środa, 6 marca 2024

Obazda

Zabiegi rehabilitacyjne są męczące, podobno sporo woda "wyciąga". Czuje poprawę sprawności co mnie cieszy, w dodatku mój sen jest o wiele lepszy. Mniej energii mam to dziś będzie o jedzonku. 
Obazda to bawarskie serowe smarowidło podawane tradycyjnie z preclami. Ja tą pastę poznałam na okoliczność jakiegoś tam tygodnia kuchni niemieckiej czy coś takiego. Zakupiony produkt tak bardzo mi zasmakował że postanowiłam sama spróbować zrobić sobie w domku, zwłaszcza że z tego co kojarzę nie jest w stałej ofercie tej sieci sklepów. 



Przepisy są różne, opcjonalnie można dodać śmietanę, kminek, szczypiorek... 

Ja użyłam:

- pieprz, sól, 

- 30 g masła

- papryka w proszku

- cebula 

- ser pleśniowy

- serek typu Philadelphia czy jakiś tam Almette.



 Cebulę pokroić, pewnie gdyby część mojego blendera działała dobrze zblendowałabym cebulę i resztę składników, ale jest jak jest. Cebulę pokroiłam. Składniki należy ze sobą połączyć. Pewnie nie zrobiłam poprawnie widelcem... zależało mi na połączeniu masy więc ser pleśniowy z masłem wstawiłam do mikrofali by zmiękły, dorzuciłam resztę składników i połączyłam ze sobą mikserem. Widziałam że widelcem rozdrabniali i łączyli składniki, ale ja zrobiłam po swojemu. 

Z efektu jestem zadowolona, bardzo lubię obazdę z chrupkim pieczywem. Na górę można dać rzodkiewkę, sałatę i smaczny posiłek gotowy.



 Gorąca herbatka do tego koniecznie:) 

Pasta też fajnie sprawdza sie do kanapki na szybko: posmarować bułkę, w środek sałata lodowa, złożyć bułkę, kanapka ekspresowa i smaczna: )

21 komentarzy:

  1. Pewnie dobre, ale dla mnie za dużo pracy przy tym. Za leniwa jestem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dla mnie, ale cieszę się, że Ci smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne jedzonko. Dobrze, że lepiej sypiasz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię taki domowe pasty, idealne na śniadanka lub kanapki do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię pasty kanapkowe, to proste urozmaicenie kanapek :) przy okazji wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdrówka i jeszcze raz zdrówka, cieszę się, że jest poprawa. <3 Pasta wygląda mega smakowicie, fajowy przepis. Ja bardzo lubię takie pasty i to na świeżym pieczywku...mniam. Bardzo chętnie ją wypróbuję, dziękuję za przepis. <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdrówka życzę kochana. Smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda apetycznie, a składniki zapewniają dobry smak!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacja. Chętnie spróbuję :)
    Życzę dużo zdrowia i przesyłam mnóstwo pozytywnej energii 🤗💚

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubi wszelkie pasty:) z chęcią wypróbuję:) Monika F

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda smacznie:) jadłabym!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawa propozycja " do maczania" pieczywa chrupkiego.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię takie smarowidła i chętnie spróbuję:)
    Zdrówka życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  14. MNiam mniam mniam. :)
    Korzystaj jak tylko możesz z tych zabiegów i duzo potem odpoczywaj. Ja za tydzien zaczynam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy przepis :) Udanego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak tylko w przepisie widzę ser pleśniowy to już jestem na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie jadłam czegoś takiego, ale brzmi smacznie, więc chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię tego typu pasty. Dziękuję za przepis :) Chętnie wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda smacznie, ale taka ilość cebuli zrobiłaby krzywdę mojemu brzuchowi. Szkoda, bo lubię wszelkie pasty tego rodzaju.
    Po prostu MAMA

    OdpowiedzUsuń
  20. O to ja biorę te dwa serki no i to masełko i też będzie smacznie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie lubię przygotowywać jedzenia. Staram się zminimalizować to jak tylko się da, dlatego kupuję gotowe pasty na kanapki. Wystarczy mi gotowanie obiadów :D

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!