska, którą kupowałam w Biedronce za ok. 2,50 (była pyszna!)

Ciasteczka rozgniatamy na „piasek” dodajemy roztopione masło dodajemy cukier wanilinowy. Wykładamy na tortownicę

Twaróg, kajmak, śmietanę, owoce, cukier miksujemy dokładnie tak by się połączyły, dodajemy olejek wanilinowy miksujemy. Dodajemy jaja po jednym; kolejne gdy poprzednie dokładnie połączyło się z ciastem.
Masę wylewamy na spód. Pokrojoną drobno czekoladę posypujemy wierzch sernika, delikatnie dociskając kawałeczki.
Pieczemy 30 minut w temperaturze 170 stopni. temperaturę zmniejszamy do 150 stopni i pieczemy jeszcze godzinę. studzimy.



A tak prezentuje się na talerzyku:



Smacznego! 

23 komentarze:

  1. Uwielbiam kawkę i świeżo zrobione ciacho, a taki sernik z malinami i jeżynami to dopiero było by smakowite popołudnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuszenie okrutne tu widzę, a mi się za dużo przybrało :D Ale uwielbiam serniczek, dziękuję za przepis :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ ten sernik musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszelkiego rodzaju sernik. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Kawa i ciacho to zestaw idealny na weekend:) Podoba mi się Twój pomysł na sernik! Może taki przepis odczarowałby to ciasto w moich oczach :))

    OdpowiedzUsuń
  6. kocham serniki, sama piekę max 1 w roku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, sernik to moje ulubione ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis najpewniej jest dobry i w ogóle fajniutki, ale niestety go nie przetestuję, bo w kuchni nie potrafię robić niczego (i nie ma szans, abym się kiedykolwiek nauczyła)xD

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja dzis zrobiłam jabłka w cieście. Pycha. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam serniki, z chęcią bym spróbowała, jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasto za którym przepadam. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam, uwielbiam serniczki z owocami! :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. ja maliny zjadam z predkoscia blyskawicy

    OdpowiedzUsuń
  14. I maliny i jezyny.. no poezja smaku! A ja na diecie :(

    OdpowiedzUsuń
  15. AA...ja bez kolacji a tu takie pyszności..

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie ostatnio króluje szarlotka ale to też wygląda bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ooooo uwielbiam sernik ! Ale w tej wersji z malinami i jeżynami jeszcze nie jadłam :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Pycha.. skonsumowałabym takie ciasto wieczorem ;)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!