czwartek, 18 października 2018

Karta mieszkańca.

Z tematem pierwszy raz zetknęłam się przy okazji stażu. Moja koleżanka lat temu z pięć? No może więcej, może mniej ale jednak; była stażystką w Urzędzie Miasta Sopot. Podczas stażu koleżanka dowiedziała sie i mi przekazała że jest coś takiego jak karta mieszkańca którą może otrzymać osoba zameldowana w Sopocie. Z tego co pamiętam posiadacz papierowej błękitnej karty miał możliwość wejść na molo a darmo, jakieś zniżki...
Jakoś latem tego  roku dowiedziałam się że miasto Gdańsk także wprowadziło ową kartę dla mieszkańców w 2017 roku:


źródło

"Umożliwi ona raz w roku skorzystanie bezpłatnie z 10 gdańskich atrakcji m.in. Europejskiego Centrum Solidarności, gdańskich muzeów, Miejskiego Ogrodu Zoologicznego, udział w meczu Lechii na gdańskim stadionie, czy wejście na pływalnię. Karta Mieszkańca to też system wielu ulg i rabatów, z których mieszkańcy będą mogli korzystać. Dlatego zachęcam i zapraszam. Skorzystajmy wspólnie z możliwości, jakie daje nam nasze wspaniałe Miasto."
Przekonuje Paweł Adamowicz Prezydent Miasta Gdańska klik źródełko



No i na szarym końcu dogania Gdynia czyniąc z karty swego rodzaju wyborczą kiełbasę. Jeszcze jakoś na początku roku wiceprezydent Gdyni Bartosz Bartoszewicz twierdził że Gdynia nie potrzebuje Karty Mieszkańca. Jest karta Senior Plus i Gdynia Rodzinna, no jak ktoś nie jest seniorem ani nie ma rodziny to co w tedy? Pewno nic, ale skoro wybory są miasto oklejone kandydatami to i karta działa - od 1 października.
Gdy pierwszy raz zetknęłam sie z tematem zaletą posiadania karty była możliwość zobaczenia meczu  lokalnej drużyny za darmo raz w roku (Bałtyk i Arka Gdynia przystąpiły do programu). Widać sprawne działania organizatora sprawiły że na chwilę obecną po za rozgrywkami na Gdynia Arena. Każdy właściciel karty Moje Miasto Gdynia otrzyma bezpłatny bilet na mecz rozgrywany w ramach Energa Basket Liga. Oferta partnerów projektu powiększyła się o darmowe:

1) Teatr Miejski im. Witolda Gombrowicza w Gdyni Z Kartą Mieszkańca raz w roku darmowy bilet (ważny od 2.10.2018 r.) na wybrany spektakl własny Teatru.klik więcej info

2) Gdyńskie Centrum Kultury Z Kartą Mieszkańca raz w roku darmowy bilet (ważny od 1.10.2018 r.) na wybrany spektakl ze stałego repertuaru GCK.

3) Muzea:

Muzeum Miasta Gdynia  darmowe wejście cały rok na wystawę stałą.
Muzeum Emigracji darmowe wejście cały rok na wystawę stałą.

Reszta to zniżki w różnych miejscach związanych z rozrywką, gastronomią Lista partnerów

Koszt stworzenia systemu informatycznego to 80 tys. zł, a wydrukowania kart kolejne 100 tys. zł. Karty będą ważne przez trzy lata. - przeczytałam na portalu trojmiasto.pl

Karty są też w innych miastach, grafiki są podlinkowane, klikając w nią przechodzisz na stronę gdzie znajdziesz więcej info:
źródło grafiki





Na dzień dzisiejszy karty mieszkańca oferuje swoim obywatelom wiele miast, taką kartę można zwykle wyrobić sobie przez internet lub w punkcie, oczywiście po szczegóły warto zajrzeć na stronę czy też do regulaminu na stronie organizatora.
Kartę może tez wyrobić sobie osoba która ma w mieście nieruchomość lub rozlicza PIT jednak w poszczególnych miastach może sie to różnić.
Pomysł darmowych wejść i atrakcji dla mieszkańców jest spoko. Fajnie że nieodpłatnie można z czegoś skorzystać i sie "ukulturnić" za darmo dzięki temu że sie mieszka w danym mieście. Co do zniżek to też w jakimś stopniu zachęcają do skorzystania.
Jednak jak na razie sama nie wiem czy wyrobię sobie taką kartę, może chwilę poczekam, jednak nieukrywanym że darmowy spektakl w teatrze to kusząca propozycja ;)
A co Ty sądzisz na temat takiej karty mieszkańca? Może już masz jakieś doświadczenia w tym temacie?

39 komentarzy:

  1. Uważam, że taka karta to świietny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla miasta to tez spora korzyść... korzyść z podatków. Bo jednak trzeba się zdeklarować i odprowadzać do danego miasta podatki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. A Ty wyrobiłabyś/ masz wyrobioną taką kartę?

      Usuń
  3. Myślę, że warto wyrobić sobie taką kartę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Karta mieszkańca to super pomysł :) Dużo korzyści ma się z jej posiadania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to fakt:) ciekawe jak to sie rozwinie, fajnie że ludzie mogą sie ukulturalniać za darmo.

      Usuń
  5. Podoba mi się... sporo korzyści i promocja miasta jego walorów, kultury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie: wiele osób nie chodzi do kina czy teatru z powodów finansowych teraz karta często daje możliwość raz w roku odwiedzić nie jedno takie miejsce.

      Usuń
  6. Widziałam, że w Szperku można je wyrobić, ale nie miałam czasu podejść, fajnie, że o tym napisałaś :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O, muszę sprawdzić, czy Chorzów ma coś podobnego. Wiem że jest karta seniora, ale czy mieszkańca? sprawdzę!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem że Gorzów ma ale Chorzowa nie znalazłam, może znajdziesz Ty:) Nie wykluczone że może wprowadzą.

      Usuń
  8. Moja dzielnica znajduje się w tych najaktywniejszych :) Uwielbiam moje miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na poludniu tego nie ma z tego co sie orientuje... Fajny pomysl :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ekstra, super, że miasto dba o swoich mieszkańców. ja mieszkam na wsi i tu sie nic nie dzieje ale lubię ten spokój

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak sie właśnie zastanawiałam nad mieszkańcami wsi, jest coś takiego jak karta mieszkańca gminy ale które konkretnie oferują ciężko powiedzieć. Widać sprawa jeszcze świeża może te które nie maja pójdą za przykładem tych które wprowadziły:)

      Usuń
  11. Takie karty powinny być w każdym większym mieście, na pewno miasta by na tym skorzystały.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa jestem czy u mnie są tego typu kartę bo szczerze ci powiem że nawet nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sporo miejscowości je oferuje i wprowadza więc może akurat:)

      Usuń
  13. Ciekawe ile osób ma czas korzystać z tego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi oszacować kto ile i z czego, ale myślę że sporo osób stosuje.

      Usuń
  14. O nawet nie wiedziałam, że Kraków ma taką kartę. Szkoda, że już tam nie mieszkam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Całkiem fajna inicjatywa dla mieszkańców :)

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja uważam że to nie jest fajne, bo tylko mieszkańcy miast mają przywileje- dlaczego...wszyscy nie mogą mieszkać w wielkich miastach, a może i nie chcą tam mieszkać, a też powinni mieć czasami jakieś zniżki ;)
    Mieszkańcy miast zniżka na bilety, a poza strefowi od stycznia podwyżka ...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!