środa, 7 grudnia 2022

Baba piwosza

 Przepis zobaczyłam jeszcze za czasów gdy miałam piekarnik w gazetce: „przyślij przepis”. Recept zaintrygował mnie piwnym składnikiem, nie wiele myśląc przeszłam do czynów.. Recept nowy, nie zdążyłam go więc jeszcze ulepszyć ani wyczuć mojego „magicznego” piekarnika… co poskutkowało przyfajczeniem… ale to wina jedynie mojego piekarnika… który muszę traktować wyjątkowo. Przepis podaje w oryginale:

Składniki
Szklanka piwa
3 szklanki mąki
4 jaja
Szklanka oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5 szklanki cukru
Opakowanie cukru waniliowego 16g (ja jako że trzymam w słoiku a nie w opakowaniach dałam łyżkę)
Lukier:
¾ szklanki cukru pudru
1,5 – 2 łyżek soku z cytryny
Masło do formy (ja mam akurat silikonową formę więc nei potrzebowałam)
Ok. 5 dag owoców kandyzowanych

Jaja ucieramy z cukrami, dodając mąkę z proszkiem, i olej. Wlewamy piwo. Mieszamy.
Ciasto wlewamy do posmarowanej masłem formy z kominkiem pieczemy ok. 45 minut w 160 stopniach (z termo obiegiem). Studzimy.
Lukier ucieramy z sokiem (powinien być dość gęsty), polewamy babkę. Dekorujemy owocami
Smacznego!

Przepis fajny na ciasto szybkie i nie skomplikowane. Babka fajna lekka puchata, nie za słodka pozostawia posmak piwa. Lukru nie robiłam



10 komentarzy:

  1. Musi być bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łatwy przepis do zrobienia. Super.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie ♡
    Super prosty przepis, a babka wygląda bardzo apetycznie :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo ciekawy przepis. Z chęcią przetestuje 😃

    OdpowiedzUsuń
  5. Też bym zrobiła raczej bez lukru.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz słyszę o takiej babie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy takiej babki nie jadłam, ciekawa jestem czy by mi posmakowała 🤔

    OdpowiedzUsuń
  8. To super, że jest to przepis łatwy do wykorzystania.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!