niedziela, 8 września 2019

Filmowo


Cześć kochani! Jak minął tydzień? Jak mija weekend? U nas nieco deszczowo a jak wiadomo na nie najfajniejszą pogodę najlepsza odskocznia, książka, film. Dziś będzie jak zwykle filmowo, zapraszam.


Ucieczka z domu obłąkanych / Escaping the Madhouse: The Nellie Bly Story (2019) TV


reżyseria: Karen Moncrieff
scenariusz: Helen Childress
gatunek: Thriller
produkcja: USA


Film na podstawie prawdziwych wydarzeń. Nowy York rok 1887. Dziennikarka Nellie Bly (Christiana Ricci) postanawia napisać artykół na temat realiów życia pacjetek osobliwego szpitala psychiatrycznego usytuowanego na wyspie. W tym celu planuje trafić do owego zakładu by opisać jak naprawdę od środka wyglądają realia życia cierpiących na duszy ludzi. Film utrzymany w chłodnym klimacie, dość wciągający, dobre zdjęcia więc dobrze sie go ogląda. Kibicowałam głównej bochaterce by tychło wydostała sie z tego chorego otoczenia.
Co do prawdziwej postaci która zasługuje na uwagę  Nelly Bly to tak na prawdę Elizabeth Jane Cochrane.
Dziesięć dni w szpitalu psychiatrycznym okazało się dla dziennikarki inspiracją do napisania książki. Publikacja przyniosła autorce sławę. Nelly stała sie pierwszą dziennikarką celebrytką, sprawa zapoczątkowała dziennikarstwo śledcze w USA. Artykuły Nelly zapoczątkowały reformę opieki psychiatrycznej. W rezultacie rozgłosu sprawy powołano specjalną komisje do zbadania nadużyć wobec pacjentek szpitala na wyspie "Blackwell", placówkę zamknięto. Obecnie miejsce nosi nazwę "Wyspa Roosevelta" mieszka na niej 12 000 osób, żadna z nich nie mieszka tam przymusowo. 



Nelly była reporterką wojenną pisała podczas I wojny światowej w Europie, pisała o prawach kobiet. Nelly była pierwszą kobietą, która podróżowała dookoła świata bez towarzystwa mężczyzny. W wieku trzydziestu lat poślubiła milionera Roberta Seamana i porzuciła na pewien czas dziennikarstwo, po śmeirci meża zarządzała biznesem. Stała się wzorem dla wielu kobiet z jej pokolenia. Nelly zmarła w wieku 57 lat, na zapalenie płuc; pośmiertnie uhonorowano ją w Galerii Sław. 

Ma (2019)


reżyseria: Tate Taylor
scenariusz: Scotty Landes
gatunek: Horror
produkcja: USA


Mamy tu grupę szkolnej młodzieży szukającej rozrywki. Jest też dojrzała kobieta którą nastolatkowie poznają przypadkiem. Przecięcie sie dróg owocuje zaproszeniem grupy młodych ludzi w progi czarnoskórej kobiety tytułowej: "Ma". Cały tytuł jak i określenie ma nadawać jakiejś tajemniczości....
Odpalając film liczyłam na jakaś zagadkę, intrygę na coś ciekawego, zaskakującego czym miałby być powód do zaproszenia młodych obcych sobie ludzi w swoje progi. Z logicznego punktu widzenia organizator imprezy musi sie liczyć z wydatkami, stratami... więc ciekawiło mnie co też motywuje tą osobę do zapraszania w swoje progi obcych młodych ludzi. Nie chcę tu spojlerować, ale było kilka momentów gdzie myslałam że coś sie ruszy że to może już ten moment gdzie coś sie zadzieje, że wyjdzie na jaw... a tu okazuje sie że czas stracony, nadzieje zawiedzione.. eee... nie polecam tego filmidła. Strata czasu.



25 komentarzy:

  1. Nie oglądałam żadnego z nich :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz czytam o tych tytułach. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że ten film "Ma" jest taki słaby. Fabuła mnie bowiem zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy film na pewno obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oba filmy zdecydowanie dla mnie, lubię takie klimaty i z pewnością obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno obejrzę Ucieczkę z domu obłąkanych :) Ten drugi mnie nie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Ucieczkę z domu" chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nellie Bly była wspaniałą postacią. Prawdziwa superwoman. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam żadnego z tych tych filmów, ale zainteresował mnie pierwszy tytuł. Z chęcią obejrzę Ucieczkę z domu obłakanych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Żadnego nie znam. Ostatnio mało filmów oglądam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten pierwszy film to może być coś naprawdę fajnego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie oglądałam tych filmów, szczerze to nie mam czasu na siedzenie przed tv ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. chętnie zobaczę "Ucieczka z domu obłąkanych " czasami lubię takie kino

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety też nie widziałam tych filmów

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy chętnie zobaczę, ostatnio lubię takie klimaty :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Widzę, że mocne pozycje nam tu wrzucasz, w sam raz na Halloween :) Ja jednak ostatnio zakopałam się w serialach :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie miałam okazji poznać żadnego z tych filmów

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!