Obserwatorzy

czwartek, 30 października 2014

A na poczcie buraki Panie! Najprawdziwsze buraki!

     Kiedyś stałam w kolejce do kasy w Rossmanie. Stojący przede mną starszy Pan ustąpił mi w kolejce. Dawno temu pisałam o tym: o zdziwieniu, w ręcz zakłopotaniu niecodzienną sytuacją. Przyznać musze: pierwszy raz zdarzyło mi się by ktoś sam z siebie przepuścił mnie w kolejce. Gdy Pan okazał się obcokrajowcem zdziwienie minęło… - stara sytuacja... 
      Dziś: Wchodzę na pocztę widze grupkę ludzi, nie stali w kolejce wiec zapytałam kto ostatni. Po ustaleniu osoby usiadłam i ja. A co! Czekałam, czekałam… gdy w końcu starszy Pan odszedł od okienka pofatygowałam się i ja.
Około dwudziestoletni na sportowo ubrany młodzian w czapce z daszkiem wcisnął się przede mnie. Gdy podeszłam kulturalnie przeprosiłam że teraz jest moja kolejka; urzędniczka oddała mu aviso. Chłopak był oburzony zrobił wieeelkie oczy stęknął i odszedł.
Starszy Pan obsłużony przede mną cały czas stał nieopodal:
- to trzeba stać w kolejce – wydarł się na mnie.
- po to człowiek ma mowę by zapytać – powiedziałam.
Młody, jeszcze rozumiem: takie czasy… hormony… a może faktycznie nie zauważył; ale starszy to powinien przykładem świecić, a jeszcze na kobietę się wydziera! Jak tak można!!  
Może jestem osobą niepełnosprawną, może w ciąży zaawansowanej jestem… cokolwiek… nie rozumiem tej „kultury”.
Opowiedziałam oburzona całą sytuacje sytuacje Smuglerowi:
- zawsze tak było?! – zapytałam choć sama jestem pewna że kiedyś ludzie mieli do siebie więcej szacunku
- widzisz, po 89 roku się wiele pozmieniało: było czy się stoi czy się leży 2 000 się należy, było państwo opiekuńcze: pracował ko chciał. Wszystko wyglądało zupełnie inaczej, a teraz…
- no ale on chyba jest już po za tym! Ma jakąś swoją emeryturę czy coś… – przerwałam
- może mu nie starcza, może ma za mało…



Ciekawy filmik nakręciła nieesia25. Myśle że te ciekawe łakocie przydadzą sie nei tylko na Halloween 


42 komentarze:

  1. Uwielbiam takie sytuacje ale zazwyczaj w sklepie mi sie to zdarza. Ale mam na to wytlumaczenie, mam tylki 174cm wzrostu, "chuda jak patyk" wiec trudno mnie zauwazyc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj to laseczka jesteś! W oko wpadasz... faktycznie ciężko przeOCZYĆ... zwłaszcza panom....

      Usuń
  2. no tak - burak :P jak ja kiedyś wchodziłam do mpk, to starszy facet tak strasznie chciał być pierwszy, że się rozpychał, przez wszystkich przedzierał i używał jeszcze łokci do tego :P Chamstwo okrutne :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a mówią by brać przykład ze starszych... oni więcej energii maja niż nie jeden młody!

      Usuń
  3. Ten starszy facet ... tragedia. Jak można tak na kobietę... nie do pomyślenia !

    OdpowiedzUsuń
  4. Ludzie za grosz nie mają kultury, niestety. Burak i tyle:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Proces chamienia społeczeństwa postępuje, niestety. I jest coraz gorzej, a starsi ludzie zachowują się czasem gorzej niż rozwydrzone nastolatki z buzującymi hormonami. Niestety.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ktos kogos zaczepi slowem, a ten drugi, zamiast sie usmiechnac i rozladowac sytuacje, odpowiada agresywnym tonem. Pierwsza osoba czuje sie wrecz zobowiazana podtrzymac spor i tak to eskaluje. A wystarczyloby nie dac sie prowokowac i na agresje odpowiadac dowcipem i usmiechem, a nie oburzeniem. O ile swiat bylby przyjemniejszy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu nie chodzi o słowo. Tu nie chodzi o tę pojedynczą sytuacje... to rzeczywistość...

