piątek, 10 marca 2023

Filmowo

Siemaneczko, mega mi głupio z powodu zaległości jakie mam, wiem nic mnie nie usprawiedliwia, ale spróbuje ponadrabiać. Dziś w zestawieniu filmy które już widziałam, produkcje które miałam ochotę zobaczyć po raz kolejny. Zapraszam


Angel - A


reżyseria: Luc Besson
scenariusz: Luc Besson
gatunek: Dramat / Fantasy / Komedia
produkcja: Francja
 


André Moussah to człowiek któremu życie sie zawaliło, desperat nie radzi sobie z nadmiarem problemów wiec pewnego dnia staje na krawędzi mostu, obok stoi piękna kobieta o figurze modelki. André widzi jak kobieta skacze, skacze i on na ratunek. Trzeba przyznać że niecodzienny początek naprawdę niezwykłej znajomości. 
Film jest utrzymany w tonacji czarno białej, nie ma tutaj innych kolorów, obraz wymowniejszy ustępuje tutaj jakby miejsca temu co sie dzieje, jest to film psychologiczny. Nie chcę za dużo pisać by nie zdradzać... dodam tyle że jest to produkcja która mimo ciężkiego tragicznego tematu została opowiedziana z żartem, ciepłem i miłością! Fantasy to nie jest mój gatunek, jednak zachęciła mnie do tego filmu opinia osoby która ten film widziała bardzo dużo razy, ja widziałam raz i wiem że jeszcze wrócę do oglądania tego filmu kolejny a może i kolejny raz.... świetny klimat, muzyka, gra aktorska oraz przekaz...

Wszyscy Jesteśmy Chrystusami


reżyseria: Marek Koterski
scenariusz: Marek Koterski
gatunek: Dramat
produkcja: Polska




Dorosły już Sylwuś siedzi z ojcem przy stole i prowadzą dialog w którym to uskuteczniają swoje wspomnienia. Retrospekcja dotyka problemu alkoholowego oraz wpływu na funkcjonowanie rodziny i życie społeczne. Obraz jest ponadczasowy i wart uwagi zwłaszcza gdy kogoś bezpośrednio lub pośrednio dotyka problem alkoholu. Choroba alkoholowa to problem nie tylko osoby chorej ale także otoczenia. Wszyscy Jesteśmy Chrystusami to wartościwa produkcja godna zapoznania się z nią mimo że nie jest to najmilszy w odbiorze film


W planach mam też powrót do filmu: "Notatki o Skandalu"

12 komentarzy:

  1. Pierwszego z wymienionych filmów jestem bardzo ciekawa i będę chciała go obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mój typ, do tego coś rzadko je chcę oglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja obecnie nie mogę się na niczym skupić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się! Trzymam kciuki by wszystko wróciło do normy!

      Usuń
  4. Oglądałam "Wszyscy Jesteśmy Chrystusami", dołujący, ale warto obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie widziałam ani pierwszego ani drugiego.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja mam ochotę wrócić do jakiegoś starego filmu. Może "American Beauty"? Jutro na przykład. ;)
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądałam jeszcze żadnej z tych filmowych propozycji.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!