sobota, 11 maja 2024

Lody domowe

Znalazłam przepis na lody domowe, z prostych składników. Zapraszam.



 Nie byłabym sobą gdybym nie przerobiła przepisu. Zrobiłam też pewien błąd ale o tym w dalszej części, zapraszam:

Skład:

250 ml śmietany 30 %

250 g serka mascarpone 

460 g masy korówkowej 


Trzy łyżki masy krówkowej odkładamy, resztę miksujemy z serkiem mascarpone. Ja dodałam tutaj trzy cukierki chałwowe i zmiksowałam by połączyć składniki. Wyjętą z lodówki śmietanę ubijamy na sztywno by lody były bardziej puszyste. 

Na tym etapie bardziej niż o miksowanie chodzi o połączenie ubitej śmietany z masą serowo krówkową. Ja miksowałam na niskich obrotach, następnym razem raczej połączę zawartości misek.

Ja znalazłam takie trzy pudełka po lodach i postanowiłam je wykorzystać. Gdy napełniłam kubeczek na górę dałam masy korówkowej którą odłożyłam. 

Pojemniki pozamykałam i włożyłam do zamrażarki. 

W przepisie jest mowa o sześciu godzinach, u mnie było to dłużej ale myślę że nie ma to większego znaczenia. 

Była degustacja, tak oto wyglądały lody z zamrażarki wyjęte jeszcze w opakowaniach:





17 komentarzy:

  1. No proszę, jak pomysłowy przepis! Chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Super!! Chętnie wypróbuję!! I może na koniec poleję odrobiną jajcówy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Lody uwielbiam, ale masa krówkowa? nie bardzo...

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie domowe lody są najlepsze. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy przepis, ciężko zrobić dobre lody domowe, które są puszyste :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają bardzo apetycznie, niestety nie jadam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się Twój przepis bo nie jest skomplikowany i powymyślany a do tego ten krówkowy dodatek...mniammm...

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności! Muszę sobie zapisać! Rewelacyjne zdjęcia. Lody bardzo apetyczne.

    Ja robiłam taki krem: zmiksowane rozmrożone owoce, skyr jogurtowy, mascarpone. Owoce takie, jakie udało nam się kupić. Nie próbowałam tego mrozić, ale myślę, patrząc na Twój przepis, że dałoby się z tego zrobić lody. Chodziło też o to, aby było jak najmniej cukru.
    Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł :) Jak dotąd robiłam tylko sorbety i teraz planuję truskawkowo rabarbarowy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. kocham masę krówkową w lodach:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś robiłam ciepłe lody. Ale zimnych jeszcze nigdy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo chętnie skorzystam z przepisu :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super. Bardzo lubię domowe słodkości. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. moje smaki, ja pewnie dałabym jeszcze posiekaną gorzką czekoladę:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię wszystkie desery z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!