sobota, 11 marca 2023

Zupa serowa przepis - tanio, smacznie i prosto.

 


 Jak mija weekend? Mam nadzieje że u Ciebie wszystko ok.
Dawno nie było tutaj przepisu więc może dziś opowiem o moim małym eksperymencie, otóż ostał mi sie wywar mięsno warzywny i tak trzeba było go jakoś zagospodarować; ostatecznie stanęło na serowej zupie. Serową zupę dawno temu jadłam pamiętam że smaczna i sycąca była.
Mama wspominała że serową zupę można robić na samej wodzie, jednak ja jestem zwolenniczka pożywniejszych składów.
Przepisów na zupę serową w sieci dostatek... rozmaite sery, do tego grzanki można.... jednak ja zrobiłam najprościej, chyba:)

Wywar (miałam nie wiele może z litr)
Biała część z pora..
Serek topiony.

Pokroiłam por na małe kawałeczki wrzuciłam do gotującego sie bulionu gotowałam około 15 minut, zblendowałam na gładko, dodałam ser topiony, zblendowałam na gładko. Chwilkę pogotowałam.
Było warto, zrobię jeszcze sobie taką zupkę jest smaczna, pożywna i rozgrzewająca.


Przepisy są różne, rozmaite sery są dodawane do takich zup - cheddar... zapewne co kto ma, co kto lubi... dorzucano też czosnek zamiast pora, cebulę.....w innych wersjach pojawiały się różne przyprawy gałka muszkatołowa, papryka....
Wariantów jest wiele, słyszałam też o zupie z dodatkiem szynki czy kiełbaski.
A Ty lubisz zupę serową?

13 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie, ale mam zabronione przez alergię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nie jadłam, warto spróbować, może ze szczypiorkiem lub łososiem?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie takie zupy są za ciężkie, ale na pewno ta jest smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny przepis. Chętnie go wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetycznie dziś u Ciebie. Uwielbiam zupy serowe, a bardzo dawno już nie robiłam. Chyba najbardziej lubię wersję z malutkimi klopsikami :))
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  6. koniecznie muszę wypróbować twój przepis

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiej zupy jeszcze nie robiłam, a ponieważ wszystkie składniki mi odpowiadają, wygląda apetycznie, to chętnie ją przygotuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. z chęcią sobiue wypróbuję ten przepis :D DZięki

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie robiliśmy w domu zupy serowej, więc może to dobry czas by to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jadłam kiedyś zupę serową w restauracji, może czas zrobić ją w domu. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie zupy. Moja koleżanka robi podobną co Ty, ale dodatkowo w niej pływają mini bagietki, na których zapieczony jest dodatkowy ser :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O ludzie, dawno już nie jadłam serowej - ale generalnie bardzo lubię i jest dla mnie idealna na chłodniejsze dni.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!