czwartek, 7 października 2021

Giełda roślin i minerałów w Plenum (Gdańsk Stocznia)

 W niedziele, całkiem przypadkowo trafiłam na giełdę roślin i minerałów, która to odbyła się w Gdańskim w Plenum. Za bilet normalny trzeba było zapłacić 10 złotych, za ulowy piątkę. Stwierdziłam że skoro mam okazję, to zrobię sobie taką odskocznie i zobaczę co ciekawego pokażą wystawcy biżuterii i minerałów. Kwiatami średnio byłam zainteresowana chociaż oczywiście i tam zerknęłam, jak i co tam było zapraszam do dalszej części:)

Najpierw kwiaty, były same doniczkowe. Nabyć już można było roślinkę od pięciu złotych. Zieleni było nie mało, choć słyszałam słowa zawiedzionych osób że mogło być więcej roślin. :








Teraz o tym mnie zwabiło na tę giełdę, ciężko wybierać zdjęcia najlepsze spośród wielu... 

Zegar wykonany z bursztynu waży około kilograma a kosztuje 12 000 pln. 


Cena do negocjacji, mnie argumentów zabrakło, wiec przeszłam dalej:))
Moją uwagę zwróciły takie oto ozdoby:


Z tego co sie dowiedziałam jest to liść potraktowany dwutlenkiem tytanu.


Kolorowe Agaty przyciągały mój wzrok. Słyszałam że część osób nabywa kamienie ze względu na właściwości ich, ponoć każdy ma swoją moc. Agat podobno jest uważany za kamień wierności i miłości. Przypisuje mu się moc przywracania równowagi fizycznej, emocjonalnej i intelektualnej. Generalnie sporo ogólników i szerokie "działanie kamienia" pod które jak wyczytałam wiele można podpisać bo i miłość i wierność, i równowaga a nawet i kwestie zdrowotne to obszar w którym zwolennicy niekonwencjonalnego leczenia moc Agatowi przypisują. To co mnie zdziwiło, a czego nie sfotografowałam to... karafki z wodą a na dnie ich były właśnie kamienie, w każdej inne były. Ponoć kamienie uwalniają swoją dobroczynna moc do wody którą to dana osoba pije. Zdziwiło mnie to że ludzie faktycznie piją wodę w której moczyły sie kamienie, martwi to że są osoby które odchodzą od tradycyjnej medycyny na rzecz "magii i czarów"... czytałam takie historie że gdy wróciły do lekarza z prośbą o pomoc było za późno. Jeśli ktoś stosuje jako sposób na poprawę nastroju,nie zaniedbując naukowego podejścia to ok.
Dla mnie Agat to ładny kamień i miło podziwiać, a zdecydować sie ciężko na jeden konkretny:



A to też ciekawa, i co prawda nie mineralna ale jednak ciekawa biżuteria z zatopionych w akrylu roślin: 

Lampa z bursztynem, ale bałam sie zapytać o cenę;) 


Tutaj bardziej nowoczesny styl: 




Tłumów nie było jakiś ogromnych, choć niektóre stoiska były oblegane i trudniej było asortyment zobaczyć.


Widoki z okien też całkiem ciekawe, zwłaszcza że pogoda dopisała: 




Były też miejsca gdzie można było odpocząć:


Był bar:

Tak, to ta sama kanapa, co wyżej;) 


Skusiłam się na ten liść, oraz agat, bo ładne wiec pewnie czasem będę nosić na szyi:


A oto wszystko co kupiłam: liść, agat i sok z czarnego bzu.

Aj kusiło wiele... miody były, świeczki hand made... ta o zapachu gumy balonowej obłędną była, skamieliny fajne, minerały pikne, ale powstrzymałam sie od zakupu, no i dobrze bo cieszy oko ale tak ma stać i kurz zbierać? Ozdobę to od czasu do czasu założę. 

Schody w dół, do wyjścia.


Giełda to była całkiem fajna odskocznia od codziennych zmartwień i stresu, po niej poszłam w jeszcze jedno znajdujące sie nieopodal miejsce, a potem sobie usiąść i podumać, ale o tym innym razem. 

Miłego dnia:***

29 komentarzy:

  1. Jaki zegar! Wow. Moja przyjaciółka na pewno odnalazłaby się w świecie roślinek.

    OdpowiedzUsuń
  2. O boziu taka giełda to byłby dla mnie raj

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj taka giełda roślin to by bardzo spodobała sie mojej mamcie, chociaż ja ostatnio równiez jestem ich wielką miłośniczką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainteresowałaś mnie bardzo dzisiejszym wpisem! Nawet nie wiesz jak Ci zazdroszczę bycia na tej giełdzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Po zdjęciach widać, że było to ciekawe wydarzenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super miejsce :) zazdroszczę wizyty na tej giełdzie i udanych zakupów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna sprawa taka giełda. Kaktuski mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siostra jest z kolei wielką miłośniczką palm, może też by coś było.

      Usuń
  8. Super to wygląda na zdjęciach, bardzo chętnie bym się wybrała na taką giełdę. Ślicznie wyglądają te listki, takie półprzeźroczyste, agaty też są piękne. Ja jakoś nie wierzę w magiczne moce kamieni ale cieszą oko i to mi wystarczy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Całkiem przyjemnie spędzony czas. Podoba mi się ta wystawa.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham giełdy minerałow! Zawsze coś tam kupię, ale moimi łupami są polskie minerały: agaty z Gór Kaczawskich, kryształy z Karkonoszy i Gór Izerskich. A jeśli chodzi o magię kamieni, to noszę tygrysie oko na pobudzenie kreatywności.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czekam na podobną u mnie w mieście. Uwielbiam takie miejsca 😏 i zawsze z jakimś kwiatkiem wracam.

    OdpowiedzUsuń
  12. ależ te minerały są piękne, ciekawe ile ta lampa z bursztynu kosztowała:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z przyjemnością wybrałabym się na taką giełdę, podejrzewam, że mnóstwo roślin bym z niej przywiozła. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne liście, wykorzystałabym jako dekoracje na firankach. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bilet wstępu nie za drogi, chętnie wybrałabym się na tę giełdę i może coś kupiła.

    OdpowiedzUsuń
  16. Na taką giełdę sama bym się chętnie wybrała.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kurcze fajna ta giełda. Ale bym sobie tam połaziła, pooglądała i na pewno z jakąś rośliną bym wyszła.

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny agat dla siebie wybrałaś. Choć te w kolorze fuksji też całkiem przyjemne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Giełda roślin to świetna sprawa, musze się na taką wybrać, bo dawno nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Paulina Kwiatkowska10 października 2021 17:19

    Myślę, że mogłabym się skusić się na zajrzenie na taką giełdę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajna sprawa, sama bym się na nią wybrała, może w Krakowie kiedy będzie?:)

      Usuń
  21. Super :)) Totalnie moje klimaty :D

    OdpowiedzUsuń
  22. na ten liść sama bym się skusiła, wygląda bardzo fajnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak ja kocham bursztyn i minerały...o esu takie cudowności...cuda...zakochałam się. Kinga

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!