piątek, 5 lipca 2024

Filmowo

 

Dzień dobry, jak tam nastroje przed weekendowe? Ja wczoraj byłam w teatrze na spektaklu: "Powarkiwania Drogi Mlecznej". Meta kabaret którego bohaterami są znane persony a nawet... kosmitka. Widowisko zaskoczyło mnie pozytywnie bo nie przypuszczałam że będę sie tak dobrze bawić.  



Złodziej życia / Taking Lives (2004) 


reżyseria: D.J. Caruso
scenariusz: Hillary Seitz, Jon Bokenkamp
gatunek: Kryminał, Thriller
produkcja: USA, Australia


Angelina Jolie jako agentka federalna Illeana Scott na tropie niebezpiecznego mordercy który przejmuje tożsamość i wygląd swoich ofiar. 

Prestiż / The Prestige (2006) 



reżyseria: Christopher Nolan
scenariusz: Christopher Nolan, Jonathan Nolan
gatunek: Dramat, Thriller
produkcja: USA, Wielka Brytania

Londyn na przełomie XIX i XX w.  dwaj iluzioniści Robert Angier (Hugh Jackman) i Alfred Borden (Christian Bale) współpracują ze sobą. Kres współpracy nadchodzi po wypadku w którym to ginie żona Angiera który to winą obarcza Bordena. Zaczyna sie ostra rywalizacja. 

Śmierć i Dziewczyna / Death and the Maiden19941h 43m



reżyseria: Roman Polański
scenariusz: Rafael Yglesias, Ariel Dorfman
gatunek: Dramat, Thriller, Psychologiczny
produkcja: Francja, Wielka Brytania

Dr Roberto ((Ben Kingsley) Miranda trafia do domu pewnego małżeństwa. Żona Paulina Escobar (Sigourney Weaver) rozpoznaje w nim swojego oprawce. Mąż poznaje żonę z zupełnie innej strony, dowaduje się rzeczy przez które z pewnością ich relacja ulegnie zmianie na zawsze. Pozostaje pytanie czy aby na pewno przybysz to naprawdę ta sama osoba? 

Wywiad z Wampirem  / Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (19942) 

reżyseria: Neil Jordan
scenariusz: Anne Rice
gatunek: Dramat, Horror
produkcja: USA


Czasem cierpienie jest tak wielkie że człowiek staje w przedsionku pragnąc zakończenia życia ale nie robi tego więc prowokuje. Brad Pitt wciela sie w rolę młodego wdowca który już jako wampir udziela wywiadu. Wampir kojarzy sie ze złem, jednak ogarnięty cierpieniem nie chce nikogo krzywdzić. Kontrastem jest mroczny wampir w tej roli również młody Tom Cruise któremu bohater zawdzięcza przemianę w nieśmiertelnego krwiopijcę. W produkcji zobaczymy Kirsten Dunst w roli małej dziewczynki oraz Antonio Banderasa

Moonlight (2016)

reżyseria Barry Jenkins 
scenariusz Barry Jenkins 
gatunek Dramat 
produkcja USA


Jesteśmy obserwatorami dorastania młodego człowieka, syna narkomanki który dostaje pewną pomoc i życzliwość, ale  w szkole jest gnębiony. Pewnego dnia postanawia cos zmienić, mówią że emocje nie są dobrym doradcą. Przemiana jest ogromna, zaskakująca. 

To na tyle, miłego dnia! 

18 komentarzy:

  1. Nie znam żadnego z tych filmów. Ja ostatnio na Netflix widziałam polski film - Spadek. Całkiem zabawny i zaskakujący.
    Serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe propozycje filmowe :) Ja zawsze nadrabiam zaległości w filmach zimą. Latem niestety nie mam na nie czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Duży udało Ci się obejrzeć ciekawych filmów. Ja niestety nic nie oglądam, wolę spędzać czas na świeżym powietrzu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wczoraj zaczęłam oglądać filmna CDA ale padłam. Może dzisiaj go dokończę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam "Prestiż" i "Wywiad z wampirem", to ciekawe, klimatyczne filmy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wywiad z wampirem oglądałam dawno temu. Reszty filmów nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Filmy na pewno wciągające, ale to nie mój typ :) Latem szkoda mi czasu na oglądanie tego typu filmów, wolę poczytać, dowiedzieć się czegoś mądrego, pospacerować, poćwiczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja Cię do niczego nie zachęcam. Nie oglądasz Twoja sprawa! Ja wczoraj w teatrze dobrze się bawiłam. Uważam że warto się ukulturalniać, sztuka ma fajny przekaz o ważności relacji o szacunku. Oczywiście każdy lubi co innego

      Usuń
  8. Super, że się dobrze bawiłaś w teatrze.Znam film "Wywiad z wampirem" mi się podobał. Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie, że wizyta w teatrze była udana :) pamiętam "Wywiad z wampirem" bo zrobiło mi się słabo w kinie i to na początku seansu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, że teatr zaskoczył pozytywnie i był to dobrze spędzony czas, na dodatek na wesoło i o to przecież chodzi:)
    ,,Wywiad z wampirem" i ,,Prestiż"
    oglądałam już wcześniej ale to są filmy, do których chętnie się wraca.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie znam żadnego z tych filmów :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!