czwartek, 28 kwietnia 2022

Bogowie obserwują ludzi oczami kotów- przysłowie japońskie

 No i byłam u lekarza, diagnoza: zapalenie krtani. Średnia przyjemność męczyć się z kaszlem, a właściwie napadami... Kaszel szczekający - bo jak ie od medyka dowiedziałam taka jest nazwa tego kaszlu, dla mnie mega meczący.... w aptece wykupiłam leki, plus syrop, Fiordę na nawilżenie gardła no i o 80 złotych jestem lżejsza. 


Jestem na chorobowym, czuję sie z tym źle bo to już moje trzecie el quatro... byłam na leczeniu w sanatorium, miałam covida, no i teraz zapalenie krtani. Źle sie z tym czuję, ale z drugiej strony choroba to coś na co nie mamy całkowitego wpływu, można dbać o siebie a i tak zachorować. Boje się zostania bez pracy bo będą mieli dość moich chorobowych. Ja nie planuję "wypoczynku", i szczerze przyznam to wolę być zdrowa, a pieniądze zamiast na leki to na coś milszego przeznaczyć. A ceny są porażające, przykład jak podrożało: jak wiecie lubię banany kiedyś była to nie cała złotówka za a dziś to jakieś 1,50 za owoc. Dlaczego tak cenie sobie banany? Otóż są dobre na zgagę, dobre by podjeść i sie napić - tak izotonik z banana dobry. Kiedyś mi jakaś Pani poleciła jakiś medykament na upały coby tak nie suszyło. Co sie okazało? Zdrowszy i tańszy jest banan bo nie ma syropów, dodatkowych cukrów za to ma błonnik, a witaminy i minerały ma naturalne nie jak produkt z apteki.  

Wymiana dowodu, myślałam że po drodze wejdę do urzędu miasta, wypełnię papierek i poczekam na info że czeka na mnie nowy dokument. Nic bardziej mylnego! Okazuje sie że muszę sie specjalnie umawiać a "akurat" tylko takie godziny wizyt Pani ma w ofercie które przypadają w środek mojego pracowniczego dnia. Jak tu sie nie zezłościć. Jednak jest lepszy myk: w innym mieście jak przyjdę rano to sprawę mogę od ręki załatwić, łatwo prosto i przyjemnie mi miły urzędnik wytłumaczył co i jak, i wiem.

Nie podoba im sie jedno: uważam że zbieranie odcisków palca do dowodu to już przesada! Mnie to sie kojarzy jak to na filmach policja zbiera odciski palców, albo w więzieniu. A kolejna sprawa to gdy dowód zginie i ktoś dane w niecnych celach wykorzysta? No nie podoba mi sie to. 

No cóż, tak to wygląda, oby do soboty bo zgodnie z obietnicą mojego lekarza - w sobotę będę zdrowa.

Zdrowia Kochani, zdrowia!

16 komentarzy:

  1. Ceny coraz wyższe, nawet nasza pacjentka kupująca wczoraj różne rzeczy też zdziwiona, że tyle zapłaciła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odciski palców są też już powszechne w paszportach. Dzięki temu trudniej jest dokument podrobić, bo przecież nikt sobie palca na inny nie wymieni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, że odcisk palca jest potrzebny. Dużo zdrowia, trzymaj się <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Na chorobę nie ma rady. Leki są strasznie drogi. Przytulam Cię mocno!

    OdpowiedzUsuń
  5. Specjalnie dowód wyrabiałam przed zbieraniem odcisków. Jeszcze ponad 9 lat minie zanim dostaną moje 😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdrowia, zdrowia, to najważniejsze. Kuruj się i mam nadzieję, że rzeczywiście do soboty już będziesz zdrowa. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety, wszystko staje się coraz droższe. To jest przerażające.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdrowiej szybko! Mnie też w tym roku czeka wymiana dowodu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja za samą neosine ostatnio zapłaciłam 80 zł 🤦 też jestem na L4 ale z powodu rwy kulszowej. Zdrówka

    OdpowiedzUsuń
  10. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia ❤️ Ja też uwielbiam banany, a poza tym borówki i maliny, więc wszystko co niestety najdroższe, więc dawno już nie jadłam 😑

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdrowiej szybko, żeby skorzystać z majowego długiego weekendu! Zapalenie krtani to faktycznie żadna przyjemność - ja przeważnie totalnie tracę głos.

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj niestety do mnie tez choróbsko się przyplątało, dlatego dla Ciebie duzo, duzo zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  13. No ceny niestety obecnie sa kosmiczne. Dużo zdrówka życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dowody osobiste są teraz biometryczne, tak samo jak od dłuższego czasu paszporty - stąd to pobieranie odcisków palców.
    A co do cen masz rację - ja po każdych zakupach jestem porażona!

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!