piątek, 25 listopada 2022

Na co do kina?

 Miało być filmowo, ale jak by to określić... czasu brak. Niestety nie udało mi sie obejrzeć żadnego filmu. Miałam ochotę na starą produkcje którą wyreżyserował i scenariusz napisał Quentin Jerome Tarantino. Flm stary bo z 1995 roku, ale ja miałam ochotę go zobaczyć, chodzi mi o tytuł: "Cztery Pokoje", perypetie boya hotelowego w noc sylwestrową, ahhh widziałam nie raz ten film i napewno jeszcze go obejrzę. Skoro niczego nie obejrzałam a w piątek powinno coś o filmach być. Z racji tego że mam kartę mieszkańca mojego miasta na którą przysługuje jeden bilet do kina postanowiłam przyjrzeć się ofercie kinowej. Na chwile obecną żadnego jeszcze z poniższych tytułów nei oglądałam, opieram sie na tym co wyszperałam w sieci. Poniższe zestawienie postarałam się zrobić w taki sposób by z dużą dozą prawdopodobieństwa też ktoś znalazł tutaj coś dla siebie, zapraszam


Bella i Sebastian

reżyseria Pierre Coré 
scenariusz Alexandre Coffre /  Pierre Coré 
gatunek Familijny / Przygodowy 
produkcja Francja


Z opisu wnioskuję że jest to kolejna część  z serii opowiadającej o przyjaźni dziecka i psa. Dziesięciolatek nie lubi spędzać wakacji u babci i cioci gdyż musi pomagać przy stadzie owiec. Jak w każdym filmie pojawia się czarny charakter jest to właściciel suni o imieniu Bella. Bohater filmu zaprzyjaźnia się ze zwierzakiem i za wszelką cenę chce uratować psa z rąk właściciela. 
Widząc trailer pomyślałam że miło zobaczyć film o przyjaźni dziecka i psa. Mimo że to taki familijny film to miło będzie sie oglądało górskie krajobrazy na dużym ekranie. Fajnie że produkcja promuje wartości, ale jest jedno ale, właściwie niebezpieczeństwo na które tutaj trzeba zwrócić uwagę. Otóż moda na daną rasę, a co za tym idzie machina napędzająca produkcje czyli pseudo hodowle. Zakładam że dziś jest większa świadomość i rozwaga ale chciałam tutaj napisać o moich wątpliwościach. Warto mieć świadomość by nie brać psa pod wpływem emocji, ważne by przed adopcją zapoznać się z historią rasy, cechami a także zdrowotnymi sprawami tutaj jak to u dużych ras sprawy sercowe, stawy... wiem to temat na osobny wpis ale tak tylko,no wiesz...

Jednym głosem

reżyseria Maria Schrader 
scenariusz Rebecca Lenkiewicz 
gatunek Dramat 
produkcja USA

Reporterki New York Timesa, Megan Twohey i Jodi Kantor odkrywają i ujawniają skandal z molestowaniem seksualnym w tle. Sprawa tym bardziej trudna że oprawcą okazuje sie producent Hollywood- Harveya Weinsteina który budzi strach w wykorzystywanych, szantażowanych ofiarach. Tuszowanie przestępstw przez szefa Miramaxu i The Weinstein Compan trwało od dziesięcioleci. 



Menu


reżyseria: Mark Mylod
scenariusz:  Seth Reiss /  Will Tracy
gatunek: Czarna komedia
produkcja: USA

Margot i Tyler są parą która postanawia wybrać się w podróż, jej celem jest ekskluzywna restauracja która zaserwuje im sporo niespodzianek... Szefa kuchni gra znany mi z niesamowitych (np "Lektor") produkcji Ralph Fiennes i własnie między innymi la jego gry ponoć warto zobaczyć ten film, ale czy w kinie? Oto jest pytanie.


Serce Dębu

reżyseria Laurent Charbonnier /  Michel Seydoux 
scenariusz Michel Seydoux /  Michel Fessler 
gatunek Dokumentalny 
produkcja Francja

Podczas seansu jesteśmy obserwatorami tego co dzieje się w naturze, obserwujemy florę i faunę, obserwujemy życie interakcje, słuchamy odgłosów natury ale także muzyki. 


Zwróciłam uwagę na tytuł: "Na pełen etat" opowiadający o silnej kobiecie, samotnej matce, pracownicy która stara sie godzić te role społeczne w czasach nie łatwych. Produkcja nagrodzona uznana... no ale myślałam by seans był bardziej odskocznią niż jakimś odbiciem tego co sie dzieje.
A Ty widziałaś, a może wybierasz sie na cos do kina? Ja jakoś nie mogę sie zdecydować, a nie chcę by przepadł mi darmowy wstęp więc na coś pewnie sie skuszę:)
A Ty polecisz mi coś?

19 komentarzy:

  1. Ja w weekend może w końcu obejrzę coś na Netflixie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe propozycje. Chętnie wybrałabym się na Serce dębu. Niestety, póki co nie jest to możliwe. Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe propozycje, już nie pamiętam kiedy ostatni raz byłam w kinie 😀

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe propozycje. Oglądałam niedawno zwiastun "Menu". Dawno nie byłam w kinie, ale jestem na bieżąco z serialami. Polecam np. "Wszystkie zwierzęta duże i małe" (Tę nowszą wersję. Starą ledwie kojarzę z powtórek, które leciały w polskiej telewizji, kiedy byłam dzieckiem). Bardzo sympatyczna i ciepła angielska opowieść, w dobrym, tradycyjnym stylu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa oferta kinowa. Tak naprawdę, każdy z filmów chciałabym obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zobaczyłabym "Jednym głosem" i "Menu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam wrażenie, że ostatnio mało jest ciekawych propozycji do obejrzenia w kinach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem fanką piłki nożnej, na razie oglądam mecze. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę bardzo dobre propozycje. Pierwsza wydaje się być trafiona najbardziej pod mój gust. My ostatnio szliśmy ze znajomymi w UK na polską komedię świąteczną 'Listy do M.5 polecam

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam "Serce dębu". Przepiękny film i każdy powinien go zobaczyć!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio byłyśmy w kinie na Listy do M 5, a jutro idziemy na Bellę i Sebastiana.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja widziałam ostatnio Listy do M kolejne juz i polecam;)
    Słyszałam o tym filmie "Menu"- jestem go ciekawa, ale chyba poczekam, aż zdarzy się na netflixie.. ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Cały czas oglądam filmy na Netflixie. Cztery pokoje też chętnie bym obejrzała.

    OdpowiedzUsuń
  14. W tym miesiącu wykupiłam sobie opcję premium w CDA, więc raczej będę oglądać filmy w domu, niż chodzić do kina ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio chodzę do kina na polskie komedie. Obejrzałam Zołzę i Listy do M 5

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!