środa, 3 lipca 2024

Kruche ciasto z truskawkami i bananem

 Dziś przepis który dostałam od koleżanki, jej wychodziło lepiej bo masa wyższa, za to po wielu próbach obwiniam stary prodiż. Szansa że Tobie wyjdzie lepiej, a wykonanie jest mega proste. Pomysł na ciasto z bananem i truskawką bardzo mi sie spodobał, w przyszłości planuję eksperyment z czekoladą. Jak komuś inaczej pasuje to pole do popisu otwarte. Ciasto kruche, na maśle przyjemnie rozpływa sie w ustach, tak łatwo sięgnąć po kolejny kawałek...



Co użyłam ja na ciasto kruche

2 kubki mąki pszennej

200 g masła 
4 żółtka, ważne by dokładnie od białek oddzielić.
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na piankę

4 białka 

2 budynie waniliowe 

3/4 szkl. cukru no na moje oko może tyle było;)


truskawki, klasterki banana 

Najpierw trzeba masełko, te dwia kubanki  mąki proszek do pieczenia i ultra dokładnie żółtka od jajek oddzielić, nie piszą ale lepiej zrobić to od razu żółtka do ciasta białka do ubicia. Wyrabiamy ciasto 2/3 na spód prodiża, reszta zamrozić, krótko. Mrozić. Koleżanka mówi że jej było około 20 minut moje nie wiem przez te euforyje związaną z wizytą listonosza samego i przesyłką od Ani…
No. Spód prodiża wylepiony jak kucharze pokazują że trzeba widelcem nakłuć tako i ja uczyniłam wielokroć.

Pianka.

Do białek cukru dodałam  i na sztywno jedziem z koksem. Jak już sztywne było to dałam budyniu i zamiast delikatnie mieszać ja zbyt mało delikatna byłam, i oleju lałam ciurkiem cieniutkim – no wiem już popsute było bo to trzeba było delikatnie, ale jak ktoś z wprawy wyszedł… no teraz już wiem że to delikatnie trzeba postępować by jak najwięcej powietrza w środku ostało. Na koniec kilka kropel olejku waniliowego dałam;) a co tam! 
Pianę na ciasto wylałam na wierzch truskawki wpół pokrojone a z zamrażalnika sztywne zawiniątko coby się na tarce lepiej ścierało, takie patenty są;) no i tą resztkę ciasta ścieram na góre samą  i prodiż odpalam. No koleżanka 30 – 40 minut piekła a mnie zajęło to około 50 minut… widzicie kwestia wyczucia.  

Wyszło mi takie cuś; 

15 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie drożdżowe ciasto. A dawno go nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię ciasta z owocami, szczególnie latem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię ciasta z owocami, więc możliwe, że wypróbuję Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciacho na czasie a i z owocami można pokombinować:)
    A ile ma być oleju do piany żebym i ja czegoś nie popsuła:)?

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam kilka dni temu wersję ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ochotę na domowe ciasto... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie, chociaż jak będę robiła to truskawki wymienię na rabarbar.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale apetyczne ciacho! Ślinka leci od samego patrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy nie łączyłam truskawek i banana w cieście, super!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepyszna propozycja. Dawno nie jadłam kruchego ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam :) Szkoda, że bananów nie powinnam...

    OdpowiedzUsuń
  12. O, jakie ciekawe połączenie - truskawki i banany!

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!