piątek, 31 marca 2023

Filmowo

 


Piątek mamy a mi udało sie obejrzeć jakieś tam produkcje. Film to fajna odskocznia pod warunkiem że znajdzie sie film przy którym dobrze spedzić czas a po seansie pojawią sie przemyślenia, czy było tak tym razem?


Notatki o skandalu / Notes on a Scandal (2006)

reżyseria: Richard Eyre
scenariusz: Patrick Marber
gatunek: Dramat, Thriller
produkcja: Wielka Brytania


Jest to jeden z ulubionych moich filmów i chętnie sobie wracam do niego, a to za sprawą świetnych portretów postaci oraz klimatu. Świetna gra aktorska, obsada gwiazdorska. Dzięki temu obrazowi poznałam i bardzo polubiłam aktorkę Cate Blanchett, jednak świetną kreacje tutaj stworzyła Judi Dench. 
Barbara (Judi Dench) uczy w nie cieszącej sie przesadnie dobrą renomą szkole w której małe zamieszanie robi pojawienie się nowej nauczycielki - Sheby Hart granej przez Cate Blanchett właśnie. Pomiędzy ekscentryczną starą i samotną nauczycielką a młodszą ciepłą będącą przeciwieństwem Shebą nawiązuje sie bliższa relacja. Przyjaźń ma przejść próbę na okoliczność romansu z uczniem, ale owy skandal w mojej ocenie wcale nie jest tu sprawą pierwszoplanową a właśnie swoistym papierkiem lakmusowym, mleko sie wylewa i maski opadają. 

Konsekracja / Consecration2023


reżyseria: Christopher Smith
scenariusz: Christopher Smith, Laurie Cook
gatunek: Horror
produkcja: Wielka Brytania, USA


Grace (Jena Malone) jest okulistką, pewnego dnia po pracy otrzymuje telefon z informacją o śmierci brata. Bohaterka udaje sie do Szkocji w którym jest klasztor by właśnie tam rozpocząć prywatne śledztwo. Wraz z Grace próbójemy dowiedzieć się co tak naprawdę sie wydarzyło, co wcale nie okazuje sie takie proste. mroczne tajmnicze meandry kościelnych nieruchomości oraz plaż, łąk.... zawiłości nie ułatwiają rozwikłania tajemnic. Drążąc sprawę mimo przeciwności okazuje sie że Grace musi stawić czoła osobistym traumom i problemom. 
Generalnie jak na horror to słabiutko bo dreszczyka nie było, jak na dramat to też jakoś średnio ale chyba bliżej tego gatunku. Zachwycona nie jestem, zdjęciami lekkom zawiedziona i muzyką. Generalnie wieje nudą. 

Dwa filmy to nie wiele ale zwsze coś, a co Tobie godnego polecenia udało sie zobaczyć?

26 komentarzy:

  1. Oba filmy są dla mnie nowością. Jednak żaden z nich chyba nie jest dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Również nie słyszałam nigdy wcześniej o tych filmach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Konsekrację chętnie bym obejrzała. Lubię tego typu tematykę.

    OdpowiedzUsuń
  4. przyznaję, tytuły są mi jeszcze nieznane!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam ten pierwszy obejrzeć, mam nadzieje ze sie spodoba

      Usuń
  5. Nie znam tych tytułów :) Udanego piątku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tych filmów. Ten pierwszy szczególnie mnie zaciekawił. My ostatnio szukaliśmy jakiejś fajnej komedii, żeby się zrelaksować i niestety nic nie znaleźliśmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ten film. Z komediami jest moim zdaniem ciężko by faktycznie rozśmieszała, jak coś znajdziesz dobrego daj znać

      Usuń
  7. Nie znam tych filmów, teraz jakoś siedzę w swoich ulubionych serialach, coś dokumentalnego oglądam na Netflix, no i planuje zobaczyć Johny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałam obejrzeć ten drugi, ale szkoda, że żadnego dreszczyku u Ciebie nie wywołał :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Notatki o skandalu - moje dwie ukochane aktorki!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje mi się, że tym razem propozycje nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten pierwszy może być interesujący, drugi nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dawno nie oglądałam żadnego filmu.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!