sobota, 1 lutego 2020

O gustach, o YouTube.... Pellek - Per Fredrik Pellek Åsly wokalista.

Jakoś mamy świat socjal mediów tak poustawiany że bywa iż dne medium zna nasze gusta lepiej niż... my sami. Niewiarygodne? Pozostaje pytanie co będzie dalej, no dalej to będzie trzeba płacić, właściwie już nieśmiało ale jednak pewnie są treści za dostęp do których trzeba płacić. A bo to ktoś tak ustalił, a bo trzeba być "patronem" i odpowiednią kwotą dotować danego twórcę. Ale odbiegłam od tematu, wróćmy więc do gustów. Jak sie okazało YouTube zna moje preferencje muzyczne lepiej niż... a jak to było?

Popularny serwis polecał mi z uporem maniaka metalowy cover zespołu Aqua pod tytułem "Barbie Girl" w wykonaniu gościa o nicku: "Pellek".


Chyba kiedyś przesłuchałam ale widocznie nie był to ten moment. Sprytny mechanizm powrócił z poleceniami co jakiś czas.... śmiem stwierdzić że w końcu wykonawca zrobił na mnie takie wrażenie, to był odpowiedni moment i zaczęłam słuchać, udostępniać... zastanawiając się czemu nie jest to zbyt popularny u nas twórca, gdyby nie YT to nie spotkałabym się z twórczością Pellka...
No to kim w końcu jest:

 Pellek - Per Fredrik Pellek Åsly 





Znalazłam w źródełku  że Pellek urodził się 21 grudnia 1986 r. Na jego profilu  znalazłam informacje że jego rodzinną miejscowością jest malownicze Sandefjord – norweskie miasto i gmina leżąca w okręgu Vestfold. Liczba ludności to 41 289, prawdopodobnie jednym z mieszkańców jest Pellek;)
Trzydziestotrzyletni norweg jest wokalistą jego głos sięga czterech oktaw, co jest rzadkim zjawiskiem.


Per Fredrik Pellek Åsly jest twórcą kanałów na Youtube: pellekofficial mającego 3,57 mln subskrypcji, na którym można posłuchać metalowych coverów hitów wielkich legend muzyki takich jak Michael Jackson, Aerosmith, Queen, David Bowie, Iron Maiden... ale znajdziemy też przeróbki na metalowe (o ile można to tak nazwać) brzmienie znanych gwiazd bliższych naszym czasom takich jak Spice Girls, Sia, One Directions, Psy, Lana Del Rey... Avicii


Pellek śpiewa w różnych językach! Można posłuchać jak śpiewa po angielsku, hiszpańsku... w opisie kanału przeczytamy: "Do tej pory pisałem piosenki w 13 różnych językach, napisałem 4 oryginalne albumy i wydałem około 500 piosenek. Wszystkie moje piosenki możesz znaleźć tutaj na YouTube oraz w iTunes, Spotify, Google Play i Amazon mp3."
Jest coś dla fanów anime, w języku japońskim:


Artysta śpiewa, gra na pianinie, na gitarze, na keybordzie i perkusji. No ma też drugi, nieco bardziej prywatny kanał pellekofficial2 ale od roku nic sie na nim nie dzieje. Wcześniejsze filmiki to też muzyka, ale są takie gdzie bawi sie z pieskiem, testują jakieś przysmaki wraz z narzeczoną, blogerką Stiną Bakken stina.blogg.no coś tam testują jakieś smakołyki, jest trochę prywaty jak np bawi sie z pieskiem...
 Pellek ma swoje konta w socjal mediach:

Instagram realpellek
 Twitter gdzie chyba najczęściej jest twitter.com/impellek
Własna strona, sklep z gadżetami np bluz, koszulki pellekshop.com

Na żywo Pellek koncertował:

"We wrześniu 2013 roku PelleK odbył trasę koncertową po Stanach Zjednoczonych i Europie z zespołem na żywo, grając w sumie 16 koncertów w 11 krajach. Po 4 latach pracy jako piosenkarz PelleK zagrał ponad 100 koncertów na żywo, wydał 4 albumy z oryginalnym materiałem, 16 albumów z piosenkami coverowymi i od listopada 2014 roku jest najbardziej subskrybowanym twórcą filmów na YouTube z Norwegii. Od września 2014 roku znajduje się również w pierwszej 500 najszybciej rozwijających się kanałach na świecie na YouTube."źródło

