sobota, 12 marca 2022

Masala Chai

 Ja dzisiaj na szybciutko bo dziś o północy czeka mnie wyjazd upragniony i wyczekiwany. Mam nadzieje odpocząć od stresu pracowniczego. W czwartek przyszłam do pracy, dowiedziałam się że na komunikatorze pisali że z mojego projektu ludzie nie przychodzą do pracy bo jakaś awaria. Kurde! W prywatnym czasie nie mam przymusu śledzić co dzieje sie w pracy, oczywiście robię to czasami, ale prywatny czas jest na to by odpocząć, zająć sie innymi sprawami. Poszłam poprosiłam czy mogę popracować, czy przydam sie w innym miejscu, dostałam odpowiedź odmowną. Poszłam w inne miejsce i okazało sie że mogę sie przydać. Liczyłam że te 6 godzin popracuje, ale okazało sie że znowu coś i cała grupa ma 2 godziny okienka. Z sześciu zrobiły się cztery. Lepsze niż zero, lepsze osiem...

No i jak sie dziwić że ludzie mają dość i odchodzą. 

Porobiłam sporo zakupów, ale to podobnie jak i inne posty na nadchodzący tydzień postaram się ogarnąć. 

A teraz przepis:

Masala Chai (hindi मसाला चाय , trl. masālā ćāy ) to sposób który dawno temu znalazłam w gazetce z przepisami, jednak zamiast wrzucić go tu na bloga zachowałam go w formie papierowej. No i gdzieś mi zaginął recept owy... poszukiwania nie łatwe były, jednak w internecie jest prawie wszystko więc w końcu znalazłam spis zapomnianych składników oraz sposób wykonania tego smacznego napoju.
Jednak zanim przejdę do rzeczy kilka słów o Masala czaj:
Słowo masala (मसाला) czy też massala w języku hindi oznacza przyprawę; mieszankę różnych ziół lub przypraw właściwą dla kuchni indyjskiej. Osobiście miałam masale to: curry, tandori masala, sambar masala...
Masala ćaj - to smaczna, aromatyczna mieszanka przypraw używana do herbaty. Ciocia Wikipedia podpowiada że nie ma sztywnego, "prawilnego" jedynego przepisu na Czai Masalę, mogą się one od siebie różnić składem, proporcjami, przygotowaniem.... więc każda rodzina ma swój przepis przekazywany z pokolenia na pokolenie, jednak bazę stanowią:


  1. czarna, mocna herbata, 
  2. przyprawy: kardamon, cynamon, imbir, pieprz, goździki i inne może być pieprz, lukrecja....
  3. biały lub czarny cukier, miód, czy melasa...
  4. mleko

Do malego garnuszka wlewamy 2 szklanki wody, gdy woda sie zagotuje dodajemy herbatę i gotujemy na małym ogniu kilka minut. Dodajemy przyprawy, po chwili dodać mleko i miód (opcjonalnie cukier), mieszamy. ...

Tak przygotowany chai przelać przez sitko do filiżanek. Można dodatkowo dosłodzić wg indywidualnych preferencji.


 Ogarniam sprawy z tym związane, laptopa nie biorę będę z telefonu działać.

45 komentarzy:

  1. W takim razie życzę by pobyt okazał się dla Ciebie udany i relaksujący.

    OdpowiedzUsuń
  2. Udanego wyjazdu. Koniecznie odpoczywaj!

    OdpowiedzUsuń
  3. Miłego wyjazdu. Naładuj baterie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Życzę miłego pobytu :) Mleka nie cierpię, nie słodzę też herbaty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda że przepis nie podpasował. Może innym razem będzie inaczej 💗

      Usuń
  5. Herbata z mlekiem zdecydowanie nie jest dla mnie ;)
    Udanego wypoczynku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Paulina Kwiatkowska12 marca 2022 14:57

    Życzę udanego wypoczynku!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie smakował mi ten rodzaj herbaty.
    Życzę Ci bardzo udanego wyjazdu, odzywaj się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda że napój nie wpasował się w Twoje gusta. Może kolejny pomysł bardziej Ci się spodoba.

      Usuń
  8. Miłego wyjazdu i dużo odpoczynku od stresu i tego wszystkiego ;)
    Super przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Miłego wyjazdu 😊 Ja ostatnio zaprzyjaźniłam się takimi przyprawami jak kolendrą, cynamon, gałka muszkatołowa, ale dodaje je do mleka.

    OdpowiedzUsuń
  10. udanego wyjazdu, sama też zaczynam powoli planować jakiś wakacyjny wyjazd :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam nadzieję że Twój wyjazd będzie udany.

      Usuń
  11. Nigdy nie piłam tego napoju. Miłego odpoczynku <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Życzę udanego wyjazdu. Też mi się marzy uciec na kilka dni i odpocząć od wszystkiego co wokół.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasami naprawdę trzeba odpocząć od rzeczywistości firmowej, a nie zasuwać jak wielbłąd dwugarbny
    Miłego odpoczynku...

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo miłego odpoczynku od codzienności:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam nadzieję, że napiszesz co nieco o wyjeździe czy był udany, czy byłaś zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nigdy nie pilam herbaty z mlekiem . Zycze Ci duzo odpoczynku na wyjezdzie!

    Pozdrawiam cieplutko ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Oby wyjazd był jak najbardziej owocny w reset ciała i umysłu ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Masala chai dziękk przyprawom smaczny, ja bym nie dodawała cukru ani mleka, ale gusty są różne :) Udanego wyjazdu :) kasiak

    OdpowiedzUsuń
  19. O ile indyjskie przyprawy lubię, i tyle herbata z masłem mnie nie przekonuje. Życzę dobrego odpoczynku.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!