czwartek, 16 marca 2023

„Zwycięstwo osiągnięte przez przemoc jest równoznaczne z porażką, ponieważ jest chwilowe” Gandhi

 Wczoraj upatrzyłam sobie torebkę, w lumpexie. Mój cel wyceniony był na 70 pln, Pani ostatecznie obniżyła cenę i zapłaciłam 50 pln. Kurde jak ja sie cieszę z tej torebki:



Ciesze sie tak bardzo że musiałam sie pochwalić nią przed Wami:) Uwielbiam metalowe łączenia, ona ma z przodu i z tyłu kieszonki, no po prostu sama radość. Ze sklepu wyszłam z bananem na paszczy, potem banan zniknął ale radość jest. Wsiadłam do autobusu, nie było dużo ludzi więc zajęłam jedno z wielu wolnych miejsc i zamyślona sobie jadę. Nagle czuję coś ciężkiego na barku, w pierwszym momencie pomyślałam że mi sie wydaje i zignorowałam to jadąc dalej, ale ból nie ustawał, okazało sie że starszy mężczyzna wbija łokieć w mój bark odgarnęłam go i za chwilę czuje że pan robi to samo. Zwróciłam mu uwagę, ale on sobie nic z tego nie robił upomniałam go głośniej ale zostałam zignorowana. Przesiadłam się, wkrótce był przystanek wysiadająca kobieta zwróciła mi uwagę że przecież nic sie nie stało, powiedziałam jej że pan sprawił mi ból; w odpowiedzi usłyszałam: "przecież pani nie zgwałcił".

Jest mi przykro podwójnie bo czuję ból, dwa naruszanie mojej strefy fizycznej spotkało sie nie tyle z  akceptacją co poparciem.

Uważam że my jako kobiety nie muśmy sie lubić czy kochać, ale na pewno powinniśmy stawać za sobą, wspierać sie w trudnych sytuacjach. To co zrobiła ta pani stając w obronie tego pana wbijającego mi łokieć pokazało prawdę okropną!

Centrum Praw Kobiet 9 lutego zakończyło projekt:

"STAND UP – sprzeciw się molestowaniu w przestrzeni publicznej to kampania i darmowe szkolenia z metodologii 5D, dzięki której nauczysz się, jak reagować w przypadku molestowania.

W Polsce 84% kobiet doświadczyło molestowania w miejscach publicznych, raz albo wielokrotnie. Tylko w 31% przypadków ktoś okazał im wsparcie. Aż 86% osób będących świadkami molestowania nie wie bowiem, jak reagować w takich sytuacjach. Pokazały to badania firmy Ipsos przeprowadzone w 2021 r. dla marki L’Oréal Paris. Z powodu ogromnej skali zjawiska i wciąż niewielkiej świadomości społecznej L’Oréal Paris wspólnie z organizacją Centrum Praw Kobiet zainicjowały kampanię społeczną Stand Up Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych.klik"


Nie podoba mi się to że często ludzie nie mają poszanowania dla przestrzeni osobistej drugiej osoby, stają za blisko zwłaszcza w kolejkach sklepowych, to bardzo mi sie nie podoba. Okropne że nawet na zwrócenie uwagi ludzie nie rozumieją że człowiek ma swoją przestrzeń i ma do tego prawo które powinno sie uszanować skoro ktoś prosi. Mam wrażenie że ludzie zapominają zwrotów grzecznościowych używać a co za tym idzie rozumieć....


A teraz coś co mi w duszy gra, stare a dobre:) Bardzo lubię to wykonanie.



19 komentarzy:

  1. Jestem w szoku odnośnie do reakcji tej kobiety.Przykro mi, że spotkała Cię taka przykrość.
    Bardzo ładna torebka.

    OdpowiedzUsuń
  2. W przestrzeni publicznej nikt nie ma prawa nikogo dotykać ot tak sobie. Po prostu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak fajnie. Takie łupy bardzo mocno cieszą!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny zakup, niech Ci dobrze służy! :) Ci do dziada i babiszona brak słów. Chamstwo goni chamstwo. Tym łokciem bym pewnie obu potraktowała :/ Ludzie boją się reagować, ja staram się wtedy odwrócić uwagę takiego buraka i wydeptuję "niechcący" mu na przykład obcas w stopę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Co za tekst "przecież pani nie zgwałcił". Oburzające.
    Ciesz sie nowym zakupem. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I cannot believe how this woman reacted to what happened. I am really sorry to hear that you have been through such an ordeal.
    https://www.melodyjacob.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładna ta torebka ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Torebka ekstra. A reakcja kobiety? Jak dla mnie masakra, chyba bym spokojnie tego nie zniosła :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Torba fajna, choć wolę mniejsze.
    Kobieta nie miała racji, sama nie cierpię naruszania swojej strefy komfortu, w jakikolwiek sposób.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta torebka przypomina mi tors ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo nieprzyjemna sytuacja. Mam nadzieję, że nigdy więcej coś takiego ci się nie przytrafi.

    OdpowiedzUsuń
  12. Torebka bardzo fajna, a sytuacja - wręcz odwrotnie. Słowa tej kobiety wręcz oburzające, przykre, że usprawiedliwia w taki sposób złe zachowanie. Asia z Pisane z uśmiechem

    OdpowiedzUsuń
  13. W pandemii dobra była jedna rzecz- stojąc w kolejce nie wchodzili jeden na drugiego ;) Wbrew pozorom zachowanie takiej bezpiecznej odległości ma znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedy jest tłok , takie sytuacje mogą mieć miejsce. Może ten pan stał z trudnością, może nie miał się o co oprzeć...Przekroczenie osobistej przestrzeni trudno zachować w komunikacji miejskiej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zupełnie nie rozumiem tej kobiety. Ja nie lubię, kiedy ktoś stoi zbyt blisko mnie, a co dopiero, kiedy mnie dotyka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Często mi się samej dostaje, ale zawsze reaguję w takich sytuacjach. My, kobiety, musimy trzymać się razem, reagować, mówić głośno jak coś nam nie pasuje. Musimy! Nikt za nas tego nie zrobi!

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety, takie sytuacje w komunikacji miejskiej mogą mieć miejsce, ale nie należy ich akceptować.

    OdpowiedzUsuń
  18. Torebka naprawdę jest fajna. Sama obecnie szukam nowej, bo w jednej zamek mi się rozwalił, a w drugiej spód się przeciera. Co do zachowania tej kobiety, to aż dziw bierze, że Tobie zwróciła uwagę i to jeszcze z takim głupim tekstem! Jakaś nienormalna chyba!!!

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!