W październiku 2015 wystąpił w zapewne norweskiej wersji tanecznego show:


Śpiew, taniec, gra na instrumentach, covery w różnych językach, tworzenie własnych utworów

Pellek zagrał w filmach:

Creators: The Past film fantasy z 2019 roku, ponoć dobrze przyjęty.
Zagrał też epizod w programie tv Wikingowie

Jestem pod wrażeniem talentów i urody tego utalentowanego norwega. Trzymam kciuki za jego dalszą karierę. Moje ulubione to covery:


Niesamowite jakie talenty można odnaleźć, super że dzięki technologii utalentowani mają większe szanse zostać zauważonymi...
A Tobie jak podoba się twórczość tego artysty?

51 komentarzy:

  1. ja bardzo lubie metalowa wersje take me to church:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znałam tego wykonawcy,ani jego twórczości, ale już widzę, że mi się podoba. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie znam tego piosenkarza. Ciekawe kawałki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam i przyznam, że średnio interesują mnie osoby, które jadą głównie na coverach, bo to jest w zasadzie wykorzystywanie cudzej popularności przy minimum własnego wkładu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest coś w tym, nawet tak rozmawialiśmy że ze swoim talentem byłby może bardziej sławny gdyby miał więcej swoich kawałków.

      Usuń
  5. Nie słyszałam tego wykonawcy, ale internet daje możliwości, aby swój trafił na swego...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tego Pana, nie mój gatunek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słucham tego rodzaju muzyki, ale talent trzeba mu przyznać ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznam, że nie odnajduję się w słuchaniu takiej muzyki, ale syn już tak. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten rodzaj muzyki,to totalnie nie moja bajka. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow. Nie słyszałam o tym artyście, ale teraz z przyjemnością mu się przyjrzę i posłucham.

    OdpowiedzUsuń
  11. Powiem szczerze, że do tej pory o tym wykonawcy nie słyszałam. Czas nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ilość języków, w których pisał piosenki, robi wrażenie :). Zupełnie nie znałam, ale to nie moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę się wsłuchać. :)
    Lubię jak mi tuba coś podpowiada. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znałam wcześnie tego człowieka, ale prześledzę jego twórczość :)

    OdpowiedzUsuń
  15. No proszę, tyle talentów, twórczości, a u nas o nim ani słowa. Chyba, że ja jakoś żyję w nieświadomości. Dlatego może to i dobrze, że czasem media społecznościowe nam coś same podsuwają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas mamy swoich, co pokazują programy typu talent schow. PelleK też brał w takim udział tylko w norweskiej wersji. Dobrze że są socjal media i można wybrać czego sie słucha.

      Usuń
  16. Nie znałam wcześniej tego wykonawcy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwszy raz słyszę o tym człowieku. Nie do końca mój gatunek, ale brzmi fajnie

    OdpowiedzUsuń
  18. Muzyka do mnie nie trafia, nie mój gust, ale popatrzeć można :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popatrzeć mi też przyjemnie bo PelleK w moim typie bardzo <3

      Usuń
  19. Przyznam, że wcześniej nie słyszałam o tym wykonawcy. ;) :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Rzadko słucham muzyki. Wolę ciszę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawa sprawa. Nie znałam tego wokalisty.

    OdpowiedzUsuń
  22. Pierwszy raz o nim słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety nie wypowiem się, zupełnie nie znam i nie słucham tego typu muzyki :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie znam, pierwszy raz przeczytałam o tym artyście u Ciebie. Niestety to też nie mój gatunek muzyki, ale myślę, że mojej bratowej by się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Chyba nigdy wcześniej o nim nie słyszałam. Osobiście słucham raczej polskiej muzyki, a jeśli już zagranicznej to takie zespoły jak Aerosmith, Maroon 5 czy coś w zupełnie innym klimacie.

    OdpowiedzUsuń
  26. nie znam, metalową muzykę lubi mój mąż:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Sporo informacji o nim zamieściłaś :) Ja jednak Nie znam tego artysty ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Sporo informacji znalazłaś :) jeśli chodzi o mnie, to zupełnie nie kojarzę tego Pana, ani jego coverów ;)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!