piątek, 6 października 2023

Filmowo


Środę miałam wolną, oczywiście telefon od szefa był. Nie odebrałam, pojawił sie sms że mam przyjść w czwartek na 14. Przyszłam zaczęłam sie przebierać, przyszedł. Zaczął od tego że takie rozmowy nigdy nie są łatwe... nie miał argumentów. Na początku był miesiąc próby teraz wybiela sie że: "dałem pani tydzień na rozruszanie sie w handlu, (...)proszę szukać pracy zgodnej z pani kompetencjami". Powiedziałam że mógł mnie uprzedzić że chce sie ze mną rozliczyć i że nie jestem przygotowana by swoje rzeczy zabrać. u cisną mi sie inwektywy pod adresem tej "osoby" ale sie powstrzymam. W odpowiedzi usłyszałam: "ale to nie jest dla mnie problem(...)". Aż mi sie w głowie zakręciło. Kurcze srałam się, a tu takie podziękowanie. Mam nadzieje że w końcu trafi kosa na kamień. Pocieszające że sie ze mną rozliczył. Uważam że nie zrobiłam niczego by bez ostrzeżenia zostać tak potraktowaną.

Postanowiłam wybrać sie do kina. Było kilka propozycji ale wybrałam:

 Turkusowa suknia / Le bleu du caftan (2022) 

reżyseria: Maryam Touzani

scenariusz: Maryam Touzani

gatunek: Melodramat

produkcja: Francja, Maroko, Belgia, Dania


Mina i Halim są małżeństwem, prowadzą zakład krawiecki. Ona jest temperamentną kobietą obsługuje klientów a on jest krawcem. Interes idzie na tyle dobrze że przyjmują młodego przystojnego praktykanta imieniem Youssef. 

Tempo filmu jest takie spokojne, mimo dość trudnej tematyki jest tutaj wiele ciepła i serdeczności. Pozostaje pytanie o to czy i na ile człowiek jest mono a na ile poli gamiczny. To co dla jednej osoby jest patologią u kogoś innego jest do zakceptowania, mocno mnie pewne podejście i cała sytuacja zdziwiły. 

U nas kolor czarny jest kolorem żałoby wiem że są kraje gdzie taką funkcję pełni biała barwa ale w pierwszym momencie było to dla mnie dziwne. W całym filmie nie ma chyba zadnych urządzeń są relacje ktoś na kogoś czeka, przychodzi a jak dzwoni to dzwonkiem przed drzwiami. To film o relacjach uczuciach, dla niektórych może wydawać sie nudny. 

9 komentarzy:

  1. Podejrzewam, że ten cwaniaczek ze wszystkimi tak robi. Wiem, że łatwo się mówi, ale to miejsce na coś znacznie lepszego. Jesteś warta lepszego traktowania i pracy. Trzymaj się ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę że on w ogóle taki jest jak o sobie myśli i mówi że fajny. Dla mnie nie, wiem że nie jestem wyjątkowo przez niego traktowana. On jedno mówi co innego robi, pocieszam sie tym że trafi kosa na kamień:)
      <3

      Usuń
    2. Na pewno trafi kosa na kamień. Dopóty dzban wodę nosi, dopóki się ucho nie urwie .

      Usuń
  2. Trzymaj się tego, że się rozliczył, a resztę olej. Uściski wspierające.
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ nieuprzejmy typ i piszę tak łagodnie żeby nie używać wulgaryzmów. Naprawdę mocno trzyma kciuki za otrzymanie wymarzonej pracy 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Może to nawet lepiej. Ale karma do niego wróci, zobaczysz!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czyżby znowu szedł wyzysk..... znajoma była na wychowawczym, ale chodziła już do pracy wtedy kiedy była potrzebna i gdy miała wrócić na cały etat dostała wypowiedzenie - ach szkoda słów na takich ludzi trzymaj się :) ja zaliczyłam Teściów 2

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasem lubię takie bardzo spokojne filmy :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wierzę w powiedzenie Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie. Na pewno nadejdzie ten czas,kiedy pożałuje swojego postępowania.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!