wtorek, 17 marca 2020

Filmowo



Siemaneczko! Wiem że nie piątek, a wtorek:) Zgodnie z zaleceniem by zostać w domu oto mam okazję podreperować zaległości blogowe, oraz pooglądać filmy, co bardzo lubię. Sporo sie słyszy o zaleceniach o tym jakie to szaleństwo ogarnęło nasze społeczeństwo. Sama pomyślałam by co nieco napisać ale sama nie wiem czy jest sens skoro tyle tego z każdej strony...
Zdałam sobie sprawę że Jakub Czarodziej to całkiem potrzebna społecznie osoba. Jak wiecie lubię podcasty psychologiczne, jednak przekaz Jakuba nie do końca przemawia do mnie: agresywny, wulgarny, rzucający mięsem....  Z resztą sam na swoim FB ma opis: "Jesteś Tu z WŁASNEJ woli. Chamsko, Bezpośrednio, Wulgarnie. +18". Jednak zdałam sobie sprawę podczas oglądania jednej z jego wypowiedzi że... że są pewne osoby do których właśnie taki przekaz trafi, takim właśnie językiem i tonem można przemówić do niektórych no i oto jest przez niektórych uwielbiany Czarodziej, co mnie kiedyś zdziwiło jak gdzieś kiedyś wyczytałam jest psychologiem. Jednak w zakładce: "o mnie" nie wspomina o ukończeniu studiów, bardziej skupia sie na sprzedaży odzieży i podcastach które chętnie są komentowane. No tak to sie rozpisałam
Jak wiecie filmy pełnometrażowe lubię oglądać, a co udało mi się zobaczyć zapraszam po niżej:


"Perfect Skin" 2018



reżyseria: Kevin Chicken 
scenariusz: Kevin Chicken / Dusan Tolmac 
gatunek: Horror 
produkcja: Wielka Brytania


Katia Matuszczak (Natalia Kostrzewa) dostaje informację że musi sie wyprowadzić, mimo próśb koleżanka (?) pozostaje nieugięta. Katia znajduje schronienie u innej koleżanki przez którą poznaje tatuatora który ma pomysł na młodą kobietę która wkrótce przechodzi metamorfozę.
Okoliczności w jakich dzieje sie to wszystko przypomina mi inny film który mógł być inspiracją...
Dobrze oceniam zdjęcia do tego filmu, nie zachwyciły mnie ale zauważyłam że są całkiem spoko. Muzyka filmowa ciekawa znajdziemy tutaj kilka gatunków, więc kolejne pozytywn zaskoczenie. Fabuła dość wciągająca, jednak jest to film nie dla każdego, dla jednych może być nudny dla innych fajny. Dla mnie co prawda nie jest to arcydzieło ale ma sporo plusów takich jak muzyka i zdjęcia, fabuła skupiła moją uwagę, były momenty napięcia.


Dzień kobiet (2012)


reżyseria Maria Sadowska 
scenariusz Katarzyna Terechowicz / Maria Sadowska 
gatunek Dramat 
produkcja Polska


Halina Radwan zostaje awansowana na kierowniczkę sklepu z sieci "Motylek". Dyskont filmowy przypomina mi znaną popularną sieć a fabuła inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. Pamiętacie te głośne sprawy pracownic poszkodowanych? Ja pamiętam.
Haliny awans wcale nie wnosi więcej szczęścia w jej życie, musi zmierzyć się z wymaganiami, większą ilością obowiązków, mniejszą ilością czasu a sytuacja finansowa nie wiele sie zmienia. Dla koleżanek z pracy: "już nie nasza", pojawia sie zazdrość, wychodzą paskudne zachowania koleżanek. Dla przełożonych Halina jest pionkiem a to kim okazuje sie jej szef jest po prostu obrzydliwe. Tu nie widzę drugiego dna, tu sprawy są proste: jest hierarchia, a szkolenia przypominają sekciarskie pranie mózgu. Słowa przekazywane to rzeczywistość w którą sami "trenerzy" nie wierzą.
Halina jest zaradną sprytną, kobietą, sama wychowuje córkę, która momentami daje jej popalić. Kryzys jest nieuchronny...
W filmie tak surowym wiele osób może sobaczyć swoją rzeczywistość, znaleźć jakieś porównanie. Jest to dość smutny obraz, surowy i prosty, przede wszystkim ukazuje rzeczywistość która jest okrutna.
Dziś podobno polepszyła sie sytuacja pracowników podobnych sklepów, nie słyszy sie o sprawach...

