piątek, 29 grudnia 2023

Filmowo

 


No to udało mi sie zobaczyć co nieco. Jednak niestety nie udało mi sie obejrzeć filmu: "Richard mówi do widzenia" w produkcji Johnny Depp wciela sie w nauczyciela akademickiego którego dni są policzone z uwagi na chorobę. Zapowiada sie dobrze, no mam nadzieje że znajdę.
A co mi sie udało zobaczyć zapraszam:

"Dziewczyna z perłą" / Girl With a Pearl Earring (2003)

reżyseria: Peter Webber
scenariusz: Olivia Hetreed, Tracy Chevalier
gatunek" Dramat obyczajowy
produkcja: Wielka Brytania, Luksemburg


Tytuł filmu to także tytuł obrazu autorstwa holenderskiego malarza Johannesa Vermeera, uznawany za jeden z najwybitniejszych przykładów XVII-wiecznego malarstwa. Scenariusz filmu traktuje o powstaniu dzieła. Z tego co przeczytałam tożsamość dziewczyny z perłą jest nieznana, w filmie jest to młodziutka nowo przyjęta na służbę Griet; w tej roli Scarlett Johansson. Film jest trochę o realach życia służącej, ale też nie jest bajką... nie ukazuje urody jako przepustki do lepszego życia... trochę jako problem. Jest zachwyt szefa jednak jest to bardzo subtelnie ukazane, nie ma tu krzykliwości ani przerysowania, są sytuacje trudne gdzie ukazane emocje są ok. Film generalnie spoko, nie jest to dzieło które mnie zachwyciło, przyjemnie sie oglądało, przez taką nutkę tajemniczości która gdzieś była...

Don't Buy the Seller / Target 2023

reżyseria: Park Hee-kon
scenariusz: ?
gatunek: thiller, kryminał
produkcja: Korea?


Soo-Hyun (Shin Hae-Sun) kupuje przez aplikacje używaną pralkę. Niestety inwestycja okazuje sie nietrafiona a sprzedawca oszustem. Bohaterka nie zamierza zostawić sprawy, szuka sprawiedliwości. Niestety przeciwnik okazuje sie jeszcze gorszy i niszzy kobietę robiąc z życia koszmar.
Film trzyma w napięciu, wciąga i wywołuje emocje jednocześnie zwraca uwagę na to by pilnować kto ma nasze dane osobowe bo na kogo można trafić i co ta osoba w dzisiejszych czasach może zrobić. Skórka cierpnie.

No i to na tyle, a co Ty ostatnio oglądałaś? Możesz coś polecić?

23 komentarze:

  1. Oglądałam ten film i również go polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie próbuje sobie przypomnieć co ostatnio widziałam i poza świątecznymi tytułami nic mi do głowy nie przychodzi 😁

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam "Dziewczynę z perłą", klimat ciekawy. A ten drugi film mnie zainteresował! Ostatnio zaczęłam oglądać całkiem ciekawy serial z Tajlandii: "Rodzina na pokaz". :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten koreański film mi się spodobał. Chyba go sobie obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam Niedokończone życie i Zostaw świat za sobą :-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam "Dziewczynę z perłą" i bardzo mi się podobała. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądąłam Dziewczynę z perłą lata temu i film zrobił na mnie wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj, przede wszystkim dziękuję za wizytę u mnie (zwłaszcza, że zbieram i uwielbiam filiżanki, także czerwone).
    "Dziewczynę z perłą" oglądałam lata temu i chyba wrócę, bo mnie zachęciłaś. Lubię aktorów, którzy tam grają i często dla nich oglądam film.
    Drugi film, którego nie znam, bardzo mnie zaintrygował. Jak znajdę, obejrzę.
    Mogę polecić film z Netflixa pt. Maestro, będę o nim niebawem pisać u siebie, bo jest godny polecenia, mimo mankamentów. Rozczarował mnie "Napoleon".
    Posyłam serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie widziałam żadnego z tych filmów. Wczoraj zaczęłam nowy serial ;) W sumie stary, ale nie oglądałam wcześniej - Żmijowisko ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio oglądałam"Inteligentny dom" na Netflix, jednak go nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  11. "Dziewczyna z perłą" bardzo mi się podobała.
    Ja mam nadal fazę na durne filmy katastroficzne z You Tube. Wczoraj "Lavalantula". Cud miód i orzeszki. ;p ;p ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. "Dziewczynę z perłą" kiedyś widziałam. Tego drugiego filmu nie, ale zaciekawił mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. "Dziewczynę z perłą" widziałam. Podobało mi się, choć chwilami wiało nudą. Mam zamiar w weekend obejrzeć serial "1670"

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa jestem tej Dziewczyny z perłą. Ja w okresie okołoświątecznym obejrzałam wyjątkowo dużo filmów, głównie właśnie o tematyce Bożonarodzeniowej, ale też był film o miłości i sztukach walki oraz jedno anime. Jeśli lubisz japońskie bajki, to mogę polecić A whisker away, jest to pełnometrażówka, obyczajowa, gdzie główną rolę odgrywają koty:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Obu nie widziałam, ja często oglądam różne seriale.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie oglądałam tych filmów, chociaż zapowiadają się ciekawie. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam w kinie na nowej wersji Pana Kkeksa, która bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  18. W końcówce roku nie byłam w kinie znaczy w grudniu bo jesienią byłam między innymi na Chłopach. W styczniu chciałabym iść na nowy Kogel Mogel. Anne 18.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie kojarzę, abym oglądała te filmy, ale ten drugi całkiem ciekawie się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  20. W grudniu stare i lubiane filmy świąteczne. Teraz dla odmiany obejrzałam coś innego Dziewczyna z perłą brzmi obiecująco

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziewczyna z perłą to wspaniały film. Powstał dawno temu, ale można sobie przypomnieć.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!