piątek, 28 kwietnia 2023

Filmowo

 Ahh jak ja lubię oglądać filmy, byle dobre były, a czy takie udało mi sie obejrzeć? Zapraszam do dalszej części:) 



Mężczyzna imieniem Otto / A Man Called Otto (2022)


reżyseria: Marc Forster
scenariusz: David Magee
gatunek: Dramat, Komedia
produkcja: USA, Szwecja


Otto pilnuje porządku, dyscyplinuje a czasem wykłóca się by otaczająca rzeczywistość była idealna. Mężczyzna bardzo cierpi po stracie ukochanej żony i planuje do niej dołączyć, ma na to różne sposoby. Mimo trudnych przeżyć bohatera wydarzenia pokazane są w dość ciepły czasem humorystyczny sposób. Świat sie zmienia a Otto dalej reprezentuje stare zapomniane już wartości i sposoby zachowań które mogą być niezrozumiałe dla innych. 


Ratownik / El practicante (2020)


reżyseria: Carles Torras
scenariusz: David Desola, Hèctor Hernández Vicens
gatunek: Thriller
produkcja: Hiszpania

Ángel jest ratownikiem medycznym, mieszka ze śliczną  dziewczyną imieniem Vane, para stara sie o dziecko jednak nie skutecznie. Pewnego dnia Ángel ma wypadek w pracy, konsekwencją jest poruszanie sie na wózku inwalidzkim. Niepełnosprawność, utrata pracy a czarę goryczy przelewa zniknięcie po angielsku Vane. Główny bohater planuje okrutną zemstę na byłej partnerce oraz jej nowym partnerze. Klimatyczny, trzymający w napięciu film, minusem są dialogi bardzo proste, nieskomplikowane komunikaty. Może nie jest to arcydzieło ale spoko film.

No i to na tyle, miłego dnia.

11 komentarzy:

  1. Ten pierwszy film chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wreszcie coś obejrzeć, bo ostatnio tylko czytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy muszę obejrzeć, uwielbiam aktora, a drugi widziałam, świetny był:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Film z Tomem Hanksem chętnie bym obejrzała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy film bym obejrzała. Tym bardziej, że oglądałam "Mężczyzna imieniem Ove", szwedzki komediodramat z 2015 roku, który był przed nim. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. może w majówkę nadrobię filmy?:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam okazji ich oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mężczyznę imieniem Otto chcę obejrzeć, ale po przeczytaniu książki. POza tym bardzo lubię Hanksa.
    Polecam "Kapitan Philips", fajnie tam grał :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam fazkę na filmy katastroficzne i obejrzałam ich ostatnio chyba ze dwadzieścia ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy film bardzo chętnie obejrzę. Zapowiada się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!