      Usuń
  7. Kultura naszego społeczeństwa woła o pomstę do nieba! A mit, że ze starszych ludzi powinniśmy brać przykład, niestety odchodzi w zapomnienie. Ja usprawiedliwiam to początkami demencji, ale oczywiście zdarzają się i bardzo chamskie i niekulturalne charakterki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w szkole babka mówiła że często takie zachowania u starszych osób biorą sie z niezgody na przymioty wieku, i stąd agresywna postawa, agresja wobec młodszych...

      Usuń
  8. ja nie zapomne jak musialam stac w ciazy w 9miesiacy w kolejce w ikei dodam ze to byla kolejka dla ciezarnych a jedyna ciezarna bylam ja

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja czasem odnoszę wrażenie, że takie starsze osoby mają mniej kultury niż młode, ale wiadomo, generalizować nie wolno..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda jest taka że od starszego wymaga sie więcej.

      Usuń
  10. No cóż burka i tyle czasem to by się aż chciało coś dosadnie powiedzieć ale trza się hamować ze względu na wiek...

    OdpowiedzUsuń
  11. burak!
    Obserwuję, buziaki! dzulias.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Też nieraz mi się zdarzyło, że ktoś się przede mnie wpychał i to wcale nie jakaś młodzież, ale dorośli ludzie lub "babcie".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak bo w pewnym wieku to już wszystko można....

      Usuń
  13. Mnie ostatnio jakaś kobieta przepuściła ze względu na to, że ona miała dużo, a ja nie - sama z siebie. Ja czasem też przepuszczam, albo jak jestem u lekarza, a mi się nie spieszy a czeka ktoś z dzieckiem to wpuszczam przed siebie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety, ale również zauważyłam, że niektórzy emeryci (w szczególności płeć męska) to niczego sobie "beszczele" ;/ Wydaję im się, że skoro przeżyli już kilkadziesiąt dobrych lat, to mogą sobie pozwalać na wszystko... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Utracili męskość... zamiast zachowywać sie z godnością tylko to podkreślają.

      Usuń
  15. ludzie i ludziska byli, są i będą :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Powiem tak u nas w Polsce to nawet kobiety w ciąży w kolejce w sklepie nie przepuszczą, a już nie ma mowy o miejscu w komunikacji miejskiej. Sama nie raz stałam w 8 miesiącu ciąży w autobusie i nikt nie ustąpił, trzeba się o wszystko upominać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A są, widziałam miejsca specjalnie oznaczone.... szkoda gadać...

      Usuń
  17. Niefajna sytuacja :/. Przykro mi. Ale niestety. Takie czasy - wszystkim się to udziela. Starsi ludzie są czasem gorsi od młodych.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam milion takich przykładów z kolejek w przychodniach. Aż nie raz uszy więdną jak starsze osoby potrafią być "kulturalne".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a już przychodnie to klasyka... mogli by film nakręcić coś w stylu "dzień świra" to dzień z życia właśnie z takiej przychodni...

      Usuń
  19. smutna rzeczywistość...
    ja ostatnio przepuściłam starsza kobietę w kolejce w piekarni to po pierwsze myślała, że ludzie mnie tam zlinczują a po drugie kobieta była w takim szoku, że poczekała na mnie przed piekarnią żeby podziękować

    OdpowiedzUsuń
  20. miałam podobną sytuację - na poczcie mimo numerków wcisnęła sie przede mnie dziewczyna, jakby nigdy nic, postanowiłam jednak nie komentować, a może szkoda, choć nie sądzę by dało jej to jakoś do myślenia...

    OdpowiedzUsuń
  21. Kulturę wynosi się z domu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, miło mi że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie, ale nie SPAMuj, komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię na pewno. Zwłaszcza jeśli masz g+ będzie mi łatwiej do Ciebie trafić gdy zostawisz adres bloga pod swoim komentarzem. Czasem mam zaległości, ale spokojnie, nadrabiam je:))
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!