Każdy zna to uczucie gdy czeka na ważny kontakt, albo gdy jest sie czymś zajętym a tu dzwoni telefon. Słyszymy że ktoś sie przedstawia, mówi skąd dzwoni i dalej konnuuje. Jednak z jakiegoś powodu nie chcemy dalej rozmawiać. Tu pojawia sie mały problem bo... nie chcesz sie rozłączać, a konsultant nie daje za wygraną... dzieje sie tak bo musi wyrobić jakiś określony cel, a z drugiej z rozmowy może być rozliczony - więc dalej ciągnie. Przeciąga bo musi. Pojawia sie pytanie co zrobić w takiej sytuacji gdy chcesz zakończyć rozmowę, a prośby spotykają się z kolejnymi argumentami. Oto trzy sposoby:
1) Nie jesteś osobą docelową, przykłady:
rozmówca szuka osoby w określonym wieku, na przykład osoby z miasta x w wieku 30-35 lat. Możesz powiedzieć że mieszkasz na wsi i podać wiek który nie mieści się w podanym przedziale. Możesz powiedzieć że mieszkasz za granicą, ale tutaj możesz liczyć się z tym że po za dyskomfortem rozmówca co mało prawdopodobne dalej spróbuje...
Jeśli dzwoni ktoś od fotowoltaiki można powiedzieć: mieszkam w bloku. Krótko, na temat i skutecznie.
2) Prośba o wykreślenie z bazy danych. Skuteczne, ale no właśnie....firma kupuje jakąś bazę danych do swojego użytku, czyli dla tego by dzwonili konsultanci, wykreślenie z bazy oznacza że ten konkretny konsultant powinien wykreślić z bazy danych w tej firmie. To znaczy zaznacza odpowiednia opcje. Jest to skuteczne, oczywiście ale nie gwarantuje że inna firma nie kupiła bazy w której są Twoje dane i inny konsultant z innego call center nie zadzwoni, z tym samym lub innym tematem.
3) Skuteczne będzie zapytanie: skąd mają Państwo moje dane osobowe? Inne pytanie: kto jest administratorem moich danych osobowych?. Konsultant powinien podać nazwę podmiotu który posiada dane, można poprosić też o namiary na ów podmiot gospodarczy, następnie sie tam zwrócić ze stosowną prośbą o usunięcie danych. To sposób najskuteczniejszy chyba, ale to że firma teraz wykreśla nie znaczy że sprzedane już dane nie będą wykorzystane więc na okoliczność niechcianego kontaktu patrz punkt 2.
4) Brak zgody na nagrywanie. Skuteczny, ale doraźnie. Po takim komunikacie oczywiście rozmowa powinna zostać zakończona, no ale.... pozostaje pytanie czy teraz sie nie zgadza a za chwile zmieni zdanie?
Różne są firmy i praktyki stosowane, odradzam krzyczenie na konsultanta, bo to człowiek który w ciągu dnia nasłucha sie, nagada... są też różni ludzie. Także mściwi, czyli tacy telemarketerzy co "odwdzięczają" się "pięknym za nadobne", czyli za to że został nieładnie potraktowany taki kontakt kieruje w taki sposób by ponownie do takiej osoby zadzwonił ktoś.
Ja słucham kilka pierwszych słów, po czym stwierdzam "przepraszam, nie mieszkam w Polsce" i odkładam słuchawkę nie czekając na reakcję.
OdpowiedzUsuńStosuję uniki, ale zawsze miło i kulturalnie.
OdpowiedzUsuńJa w ogóle nie odbieram nieznanych telefonów. Może sobie dzwonić w nieskończoność.
OdpowiedzUsuńTo tez ludzie, zaiste trzeba szanować ich pracę :)
OdpowiedzUsuńPolecam rozpoznawanie spamu zainstalowane w telefonie, telefon sam odrzuca połączenie, które może być spamem :) Kasia K>
OdpowiedzUsuńJa dodtakowo udaję, że jestem kims innym :D to raz. Często zapominają, ze każda karta musi byc zarejestrowana więc nie drążą tematu. Dwa mega skuteczny sposób właściciel przebywa w tej chwili za grancą :D działa za każdym razem, ale ten post sobie zapiszę :D ach no i teraz mam automatyczne wykrywanie spamu, więc nr od razu jest koloru czerwonego i blokuję potem telefony :D Kinga
OdpowiedzUsuńJak mi się wyświetla spam to nie odbieram.
OdpowiedzUsuńJa po prostu mówię "Przepraszam, nie jestm zainteresowana, do widzenia" i odkładam słuchawkę. Niestety robie to jednoczesnie z panią/panem w trakcie mówienia, ale oni nie robia przerw, nawet na zaczerpnięcie oddechu. Więc szkoda mi, ale muszę być troszeczke niegrzeczna i sie wtrącić. ;)
OdpowiedzUsuńJak mam czas to rozmawiam i wysłuchuję konsultanta, ale i tak nigdy nie korzystam z żadnej oferty.
OdpowiedzUsuńJa nie odbieram telefonów. Nie lubię być nagabywana.
OdpowiedzUsuńJa nie wyrażam zgody na nagrywanie, czasami to działa, ale niektórzy są do potęgi upierdliwi...więc świadomie kończę rozmowę.
OdpowiedzUsuńSpamu nie odbieram, bardzo mnie irytują takie telefony, jakby ingerencja w moją prywatność.
OdpowiedzUsuńWrr. Okropni są Ci telemarketerzy. Można prosić żeby nie dzwonili, a oni i tak swoje.
OdpowiedzUsuńMoją taktyka na konsultantów jest ostatnio mówienie, że nie mieszkam w Polsce - w momencie się rozłączają, nawet bez "do widzenia" :D
OdpowiedzUsuńczasem mam wrażenie że niektóre słowa działają niczym zaklęcia i drugi człowiek reaguje automatycznie.
UsuńOj, potrafią terroryzować człowieka. Nieraz prosiłam, żeby do mnie nie dzwonili, że nie życzę sobie telefonów. Za 5 min telefon z innego numeru z tą samą reklamą. Ręce opadają.
OdpowiedzUsuńNajgorsze jest to, że konsultant nie dopuszcza rozmowy do głosu :)
OdpowiedzUsuńPodczas takiej rozmowy, gdy ktoś przedstawia się jako telemarketer jakiejś firmy itp. po prostu mówię, że nie jestem zainteresowana i się rozłączam. :)
OdpowiedzUsuńJa zawsze mówię że to nie ta miejscowość, bo faktycznie miejscowości o tej samej nazwie jest w Polsce kilka. Ale pracowałam też po drugiej stronie słuchawki więc wiem co to za ból kiedy każdy się rozłącza.
OdpowiedzUsuńPrzyda się :)
OdpowiedzUsuńNajskuteczniejszym sposobem u mnie jest brak chęci do dalszej rozmowy.
OdpowiedzUsuńJa zazwyczaj mówię po prostu "dziękuję,ale nie jestem zainteresowana" - a potem się rozłączam.
OdpowiedzUsuńJa też dziękuję, nie przedłużam i się rozłączam...
OdpowiedzUsuń