Podaj dalej / Pay It Forward 2000 


reżyseria Mimi Leder
scenariusz Leslie Dixon
gatunek Dramat
produkcja USA


Kevin Spacey to mój ulubiony aktor, abstrahując od kontrowersji które budzi to talentu i dorobku trudno mu odmówić, niczego nie usprawiedliwiam, nie tłumaczę.
To właśnie osoba ulubionego aktora zachęciła mnie do obejrzenia: "Podaj Dalej". Z osobą ulubionego artysty wiążę nadzieje że widziana produkcja ma sporą szansę mi sie spodobać.
Co łączy prawnika który podarował obcemu facetowi Jaguara z wścibskim dziennikarzem? Odpowiedź może być zaskakująca.  Uczeń szkoły podstawowej. Trevor wymyślił i wcielił w życie z pozoru utopijną zasadę zrobienia czegoś dobrego, wa fala dobra która sie rozniesie ma zmienić świat. Zbyt piękne? Być może, jednak w filmie to znalazło sens.
Bajeczka dla  dorosłych, dobra na film puszczany z Tv po wiadomościach. Jednak jest w tym filmie drugie dno, film zwraca uwagę na konkretne problemy społeczne, wskazuje wartość jaką jest rodzina i miłość, dla tego stara sie wyswatać swoja mamę z nauczycielem geografii... wskazywałoby jak na bajkę czy wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie... a co z ojcem chłopca.... może warto obejrzeć: "Podaj Dalej?".

A jak Tobie upływają dni?

21 komentarzy:

  1. Każdy z tych filmów ma w sobie coś, co sprawia, że chętnie bym go obejrzała. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tych filmów, ostatnio wzięłam się za nadrabianie książek. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie nic się nie zmieniło. Pracuję, jak pracowałam. Chodze na spacery jak chodziłam.. w moim lesie ludzi nie ma, tak samo na polach... tylko Bell mi już nie towarzyszy, bo jest takie zatrzęsienie kleszczy, że żadne środki nie dają rady. A nie będę jej truła trucizną typu Bravecto..

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba żadnego z nich nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że ludzie teraz znajdą trochę czasu na oglądanie filmów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień kobiet może być ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią obejrzę któryś film z Twoich propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień Kobiet oglądałam wiele razy, bardzo mi się podoba ze względu na to, że ukazuje realia pracy w sklepie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądałam tych filmów, ale udało mi się zobaczyć "Boże Ciało" i mogę polecić, bardzo dobry scenariusz i gra aktorów, choć film raczej ciężki :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Perfect Skin widziałam, jakiegoś wielkiego wrażenia na mnie nie zrobił. Choć w sumie ciężko, aby jakikolwiek horror aktualnie zrobił na mnie większe wrażenie, gdyż widziałam ich już setki i mało kiedy mnie cokolwiek zaskoczy :P

    OdpowiedzUsuń
  11. KIedyś oglądałam ale nie zapamiętałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja oglądam filmy ... epidemiologiczne. ;p Wczoraj "Containmnent". Niezły. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki za polecenie filmów będę miała co oglądać

    OdpowiedzUsuń
  14. "Podaj dalej" widziałam wiele razy i za każdym razem na nim płakałam jak bóbr.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Z chęcią oglądnęłabym ten ostatni film, wygląda naprawdę ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Teraz wiele isob nadrobi filmowe zaległości siedząc w domu. Ja w pracy

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam ani jednego z prezentowanych przez Ciebie filmów. Teraz więcej czytam, ale wieczorem z mężem oglądam jakieś filmy - wczoraj poszedł w ruch KLER.

    OdpowiedzUsuń
  18. nie widziała żadnego, a dalej nie mam czasu na seanse

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, które pokazałaś aż zapiszę sobie tytuły, bo teraz mamy dużo czasu na oglądanie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie znam żadnego z tych filmów, ale ja antyfilmowa jestem :D

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!