poniedziałek, 25 grudnia 2023

Wieczorne wigilijne spacery

 W wigilie postanowiłam uskutecznić małą wycieczkę, nie będzie to odkrywczy niczym Kolumb Amerykę post, ale jak ktoś ma ochotę fotki poprzeglądać to zapraszam:) 


Ulica Długa i Neptun to punkt obowiązkowy każdej wycieczki do Gdańska. Trudno tu o bardziej rozpoznawalne punkty dla miasta. W tle Zielona Brama.

Poniżej Ratusz Głównego Miasta


Zielona Brama


Nad Motławą wygląda tak, wzdłuż ciągną się rzędy knajpek,  wcale nie były puste, część zamknięta. 
Tak mi trochę smutno było jak widziałam parki....


Wspominałam też czasy gdzie było lepiej. 
O taki to samochodzik, i jakie prezenty....


Słynny żuraw, dziś zabytek - jest jedynym tego rodzaju zachowanym obiektem w Europie. 
Wybudowany w XV w. służył jako dźwig portowy. 


Tak jakoś bajkowo wyszło to zdjęcie.... 


zwodzonym mostem przeszłam na drugą stronę.


Wejherowo, Kościół św. Leona Wielkiego i św. Stanisława Kostki



Na jednej z grup na FB wadziłam obrzydliwą agrafkę, niby żart ale we mnie wzbudzał niesmak. Pani miała jakby opakowany zadek a`la prezent. Pan uradowany, pani zadowolona, podpis że własnie tego chce większość samotnych facetów. Wyraziłam swoje oburzenie że nie podoba mi się takie przedmiotowe przedstawianie kobiet bo kobieta ma wiele więcej do zaoferowania. Oczywiście tematy poboczne to że wartościowa ma a bezwartościowa ni ma To co mnie zdziwiło to komentarze pań o wyjmowaniu kija z (wiadomo skąd) bo są święta. Jak to ma być grupa o rozwoju duchowym... Żeby nie było ja czasem też lubię przaśnie pożartować, ale ten mem jakiś taki nie do końca stosowny w moim odczuciu. Jeden pan zadał pytanie czy treści deprecjonujące panów wywołują u mnie podobne reakcje. Ja w tym memie widziałam że sama grafika utrwala stereotyp że większość mężczyzn chce jednego. Z jednej strony gościu który tak nie myśl zostaje pogłaskany jako ten lepszy ale jako płci sie dostaje bo przecież większość. Może ktoś widział ten obrazek? Ja stwierdziłam że wstawiać nie będę tego tutaj.  Tylko chciałam napisać skoro to jakoś mnie poruszyło...
No i to na tyle, nie chciałam sie rozpisywać. Miłego dnia! 

17 komentarzy:

  1. Bardzo fajne zdjęcia :)
    Życzę wszystkiego dobrego na święta!!

    OdpowiedzUsuń
  2. PIękna zdjęcia :) Aż żałuję, że już nie mieszkam w Gdańsku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały spacer, piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia ❤️
    Twoja reakcja na mema jest słuszna, nie widziałam go i najprawdopodobniej widząc, nie pochyliłabym się nad nim wcale, ale jak tak o tym piszesz, to widzę w tym dużo racji👍

    OdpowiedzUsuń
  5. Wkurzają mnie komentarze o wyjmowaniu kija wiadomo skąd kiedy ktoś wyraża swoje zdanie. Równie dobrze można byłoby odpowiedzieć : a ty sobie go tam włóż, bo jesteś sflaczała.
    Mnie w wigilię udało się zrobić spacerek "białe święta". A wieczorem spadł deszcz i w momencie było po śniegu. :/ No ale 3/4 dnia był!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ piękne ujęcia mega dobra jakość zdjęc:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chętnie obejrzałam Twoje zdjęcia, bo wcale nie znam Gdańska, więc okazja przednia do spojrzenia na niektóre rozpoznawalne skądinąd miejsca. Co do komentarza na Fb... nie widziałam tego mema, ale dokładnie Cię rozumiem. Też dziwi mnie zawsze fakt, że kobiety wyrażają cichą zgodę i aprobatę na uprzedmiotawianie swojej płci i sprowadzanie faktu bycia kobietą do jednej czynności... To dla mnie niesmaczne i z lekka upokarzające. I wcale się nie czuję, jakbym miała kij w wiadomym miejscu, bo też uważam, że znam się na żartach... Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ mi narobiłaś ochoty na ponowne odwiedziny Gdańska.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie spacery, przypomniałaś mi wyjazd do Gdańska parę lat temu 28 grudnia, było bajecznie!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam wszystkie te miejsca w Gdańsku. Zapraszam do Warszawy. Wieczorami jest bajkowo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdańsk to jedno z moich ulubionych miast.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam miasta właśnie w święta bożego narodzenia, bo te iluminacje świetlne są cudowne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam oglądać Starówki różnych miast. Gdańskiej jeszcze nie widziałam. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mieszkanie w tak turystycznym miejscu w okresie świątecznym, musi być magiczne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ohhhh!
    Gdańsk, Trójmiasto to moja miłość. Jestem tam w każde dłuższe wolne, bo z Dolnego Śląska trochę się jedzie. Na emeryturze tam zamieszkam, mam wielu znajomych i przyjaciół. Teraz czekam na zimowe ferie, żeby tam być.
    Co do FB - jakoś mnie ostatnio totalnie mierzi. Wchodzę, robię post w Babińcu Literackim i uciekam, z grup pouciekałam już dawno temu.

    OdpowiedzUsuń
  16. W Wejherowie w tym roku byłam trzy razy, jest tam pięknie.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!