niedziela, 22 kwietnia 2018

Garść rozmaitości kuchennych do poczytania:)

W trosce o zróżnicowaną tematykę tego miejsca chcę dziś podzielić się z Tobą rozmaitymi poradami jakie znalazłam w starych gazetach... o ile gazeta może być nieaktualna to kuchenne porady są zawsze na czasie. Od razu zaznaczam że nie testowałam ich osobiście ale może komuś sie przyda, może ktoś przerobi po swojemu.... może sie przyda kto wie, zapraszam:)



1) Chrupiące warzywa: Szparagi zielone, brokuł... będą pyszne i chrupiące jeśli po krótkim gotowaniu przelejemy je zimną wodą. Lubicie tak? Ja nie... wolę dłużej gotować i pałaszować, takie chrupiące fajne do sałatki myślę: )

2) Gdy przesolisz gulasz możesz uatować go dodając sok z cytryny lub cukier, ważne by robić to stopniowo sprawdzając smak do uzyskania pożądanego efektu:)

3) Smak i aromat przypraw zachowasz na dłużej trzymając je szczelnie zamknięte. Ja do tego celu używam słoiczków na które nalepiam etykietki. Takie naklejki można wydrukować w sieci jest w czym wybierać klik

4) Aby galaretka miała bardziej intensywny smak można zamiast w wodzie rozpuścić ją w soku owocowym:)

5) Chcesz wproadzić nieco innowacji do ciasta z kruszonką? Diabeł tkwi w szczegółach może w kruszonce? pół szklanki mąki pszennej zagnieć z 1/3 szklanki cukru, 1 łyżeczką mielonego imbiru. pół kostki masła i 4 łyżkami mielonych orzechów.

6) Idealna beza - śnieżnobiała, sztywna z wierzchu mięciutka wewnątrz. Gdy w trakcie pieczenia zaczyna sie rumienić należy obniżyć temperaturę do 25 stopni a na koniec zostawić ją na 30 minut w wyłączonym  oraz otwartym piekarniku by sie dosuszyła

7) By ciasto (na przykład na naleśniki) wglądało nieco inaczej niż zawsze... można dodać barwnika ale naturalnego takiego jak sok z buraka czy szpinak.

8) Twoja zapiekanka będzie smaczniejsza jeśli podlejesz ją... bulionem, na przykład z wczorajszego obiadu:)

9) Ciasto drożdżowe będzie dłużej miękkie gdy włozymy je na 3 do 5 s do mikrofali. Wypiek miękki i pahnący jak w dniu wypieku.

10) Robiłaś gołąbki, została kapusta z którą nie do końca wiesz co zrobić? Można je posiekać i dodać do farszu lub dodać je do zupy warzywnej albo zrobić kapuśniak:)

Porady pochodzą z magazynu "Przyślij Przepis" Nr 6/2014 s 60 i 61

31 komentarzy:

  1. O cieście drożdżowym nie miałam pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasem sama tak robię, momencik a jak miło i pachnąco:)

      Usuń
  2. Lubie takie drobne domowe porady. Gdy jeżdżę do rodzcow na działkę jest tam pełno starych gazet( ostsynio znalazłam egzemplarz z 2010:)) lubię je przeglądać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne ciekawostki, szkoda tylko, że kucharka ze mnie średnia, ale może akurat uda mi się z porad skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. znam właściwie wszystkie te ciekawostki i stosuję w domu

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne ciekawostki, większość z nich w sumie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama kiedy robi gołąbki i jej zostanie kapusta to gotuje kapuśniak - tak jak napisałaś :)
    Do przesolonej zupy/gulaszu - wrzucić na jakieś 2 godziny pokrojonego surowego ziemniaka, ktory wchłonie nadmiar soli :)
    A brokuły przelewa się wrzątkiem aby po ugotowaniu dalej się nie gotowały - ja zawsze gotuje al dante :)
    Ciasto drożdżowe i mikrofala - jakoś temu nie ufam. Dłużej wilgotne będzie jak doda się do ciasta więcej masła (to też wpłynie na smak) ale mikrofala? Nie jestem pewna... mikrofala raczej wysuszy ;) Tak samo jak mrozi się pieczywo to najlepiej rozmrażac w temp. pokojowej aby było świeże - mikrofala lubi z jedzenia robić gumę ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tego z ziemniakiem nei wiedziałam:) Akurat z ciastem drożdżowym to taki myk przed zjedzeniem chwilka w mikrofali a jak miło, polecam spróbować

      Usuń
  7. Fajne porady, o niektórych nie wiedziałam. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam i stosuję takie ciekawostki w swojej kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne i ciekawe porady.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pewnego razu próbowałam zrobić bezy. Nie chcesz wiedzieć co mi wyszło. ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. As usual very interesting! Thanks a lot for sharing)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo ciekawe porady :) zaskoczyłaś mnie ciastem drożdżowym z mikrofalówki :))

    recenzjebynikaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. o nr. 4 nie znałam :) muszę to wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  14. Z przesolonym gulaszem muszę zapamiętać, co prawda raczej niedosolę, niż przesolę, ale nigdy nie wiadomo :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Podlanie zapiekanki bulionem to bardzo fajny pomysł:).

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!