piątek, 2 września 2022

Filmowo

 


Piąteczek piątunio wyczekiwany przez wielu nastał miłościwie. Poszukiwania dobrych filmów z różnym skutkiem a oto co udało mi sie zobaczyć, zapraszam:

Odzyskać dziecko / Reclaim 

reżyseria: Alan White
scenariusz: Luke Davies / Carmine Gaeta
gatunek: Thriller
produkcja: Chiny / Malezja / USA


"Tam gdzie jest ciężko, dzieciom jest jeszcze ciężej" mówi Shannon żona Stevena. Małżeństwo przeżyło wypadek i skoro nie może mieć swojego potomstwa postanawia zaadoptować dziewczynkę z Haiti w tym celu udają się do Portoryko. Wspólne chwile niestety nie trwają długo gdyż... Nina znika i odtąd zaczyna sie koszmar. 
Film trzyma w napięciu od momentu zniknięcia dziewczynki, wydarzenia w filmie dość przewidywalne. 

Umrao Jaan: Losy pięknej kurtyzany


reżyseria: J.P. Dutta
scenariusz: J.P. Dutta
gatunek: Melodramat
produkcja: Indie


Ameeran jako mała dziewczynka zostaje porwana i sprzedana do domu uciech gdzie otrzymuje nowe imię Umrao. Lata mijają dziewczynce na nauce tańca, poezji... jest zaprzyjaźniona i widać więź z jej nauczycielami, ba! Nawet z właścicielką lupanaru relacja jest dobra, miałam wrażenie że panuje tam taka rodzinna atmosfera. Fabuła podobna jak w wyznaniach Gejszy pojawia się mężczyzna i ją wybawi.... no tutaj pojawiają się komplikacje bo to jednak jest melodramat, jest dużo muzyki, tańca które to nie przypadły mi do gustu i po prostu je przewijałam. Podobały mi sie dialogi tak bardzo różniące się od tych w innych produkcjach, przyznam że pierwszy raz widziałam produkcje z Bollywood, ciężko było mi zapamiętać te dziwaczne imiona, zaskoczyły kolory. 

No i to na tyle, miłego piąteczku <3

20 komentarzy:

  1. Nie przepadam za filmami wzbudzającymi napięcie. Stresów mam zdecydowanie za dużo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, może ten drugi by Ci sie spodobał:)

      Usuń
    2. Może przy okazji obejrzę. Ostatnio coś nie mam do tego głowy ;)

      Usuń
  2. Pierwszy film chętnie obejrzę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie oba filmy bardzo zainteresowały.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej, Ryan Phillippe. Uwielbiałam go w przeszłości.

    OdpowiedzUsuń
  5. John Cusack to był kiedyś dobry aktor.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy film ma fajną obsadę, a drugi zaciekawił mnie scenariuszem, lubię filmy Bollywood:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno niczego z Bollywood nie oglądałem, ale film przerażający w swojej wymowie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Własnie zdałam sobie sprawę, że chyba nigdy w życiu nie widziałam żadnego filmu z Bollywood.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno nic nie oglądałam, ale teraz wracają seriale.

    OdpowiedzUsuń
  10. Udanego weekendu, dawno nie byłam w kinie, ale na razie u mnie nic ciekawego nie grają...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy film powinien mi się podobać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś zbierałam płytki z filmami Bollywoodu i bardzo je lubiłam, zresztą lubię do dziś. Uwielbiam te ich tańce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Filmy Bollywood są przepięknie zrobione, tego tytułu akurat nie widziałam, w wolnej chwili nadrobię

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem kiedy uda mi się skusić na jakiś film.

    OdpowiedzUsuń
  15. Na thriller nie trzeba mnie specjalnie namawiać, zawsze mam chęć pobyt trochę w klimacie z dreszczykiem, film będę miała na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Latem nie mam czasu na oglądanie filmów, a i w pozostałych porach rzadko je oglądam. Czasem jakieś fantasy.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!