piątek, 8 marca 2024

Filmowo

 


Awaria FB była a ja już myślałam że to ban za "złe zachowanie". Świruje mi instagram więc postaram sie przez chwilę ograniczyć moją działalność tam. Blogger irytuje wrzucaniem do spamu tego co nim nie jest na przykład moje odpowiedzi na komentarze i komcie innych mile widzianych person. Ze spamu wyławiam wypowiedzi, za to zdarzają sie i takie teksty które powinny sie znaleźć w wyżej wymienionym miejscu a te z kolei sama muszę usuwać. Co do blogosfery widzę że zamiera coraz bardziej, jednak wierze że Bloger to charakter, natura człowieka a co za tym idzie będą jeszcze długo publikujący i czytelnicy blogów, wierzę w to.

No to teraz filmowo, czyli co udało mi się obejrzeć/ Widziałam kilka produkcji, nie przedłużam i zapraszam do dalszej części. 

Przypadkowy przechodzień / I Came By (2022)

reżyseria: Babak Anvari
scenariusz: Babak Anvari, Namsi Khan
gatunek: Thriller
produkcja: Wielka Brytania


Toby i Jameel to młodzi ludzie ze średnimi perspektywami na życie za to z "ciekawym" hobby: włamują się do domów zamożnych ludzi i ozdabiają ściany sprayując je. Bez wiedzy i zgody włodarzy. Mawiają że trafia kosa na kamień no i tak się zadziewa gdy Toby przekracza granice posiadłości pewnego sędziego. 
Tę produkcje mogę porównać do... pączka z dyskontu: no jest słodko i nawet przyjemnie ale to nie to. Fabuła oklepana, przewidywalna oczywiście trzyma w napięciu, miło sie ogląda ale szału nie ma.

Dobry Piesek / Meg, deg & Frank (2022)


reżyseria: Viljar Bøe
scenariusz: Viljar Bøe
gatunek: Horror
produkcja: Norwegia


To co zwróciło moją uwagę to taka wizualna estetyka skandynawska, dźwięki rodem z asmr jak są sceny w kuchni. Christian ma wszystko co sprawia że wiele osób może postrzegać go jako idealnego partnera: inteligentny, bogaty - odziedziczył miliony po rodzicach, mieszka w pięknym domu, potrafi gotować, młody, przystojny i samotny... co poszło nie tak że ma konto na Tinderze. Na popularnej aplikacji poznaje uśmiechniętą Sigrid. Wszystko by było idealnie gdyby nie pewien sekret młodego bogacza.... a jest nim młody mężczyzna przebrany w kostium psa. Sigrid  jest przerażona a zdrowy rozsądek nakazuje jej opuścić chore towarzystwo. Koleżanka Sigrid przekonuje ją że ten kolo z aplikacji to kasiasty jest i warto dać mu szansę. Kasjerka sklepowa bez większych perspektyw nie udaje trudnej do zdobycia i odrzuca informacje które wcześniej zgromadziła: że pan lubi dominować, średnio umie w kontakty z innymi ludźmi. Fabuła dość ciekawa, podoba mi sie tu stopniowanie napięcia niby nic sie nie dzieje a jednak pan osacza swoją wybrankę, chwyta ją w swoje sidła. Film trochę zwraca uwagę na bezpieczeństwo którym niektóre kobiety kupczą zbyt szybko ufając, ignorując czytelne sygnały. 

Pamiętnik / The Notebook (2004)


reżyseria: Nick Cassavetes
scenariusz: Jan Sardi, Jeremy Leven
gatunek: Melodramat
produkcja: USA


Akcja filmu rozpoczyna się chyba w domu dla seniorów czy coś takiego. Pewien starszy pan każdego dnia podczas porannego brania leków mówi z nadzieją że dziś będzie wielki dzień. Cóż dla osoby w zaawansowanym wieku może oznaczać "wielki dzień"? Z czym Duke wiąże nadzieje każdego dnia na nowo. Chwilę później poznajemy cierpiącą na demencję elegancką pensjonariuszkę tej placówki. Para często spotyka się, mężczyzna czyta kobiecie pamiętnik. Zapiski przenoszą nas do Kaliforni w początki lat czterdziestych gdzie dama z bogatego domu poznaje pracownika tartaku. Mimo różnic na wielu płaszczyznach dwoje zakochują się w sobie, ale by nie było zbyt prosto ich życie sie komplikuje, jednak jak to mówią stara miłość... cóż, dość szybko orientujemy sie w sytuacji, przewidywalny to film, wyciskacz łez. 

No i to na tyle co udało mi sie obejrzeć,  a Ty polecisz mi jakiś tytuł godny obejrzenia?


A z okazji Dnia Kobiet życzę udanych spotkań, miłych kontaktów, dużo zdrowia, radości i pieniędzy.

16 komentarzy:

  1. Awaria potrwa krótko, ale myślę, że każdemu z nas taki dłuższy detoks by się przydał. Oglądałam Pamiętnik i bardzo mi się ten film podobał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Detoks detoksem, ale lepiej gdy wynika on z decyzji świadomej niż z przymusu. "Pamiętnik" to taki chyba kobiecy film, fajnie że Ci sie podobał.

      Usuń
  2. To samo pomyślałam, a nawet że ktoś przejął moje konto i będą problemy. A są ludzie, którzy nadal nie mogą się zalogować. Ja pierdzielę, pisanie o detoksie w takiej sytuacji, to głupie, wręcz infantylne myślenie. Zwłaszcza, że osoby tak gadajace same mają z tego korzyści :/ Filmów tego typu raczej nie oglądam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje że szybko wróci do normy, a najlepiej by wymyślili coś lepszego niż FB.
      Co do filmów miałam nadzieje że "Pamiętnik" przypadnie Ci do gustu ;/

      Usuń
  3. Żadnego z polecanych filmów nie znam, więc dziękuję:-)
    Wszystkiego pięknego!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że Fb ma kłopoty ze względu na miliony użytkowników...Ale nie może przestać działać, no bo wiele firm straciłoby biznesy. Dzisiaj idę z mężem na przedpremierowy pokaz filmu w znakomitej obsadzie - Bulion i inne namiętności.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę przyznać, że nie przepadam za Pamiętnikiem, za mocno irytowała mnie główna bohaterka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że w blogosferze zostaną te osoby, które mają najwięcej wytrwalości i pasji. I będę dzieki temu budować własną markę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie zauważyłam awarii i cieszę się z tego :) widziałam pierwszy z filmów, podobała mi się mroczna atmosfera i gra aktorów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam filmy "Przypadkowy przechodzień" i "Pamiętnik". Pięknego Dnia Kobiet! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętnik-to już klasyk ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pamiętnik... film chyba najbardziej znany, nawet taki telewizyjny klasyk.
    Pamiętam go, ale jakoś dla mnie był za słodki i trochę nierealny.
    Główna bohaterka cierpiała na chorobę Alzheimera, ale to trochę nie tak...
    Nie do końca tak właśnie ta choroba wygląda, jak pokazano w tym filmie.

    OdpowiedzUsuń
  11. kojarzę chyba tylko pamiętnik, Wszystkiego co Najlepsze ! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam jedynie "Pamiętnik" :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Filmy na podstawie książek Sparksa bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  14. W sumie to ja nie oglądam filmów. Ostatnio oglądałam chyba "Trzy bilbordy za Ebbing".

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!