środa, 18 marca 2020

Mira

No i znowu... molos. Tak molos, nie terier typu bull. Mira to sunia rasy dog argentyński, znalazłam ją na FB Adopcje Amstaffów Trójmiasto. Jest to profil schroniska dla bezdomnych zwierząt: "Ciapkowo" który ma na celu znajdowanie domów właśnie terierom typu bull. Znajdziemy tam bullowate, psy w typie...
Mira ani bulowata nie jest (molos) ani nie przebywa w schronisku. Dlaczego sie tu pojawia? Pomyślałam że może warto psa nieco innej rasy pokazać a post wzbogacić o kilka słów na temat rasy, ot ciekawostka;)




IMIĘ: MIRA
PŁEĆ: Suczka
WIEK: 3 lata
RASA: Dog Argentyński
WIELKOŚĆ: Duża
CZIP: TAK
TATUAŻ: TAK
MIRA aktualnie przebywa pod opieką rodziny właściciela, sunia przeszła obserwacje po pokąsaniu dziecka, Hodowca nie może zabrać psa do siebie został poinformowany, że Mira będzie szukała nowego domu.
KASTRACJA / STERYLIZACJA: TAK
SZCZEPIENIE / ODROBACZENIE / ODPCHLENIE: Tak / Tak / Tak
STOSUNEK DO DOROSŁYCH: Pozytywny
STOSUNEK DO DZIECI: Szukamy domu bez dzieci
STOSUNEK DO PSÓW: Obojętna/ wybiórcza
STOSUNEK DO KOTÓW: Nie sprawdzono
ZDROWIE: Problemy z alergią.
CHARAKTER: Energiczna, silna, pewna siebie.
DLA KOGO: Dla osoby aktywnie spędzającej czas, konsekwentnej, znającej rasę.
DO DOMU BEZ DZIECI I INNYCH ZWIERZĄT.
Zastrzegamy sobie prawo do wyboru nowego domu.
Warunkiem adopcji jest podpisanie umowy adopcyjnej oraz wizyta przed i po adopcyjna
W sprawie adopcji prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 516 169 626.

Lubię mówić dożyca argentyńska na suczki tej rasy, pięknej. Ruch mają bardzo ciekawy, mi osobiście przypominają koci... kiedyś kłóciłam się z pewną osobą która twierdziła że dog argentyński to: "przerośnięty amstaff", dla mnie podobieństwo nie jest tak oczywiste.... Dogi argentyńskie zostały wyhodowane do polowań na pumy i grubą zwierzynę. Biała sierść jest dobrze widoczna na polowaniach. To także jak słyszałam fajny pies rodzinny i obronny. Kiedyś ta rasa była wykorzystywana do walk. "Wszechstronność rasy jest wykorzystywana w policji i straży granicznej. Dogi używane są również do poszukiwania ludzi uwięzionych pod gruzami." wyczytałam w Wikipedii. Plusem rasy jest to że nie mają tendencji do chorób charakterystycznych dla psów dużych ras (stawy, problemy sercowe). Jednak warto zwrócić uwagę na sprawy skórne. Zdarza się też że co dziesiąty dog argentyński jest głuchy.
Dog argentyński to silny pies dla silnej osoby. Szkolenia warto wprowadzić wcześnie i często je powtarzać i być konsekwentny,
Poniżej wrzucam filmik na temat rasy.


Wzruszyła mnie przygoda z życia dziewczynki, wnuczki Antonio Noresa Martineza - twórcy rasy. Pewnego dnia Argentynka wybrała sie z koleżanką na figi. Jolie wspięła się na drzewo w poszukiwaniu najsmaczniejszych owoców. Dziewczynka została zauważona przez pumę, dziewczynka próbowala szybko zejść na ziemię ale pośliznęła się i spadła. Widok wielkiego kota bardzo przeraził dziewczynki które zaczeły uciekać. Na szczęście jeden z psów imieniem Marocho (czyt Maroczo) obronił dziewczynki. Starcie wygrał, ale był mocno poraniony. Ojciec Jolie usłyszał krzyki swójej córki i jej koleżanki, wiec pobiegł na pmoc. Znalazł ciężko rannego Marocho i martwą pumę. Psa zabrał ze sobą na farmę gdzie przez 10 dni opiekowano się psim bohaterem, który nosi ślady starcia z pumą. Wzrusza mnie ta historia, ma w sobie coś niesamowitego... aż łezka sie w oku kręci.

No to miłego dnia, buziole:*

26 komentarzy:

  1. Niech jak najszybciej znajdzie dobry domek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oby jak najszybciej, ktoś obdarzył ją miłością. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Oby znalazła szczęśliwy dom. Teraz przerażają mnie informacje o porzucaniu zwierząt z obawy przez koronawirusem :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że znajdzie szybko nowy dom :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki cudny
    Jak tylko zjadę wiem gdzie szukać psa
    Na pewno skorzystam z Twoich względów

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz będzie ciężko, bo adopcje praktycznie ustały. Bo podejrzewam, że akurat taki pies potrzebuje co najmniej kilku wizyt zapoznawczych... Ale jestem pewna, że znajdzie szybko dom! Oby najlepszy z możliwych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oby ten piesek szybko znalazł dom.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda na psią kobietkę z charakterem.
    Oby jej się poszczęściło.

    OdpowiedzUsuń
  9. Adopcja psa musi być dobrze przemyślana, często okazuje się, że nowy właściciel nie ma predyspozycji do panowania nad psem.

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo ciekawa historia o wnuczce. A co do psiucha... niech znajdzie kochający dom

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedy z pewnością znajdzie odpowiedni swój dom.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ileż to tych ras pieskowych na świecie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham psiaczki! Mam nadzieje ze psinka znajdzie szybko kochający domek ♥
    Buziaki 😘

    OdpowiedzUsuń
  14. Tyle pięknych psich istot czeka na naszą uwagę, nowy dom, dobrego pana, oferując wielką miłość w zamian.

    OdpowiedzUsuń
  15. Słodka. Aż się boję o to co teraz będzie się działo że zwierzętami. Już teraz słyszałam o tym że właściciele chcą usypiać zdrowe zwierzaki jo boją się koronawirusa

    OdpowiedzUsuń
  16. My nie mamy możliwości niestety, ale na pewno ktoś się zdecyduje

    OdpowiedzUsuń
  17. Ogólnie wolę koty, jednak przeglądając w sieci zdjęcia psów które szukają domów pęka mi serce - i mam nadzieję, że wszystkie w końcu znajdą swój dom.

    OdpowiedzUsuń
  18. MAm nadzieję, że szybko znajdzie swój dom

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowna mordka.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ważny wpis! Adopcja psa to odpowiedzialność, a nie spontaniczna decyzja

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam nadzieję, że wkrótce znajdzie dobry dom dla siebie, jest śliczna <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobrze będzie jeśli znajdzie odpowiedzialnych opiekunów, nie wiemy co było przyczyną, że pokąsała dziecko...

    OdpowiedzUsuń
  23. Na pewno znajdzie kogoś, kto się nim zaopiekuje.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!