poniedziałek, 9 października 2023

Opłata za dostęp do Instagrama / Facebooka?

FB i Insta są częścią codzienności wielu osób, jedni dla rozrywki, emocji tak zwanej "taniej dopaminki" inni wykorzystują te media jako narzędzie pracy. Jakby ktoś chciał ograniczyć "socjale" to FOMO (od ang. fear of missing out) czyli strach przed tym że coś ważnego nas ominie z pewnością nie pomoże. Media społecznościowe zaspokajają też poczucie przynależności....

Ile osób zrezygnuje a ile chwyci sie za portfel? 


"Meta wierzy w wartość bezpłatnych usług, które są wspierane przez spersonalizowane reklamy. Jednak nadal badamy opcje, aby zapewnić zgodność ze zmieniającymi się wymogami regulacyjnymi. W tej chwili nie mamy nic więcej do przekazania" - przekazał rzecznik Meta w rozmowie z CNBC.klik

Z powyższego artykułu dowiedziałam się że właściciel obu platform poinformował o płatnej opcji Meta Verified z której już korzystają użytkownicy Australii i Nowej Zelandii. Płatna opcja to wydatek kilkunastu dolarów w zamian za większą ochronę przed kradzieżą tożsamości.

"Jak pisaliśmy w money.pl, cena będzie różnić się w zależności od urządzenia. Miesięczna subskrypcja Meta Verified w wersji przeglądarkowej będzie kosztować 11,99 dol., a dla użytkowników systemu iOS 14,99 dol. Czyli drożej niż w przypadku Twittera, gdzie dodatkowa usługa kosztuje 8 dolarów."klik

Ciekawe czy i kiedy powstanie alternatywa dla produktów "cukiergórki".

14 komentarzy:

  1. Nie stać mnie na tego rodzaju opłaty, i tak mnie przerastają. Pozostanie więc tylko blogowanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. I gdzie z tej wiadomości wynika, że trzeba będzie coś wykupić? Bo wiemy tylko tyle, że będzie opcja płatna, dodatkowa (tak jest na większości platform blogowych), kupi ten, kto chce (pomijam już całe rozważanie, że nie ma nic za darmo i oglądanie głupawych reklam przy użytkowaniu "darmowego" facebooka też jest ceną).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A internet to niby jest za darmo? Reklamy i tak zawsze będą, można je zawsze ukryć jak się nie podoba.

      Usuń
    2. @Dorota, no właśnie :) Z tego wynika, że internet nie jest za darmo i istnieje głównie po to, żeby łapać frajera, który popatrzy sobie na reklamę (a wszystko, co nie jest reklamą jest bla bla o niczym - nawet gdy spojrzymy na blogosferę, to widać wyraźnie, że część stron to tylko słupy ogłoszeniowe).

      Usuń
  3. Ja już czekam, aż pojawi się coś noewgo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niedługo Facebook będzie płatny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś czułam, że prędzej czy później tak to się skończy... Najpierw jedna opłata, potem druga, aż w końcu cały fb będzie płatny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Pożyjemy zobaczymy, na razie się nie martwię, korzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właściciele tych platform mają prawo pobierać za nie pieniądze. To ich prywatne platformy, które wiele lat były darmowe. Ale zobaczymy jak to się potoczy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam żadnego, ale wolałabym opcje płatną, także blogspota, byle wszystko działało bez problemów!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zrozumiałam, że będzie jak np że Spotify, można darmowo z reklamami, albo zapłacić, żeby było beż reklam itp.
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
  10. Może tylko planują i nie będzie nic z tego :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!