sobota, 5 listopada 2022

Poliki wieprzowe w sosie serowym:)

 wczoraj kupiłam policzki wieprzowe, bardzo je lubię za to że są delikatne, kruchutkie po prostu przepyszne. Minusem jest dostępność no i cena za kilo ten rarytas wyceniono na jakieś trzydzieści złotych z okładem co czyni go chyba najdroższą częścią półtuszy, mięsko jeszcze w obróbce termicznej sie kurczy co zaliczam jako kolejny mankament. Jednak smak wynagradza wiele:) Mięsko co prawda do dietetycznych nie należy, za to zawiera sporo witamin z grupy B, PP, A, potas, wapń, magnez, żelazo, miedź, selen, mangan, cynk, lizynę.... i tak można wymieniać. 

Dziś mój pomysł na policzki w sosie serowym:) 

Składniki:

pół kilo policzków wieprzowych - wyszło mi 5

ulubione przyprawy (zwykle spontanicznie sypię co mi pod rękę wejdzie, (shoarmę pamiętam, była)

olej czosnkowy

1 pieczarka

sos serowy

trochę boczku


Mięsko umyłam, natarłam olejem, obsypałam przyprawami i myk do lodówki.

Mięsko kładę na nagrzaną patelnię (gorący olej czosnkowy), jak już przewrócę na drugą stronę to zmniejszam gaz i na małym ogienku duszę sobie jakieś z 50 minut. Dodałam pokrojoną pieczarkę i tak dusiłam, potem dodałam sos serowy który to wolałam zużyć, (tak to był dobry krok). Na koniec odrobina boczku i tak to sobie bulgotało.


To było naprawdę pyszne! Jak dla mnie to danie to fajny pomysł na obiad, mięsko pasuje mi do ziemniaczków. Jeśli masz możliwość i jadasz mięso to polecam spróbować!

31 komentarzy:

  1. Bardzo lubię policzki i z chęcią bym się poczęstowała. Na pewno warto przygotować taki obiad.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie danie z pewnością smakowałoby mojemu mężowi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem wegetarianką, więc danie odpada. No chyba, że mężowi zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Policzki to bardzo delikatne mięsko, lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie, chętnie wypróbuje Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecę rodzicom, bo oni zdecydowanie chętniej wybierają mięso na obiad. Jestem pewna, że im zasmakuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno znajdzie się wielu miłośników takiego obiadu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiele osób nie zna, może sie obawia nie wiadomo czego, ale myślę że warto spróbować:)

      Usuń
  8. Przepis bardzo kuszący, mięso wygląda pysznie, a muszę przyznać, że policzków jeszcze nigdy nie jadłam :)))
    Pozdrawiam serdecznie, Agness :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadłam policzków. Może kiedyś się odważę i spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że wielką odwagą nie jest tu potrzebna,nie rozumiem obaw w końcu to mięśnie. Policzki są smaczne i mają wartości odżywczych całkiem sporo

      Usuń
  10. U mnie zdecydowanie królują bardziej warzywne potrawy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jadłam jeszcze polików wieprzowych, więc jak nadarzy mi się okazja, to kupię i chętnie wykorzystam Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam policzki, ale w takim sosie to jeszcze nie jadłam, mniamm

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba raz zdarzyło mi się robić policzki wieprzowe, ale nie pamiętam smaku, w każdym razie mam ochotę wypróbować je na nowo:)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!